Waar op letten bij aanschaf?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Janet0209, 2 jan 2012.

1. Janet0209

Janet0209 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

momenteel ben ik bezig met de aanschaf van een Xbox maar heb verder echt nul ervaring wat deze console betreft. Ik wil in ieder geval Skyrim en Assasins Creed hierop kunnen spelen, zijn er dan nog speciale dingen (geheugen o.i.d?) waar ik op moet letten bij aanschaf? Bedankt alvast voor het antwoord!

2. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik zou voor deze gaan:
    http://tweakers.net/pricewatch/258771/microsoft-xbox-360-slim-(250gb)-zwart.html#tab:prices

De slim versie is de nieuwste versie en dus stiller en de hardware gaat het langste mee. Een 250 gb harde schijf maakt het makkelijk om demo's te downloaden en spellen vanaf de harde schijf te spelen, zonder je druk te hoeven maken of er wel genoeg ruimte voor is.

Kinect heb je niet echt nodig, tenzij je kleine kinderen hebt misschien.

3. Janet0209

Janet0209 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil hem het liefst tweedehands proberen aan te schaffen. Mocht ik er een vinden van voor de slim versie is dat voor die spellen voldoende? En zou 4 g dan ook genoeg zijn?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    4GB is voldoende om te spelen maar stel nou dat je bijvoorbeeld later wat uitbreidingen voor Skyrim wilt downloaden dan is 4GB zomaar vol.

En daar komt bij dat wanneer je een 250GB model koopt je ook alle spellen op de harde schijf kunt zetten waardoor je xbox stiller is (dvd hoeft niet te draaien tijdens het spelen) en je veel minder kans op gebruikssporen op de DVD's hebt.

Daar komt nog bij dat de schijven voor de xbox los nogal prijzig zijn. Dus als je voor een 2e handse gaat zoeken zou ik je ook aanraden om voor een 250GB slim te gaan zoeken.

Ook vanwege de betrouwbaarheid van de oude modellen (die liet vaak te wensen over)

Maar puur om die spellen te spelen maakt het niet uit wat je haalt. Alle xbox 360 spellen zijn op alle xbox 360 modellen af te spelen.

Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  5. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ja, de slim is voldoende. 4gb is genoeg om updates en savegames op te slaan. Mocht je Xbox Live arcade games en demo's willen spelen dan kan ik je aanraden anders later nog een harde schijf erbij te kopen.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Standaard levert Microsoft een AV-kabel mee ( composiet (gele stekker) en audio ( rood + wit ).
    Wil je in HD gamen dan moet je een Component-kabel of HDMI-kabel kopen.

De originele component-kabel kost € 29,95 en voor een HDMI-kabel betaal je bij de Action maar € 2,39

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Sorry, maar hoe kunnen jullie in hemelsnaam iemand een 4GB console adviseren??:confused:

Als je niet heel snel met meer kosten wilt zitten omdat je geheugen vol is, koop meteen een 250 GB versie. Ja, dat kost je iets meer, maar je bent ook meteen klaar.

Koop inderdaad wel een Slim, want die oude modellen zijn gewoon erg onbetrouwbaar 2de hands.

En als je een HD (ready) TV hebt ook zeker een HDMI kabeltje kopen voor het beste beeld.

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.968
    En geen kabel bij de Action. Kunnen weliswaar even goed zijn als de duurdere in eerste opzicht, maar gaan veel minder lang mee.

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb ik heb vanmiddag een 2e Action HDMI-kabel (oranje stekkers) erbij gekocht want met de 1e heb ik totaal geen problemen.

De 1e HDMI-kabel is 1,8m en koste € 2,69
    De 2e die ik vanmiddag heb gekocht is 3m en kost maar € 2,39

Door de 1e kabel gaat 1080p 3D en DTS-HD MA 7.1 en de kabel geeft de signalen perfect door.

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Gaan minder lang mee? Seriously?

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Volslagen bullshit inderdaad, kabeltje van 2 jaar geleden doet nog steeds prima.

12. Janet0209

Janet0209 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie trouwens ook dat veel mensen hem aanbieden met Xbox live erbij, is dat van enig nut als ik hem alleen maar wil gebruiken om te gamen? Ik las ergens dat je er games mee kan downloaden maar ik neem aan dat dat niet echt de beste games zijn?

13. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    xbox live is het abbonement wat je nodig hebt als je online wilt gamen.
    Dat kost in de winkel 60 euro per jaar, maar als je dit online koopt meestal rond de 39 euro.

14. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het is een beetje misleidend van Microsoft misschien. Je kunt via xbox live wel gratis games downloaden, maar dat zijn trial demo's, bijvoorbeeld maar 1 level van een spel. Wanneer je het een leuk spel vind kun je dan de hele game kopen. Dit zijn niet allemaal slechte games hoor, er zitten ook hele leuke tussen.

Maar je hebt met xbox live een verschil tussen Silver (gratis) en Gold (niet gratis). Met gold kun je meestal demo's die uitkomen eerder downloaden dan silver, en zoals Ferry hierboven al zegt, heb je Gold nodig om online te gaan met games, de zogenaamde multiplayer sectie.

Nog ff voor de duidelijkheid, elke xbox 360 kan online, dit is geen feature van speciale xboxes ofzo..

15. Janet0209

Janet0209 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt allemaal ik ga op zoek naar een 2e hands Xbox Slim. :)

Deel Deze Pagina