Vraagje waar ik al een tijdje mee zit, Tony Hawk 4 voor xbox -> 70 euro, voor gamecube -> 40 euro?? En zo zijn er wel meer rare prijsverschillen, waar gaat die 30 euro heen??? Developer?? Winkel?? Distributer???
Dat hangt van winkel tot winkel af, hangt van console tot console af, hangt af van het materiaal (cd rom, dvd, ...).
Gamecube heeft ook andere discs, kweenie of het daar aan ligt , verder is het alleen maar vaag, want Nintendo wil juist hogere royalties dan microsoft en sony...
nou het hangt niet van de winkel af hoor en ook niet van het materiaal aangezien ze beide dvd-rom gebruiken. hetzij de gamecube wat kleinere. Het gaat er volgens mij gewoon om hoeveel meneer microsoft of nintendo voor hun spellen willen vangen.
@Johannus, M$ krijgt geloof ik een kleiner deel van de opbrengst dan Nintendo hoor, tenminste dat las ik op gamer.nl...
Maar het vage is dan: de game op de cube komt toch echt van dezelfde developer Maar misschien wel omdat de NGC toch wel een jongere dolgroep aantrekt welke minder geld heeft...
Ik heb even 2 mogelijke oorzaken bedacht. De verschillende consoles hebben verschillende doelgroepen. Als dus het publiek van de gamecube minder geintresseert blijkt te zijn in een spel, zullen ze voor die console de prijs verlagen zodat het spel ook veel voor die console verkocht wordt. Het kan ook liggen aan hoevaak het spel voor een console verkocht is. Als ze bijvoorbeeld voor de gamecube al 2 keer zovaak het spel hebben verkocht, dan zijn ze uit de kosten voor het ontwikkelen en hoeven ze daar dus geen geld meer voor in de verkoopprijs door te berekenen.
Ik denk toch dat het ligt aan de jongere doelgroep van Nintendo... Die zijn gewoon gemiddeld jonger, mensen met een xbox zijn al heel snel 16+ jaar oud... (tenminste, ik ken niemand die jonger is dan 16 met een xbox En die mensen van 16+ kunnen meer centjes uitgeven
Nintendo heeft juist de royalties verlaagd, dus nintendo krijgt minder als MS. Van het begin af aan is het al bekend dat MS de meeste royalties krijgt omdat ze winst maken op de spellen en verlies op de hardware.
Volgens mij ligt het aan de winkel. Als in de winkel de xbox spellen niet goed verkopen maken ze 'm goedkoper. En andersom dus waarschijnlijk ook.
't Ligt ook aan de winkel, ik had een keer een spel voor 50,- gekocht kom 5 min. daarna in een ander winkel ligt dezelfde voor 20,- Ik met een kwaaie kop naar de 50 pleuro zaak, kreeg m'n geld niet terug maar een tegoedbon , en heb 'm even duidelijk gemaakt wat ik er van vond. Reactie; Tja, hun hebben die spellen goedkoper en wij weer andere. Sindsdien ben ik nooit meer in die zaak geweest, vond het sowieso al aparte mensen (nergens verstand van en dat voor en gameshop). oh ja het is de ENTERTAINER in Zwolle
Het ligt volgens mij ook wel gedeeltelijk aan de afzetmarkt. Als er bijv. meer Xbox consoles worden verkocht dan GameCubes dan zullen bepaalde winkels eerder geneigd zijn om GC titels goedkoper te maken in de hoop er makkelijker van af te komen zodat ze niet met een voorraad niet verkochte games blijven zitten.
Ja, maar volgens gamer.nl zit Nintendo pas na die verlaging van de royalties op niveau van M$ en Sony... Dus ze zaten in het begin al hoger ...
Daar gaat veel heen natuurlijk, maar dit verklaart niet het verschil tussen spellen voor de gc en xbox waar deze tread aanvankelijk over ging...