Ligt ook een beetje waar je van houd. Als je een FPS fan bent, dan vind ik de PC nog steeds het beste. Alhoewel ik HALO ook al behoorlijk onder de knie krijg. In het begin schoot ik bijna niks raak (steeds schelden op die controller), maar nu gaat het steeds beter. Voor de rest is het gewoon kijken naar wat voor spellen er zijn voor de diverse platformen, en daaruit je keuze maken voor een console/pc.
Console is veel gebruiksvriendelijker. Snel opstarten en gamen maar. Bij de PC moet je soms wel een minuut wachten voordat je kan beginnen. En je hebt natuurlijk veel typische consolegames en pcgames. Platformsgames zoals Mario en fighters zijn voor de console en racepsleelen ook wel.
ps is meer voor gamers die van shooters houden en strategie en bij een console komt er meer bij kijken. een console is ook vooral voor bedoelt vooor harcore gamers die van variatie houden van spellen, schooters , rpg, platform, adventure, rage, enz jij hebt bij consoles gewoon meer mogelijkheden als het echt om games gaat.
Ik ook. Ik speel ook veel op mijn pctje. O.a. RTCW, shooters komen in het algemeen toch beter tot zijn recht op de PC (met Halo als uitzondering). Vroeger heb ik ook veel C & C gespeeld. Op de consoles vind ik platformspellen ook leuk, zoals bijvoorbeeld Mario 64 (die rulez) en Donkey Kong. Ook Zelda is wel leuk alleen vond ik hem niet zo goed als andere mensen die hem een 10 gaven. EN sommige games komen op de PC helemaal niet tot zijn recht vooral Beat Um Ups zijn soms erg maar ik vind aan bijv. THPS2 op de PC ook helemaal niks, je zag dat die linea recta van de PSX naar de PC was gepoort
het nadeel van een pc is dat hij niet zo lang mee gaat als een console, je moet steeds upgraden of een nieuwe kopen. ik vond THPS2 trouwens wel heel cool op de pc
mijn voorkeur gaat uit naar console, omdat daar gewoon veel meer sfeer in zit. Je kan op de PC niet eens samen met een paar vrienden tegelijk gamen ]:- Daar gaat het toch om! Lol met vrienden
Er zijn veel redenen waarom ik een console leuker vind, maar een reden die hier nog niet genoemd is, is dat je bij een console de beschikking hebt over (ik dan) een grote tv.
Ja is goed Wouter (geintje), nee ik denk dat je voor een console moet gaan omdat die veel stabieler zijn, en veel makkelijker in gebruik.
ligt er aan welke games enzo je wil hebben, op een PC is een fighting game veel minder leuk als op de console, al heb je een joypad, daarentegen vinnik vlieggames op de PC wel weer vetter dan op de console, een kwestie van eigen smaak en welke soort spellen je wil spelen denk ik!