W32.Pinfi (PE_PariteA) virus

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jajojo, 12 jun 2003.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Is iemand bekend met dit virus, en dan met name met een manier om het kwijt te raken? Op dit moment leeft het zich namelijk uit in mijn pc en dat is niet heel prettig......:'-(

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet echt een hulpzame pagina, helaas. Ze kennen het virus niet eens, terwijl het toch vrij bekend is.

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt ook kijken op bitdefender die hebben een hele zooi programma's voor allerlei soorten virussen.

4. jammer, weet geen andere site

5. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Probeer het anders http://www.mcafee.com/ hier is, je kan volgens mij ook je computer op virussen laten scannen daar.

Edit: Kheb ff gekeken bij mij virusscanner, en ik heb hem gevonden, maar bij de info van de virus staat eigenlijk niets :{

Laatst bewerkt: 12 jun 2003
  6. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Het is wel een klotevirus, ik heb nu al meer dan 1000 besmette files.

7. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
  8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het al met norton geprobeerd, maar het virus doet daar volgens mij iets mee (kan trouwens ook aan mijn computer liggen), voordat mijn pc opgestart is heeft norton al zoveel virussen ontdekt dat hij vastslaat.

Ik moet gaan formatten denk ik :mad: en een cdbrander kopen voor mijn belangrijke spullen, lekker kut.

9. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik had dat virus vorige week ook had alles opnieuwe geinstalleerd er zit niks anders op denk ik kon niet eens meer dingen bewaren en trouwens .exe files worden besmet dus je kan nog alleen fotootjes op een cd zetten kan je ook op een internet pagina doen toch

10. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook een w32 virus. Valt met mcaffe allemaal perfect te cleanen. hij infecteert idd voornamelijk .exe files. Op http://vil.nai.com/vil/default.asp kun je alle recente ontdekte virussen vinden. Daar staat die ook bij. Wordt ook allemaal perfect uitgelegd, hoe die er in is gekomen, wat die doed en hoe je m kan verwijderen. Succes!

11. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb denkik hetzelfde virus gehad. Het besmet al je .exe en .scr bestanden d8 ik.
    Met norton is het prima te clearen, helaas doen sommige exes het dan niet meer omdat er dan iets veranderd is.
    Als ik echt hetzelfde heb gehad (d8 het wel), dan moet je gewoon ff op je hele harde schijf zoeken naar .exe en .scr en dan die allemaal selecteren, rechter click, en dan scan with Norton.
    Zo hebbik het gedaan (anders moestik full system doen) en dat werkte perfect.

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nou, ik heb vanmiddag een cdwriter gekocht, al mijn belangrijke ongeinfecteerde files op cd gezet en verder de hele pc geformateerd:mad:

Nu doet hij het wel weer trouwens, wel een flinke tijd- en geldverspilling.

13. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Er is nu ook een ander irritant virus aan de gang op hotmail
    even een uitleg:

het virus word naar iemand zijn hotmail adres verzonden en als die persoon de bijlage bij de e-mail opent dan krijgt hij/zij het virus op z'n pc, en dan stuurt het virus zichzelf naar iedereen die, die persoon in zijn adres boek heeft op z'n pc.
    En op die manier word het heel snel verspreidt.

Zelf had ik het virus gister gehad maar ik wist dat het virus rondging en toen heb ik de e-mail gelijk verwijderd, dus de bijkage niet geopend.

de bijlage in de e-mail heet:
    kamasutra.pif

en in de tekst bij de e-mail staat dat het gescand is op virussen en dat er niks gevonden is maar dat is vals.

edit:
    oops het gaat over hetzelfde virus als hier sorry
    maar er zijn meerdere bestanden waar .pif achter staat die naar je verstuurt kunnen worden.
    en in de bijlage staat .pif erachter maar het zijn geen pif bestanden.

Laatst bewerkt: 13 jun 2003
  14. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    met alle respect ; meestal zie je toch wel meteen .pif.exe ?

15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je PC met een virus is besmet, en je je virus scanner niet meer vertrouwd, kan je ook even op Internet je PC laten scannen (gratis:) )

16. Ajax

Ajax Guest

wie is eigenlijk nou zo dom om een email te openen met een file erin en je weet nog niet eens van wie het is.

17. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heh ik had eerst een virus niet deze en toen heb ik met Sophos antivirus (meervoor bedrijven :p ) en we krijgen iederemaand een update :D:D) en toen had ik zo veel virussen en toen heb ik mijn telefoon op de entertoets gelegt en naar school gegaan 8) het waren er super veel :eek:
    /ontopic

ik open oook nooit meer een bijlage. alleen als ik weet dat ik hem moet ontvangen ofzo

18. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    De e-mail kwam van een bekende omdat het virus zichzelf verstuurd via het adres boek waar ik toevallig ook in sta.

en bij mij staat er nooit .exe achter

en ik heb de bijlage ook niet geopend, als je goed kan lezen.
    en de bijlage heette kamasutra.pif als naam, maar op onze pc staat er nooit .exe/.enz. achter.

19. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het virus iig niet via de mail gekregen, je moet inderdaad wel idioot zijn (of gewoon geen computerverstand hebben) om een dergelijke mailbijlage te openen.

Er zijn trouwens honderden/duizenden mailvirussen als dat kamasutra.pif ding in de omloop, het is dus niks bijzonders.

Deel Deze Pagina