Waar naar toe met een game idee?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door salva, 2 jun 2003.

1. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk stel ik heb een super idee voor een game, waar moet ik dan aan kloppen en hoe weet ik dan dat ze niet gewoon zeggen dat het niets is en dat ze het dan alsnog gaan ontwikkelen.

Salva

2. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    je moet eerst patent aanvragen op het idee; dan moet je het wel ONTZETTEND gedetailleerd uitwerken he! Dus echt een heel boekwerk die alle ins en out van de game behandeld. Waar en hoe je die rechten vastlegd.. geen idee :) Bel es naar de Buma ofzow die weten wel waar je heen moet.

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dan moet je denk ik op een developer afstappen. En om te voorkomen dat ze jou idee jatten, is vrij lasig. Je zou kunnen proberen om een patent aan te vragen op het idee. Het zou ook kunnen dat het onder het auteursrecht valt. Maar dit wordt lastig, want als de developer ook maar 1 ding veranderd aan jou idee, dan is dit recht niet meer geldig.

4. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat je weinig kans maakt om zomaar een idee aan een grote game ontwikkelaar te laten zien. daar hebben ze hele teams voor.

maar misschien wil davilex er wel naar kijken;)

5. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik weet dat je veel tijd hebt als man achter de bar-man maar bijna alles is al een keer bedacht :p

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Iedereen heeft games ideeën.. Een idee voor een game is zo bedacht imo, als je het uitgewerkt wilt zien zul je het zelf moeten doen.
    Makers van games hebben ook ideeën zat hoor, maar het moet rendabel zijn om uit te werken.

b.v. een idee als Fable bestaat al jaren, nu is de technologie zover dat het uitgewerkt kan worden. Zelfde geld voor GTA3 & Vice City.

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4

Deel Deze Pagina