[XOne] Waar vind ik de gegevens die nodig zijn voor Xbox Live?

Discussie in 'Games' gestart door Sam_Fisher, 27 feb 2003.

1. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Waar-vind-ik-de-gegevens-die-nodig-zijn-voor-Xbox-Live?

Waar vind ik de gegevens die nodig zijn voor Xbox live?

Dus IP adres, PPPoe, Getaway, macadres, hostname enzovoort.

Ik heb namelijk geen router.

2. Hotshot

Hotshot Guest

"uitvoeren" --> IPCONFIG

of: CONFIG. SCHERM--- netwerk verbindingen-->LAN

3. mischa

mischa Guest

in de zoekfunctie???

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Waar-vind-ik-de-gegevens-die-nodig-zijn-voor-Xbox-Live?

Zonder router wordt het vaak veel moeilijker om Xbox Live te gebruiken. In het algemeen kun je beter gewoon een router aan schaffen. Kost maar een paar tientjes extra.

Je hebt hele goede routers die prima werken met zowel ADSL en kabel abonnementen.

5. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Kan je ook gewoon een hele goedkope router nemen? Van 30 euro ofzo

6. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Waar-vind-ik-de-gegevens-die-nodig-zijn-voor-Xbox-Live?

Ook al heb je geen router, dan zou je de instellingen moeten krijgen van je (kabel)modem als je de xbox daarop aansluit.

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Waar-vind-ik-de-gegevens-die-nodig-zijn-voor-Xbox-Live?

Correct. Zie ook hier voor een algemene uitleg: klik

8. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die "uitvoeren" en dan ipconfig doet het bij mij nie want hij opent en sluit gelijk weer

9. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Leonard, je moet dat in DOS doen.

10. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dos?? wat is dat ;)

hoe doe ik dat in windows millenium want hij opent vogles mij wel zo'n dos schermpje maar dan sluit ie het weer gelijk

11. Hotshot

Hotshot Guest

ik bedoel, uitvoeren--> winipcfg

12. diotaven

diotaven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt ik kan niet wachten op Xbox Live!!!!!

:)

13. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In XP is het Start > Programma's > Bureau Accessoires > Commandprompt. Zal in ME wel hetzelfde zijn denk ik dan. En DOS staat voor Denial of... oh, wacht. Dat was iets anders ;).

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    In Windows ME gebruik je geen ipconfig, maar WINIPCFG.

Dus start -> Uitvoeren -> Winipcfg. Klik op "meer informatie" om een uitgebreid info scherm te krijgen. Je kunt bovendien via een pulldown menu (een treknaarbenedenoptielijst) de netwerkadapter of PP adapter selekteren die jij gebruikt voor je internet verbinding.

15. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Ik ga nog één keer proberen die gegevens in te vullen op mijn Xbox. Wie kan mij vertellen wat ik in moet vullen. Ik heb deze gegevens:

van de NTS PPoE adapter:

Hostnaam = casemanv
    Ip-adres: 62.234.35.85
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Standaartgetaway: 62.234.35.85
    DNS-server: 195.96.96.97

Ik heb al die gegevens goed ingevuld maar de Xbox geeft aan dat het Ip adres niet klopt. Wat moet ik doen?

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Sam, als je PPPoE gebruikt krijgt je Xbox otomagies een OIP nummer van de provideur. Dus alle IP gegevens wegdonderen en op automatic zetten. De gateway (en niet Getaway; dat was Paul Newman! ;) ) ook leeg laten, evenals je DNS. In je PPPoE schermpje moet je je inlognaam en password invullen.

Euh... even me Xbox starten... moment...

IP Config: Automatic
    DNS: Automatic
    PPPoE Settings: Usernaam en wachtwoord invullen. Als je van je provider een servicenaam hebt opgekregen moet je die ook invullen. Die servicenaam zou wel eens 'casemanv' kunnen zijn.
    Advanced settings: Mogelijkerwijs je MAC address van je PC invullen.

17. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

JA het is gisteravond gelukt!

Heb verbinding met het netwerk! Dit kun je gelijk invullen in die tread waar je alle providers hebt neergezet met een live mogelijkheid. Zet bij WANADOO PREMIUM directe verbinding => JA!

Heel erg bedankt voor alle hulp gasten!

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, en nou be je wel even aan je stand verplicht om te melden wat je nou precies moest invullen. Effe doen, oke?

19. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Zoals je hierboven gezien hebt kan je met WANADOO PREMIUM wel een DIRECTE VERBINDING maken. Dit houdt in dat je een verbinding kan maken van Modem naar XBOX. Je hebt voor deze verbinding GEEN routers etcetera nodig! (Een router is met WANADOO PREMIUM geen vereiste maar is NOODZAKELIJK als je op je PC online wilt zijn en op je XBOX tegelijk).

Hoe?
    Het is eigenlijk heel eenvoudig. Om de XBOX wijs te maken dat de netwerkkaart die in de XBOX zit dezelfde is als die in je PC, hoef je alleen maar de gegevens die voor de netwerkkaart in je PC zitten over te nemen en in te vullen op je XBOX.

Deze gegevens vind in je PC door:

1. Op start te drukken
    2. Naar uitvoeren (of als het engelse windows is RUN te drukken.
    3. Je ziet een schermpje verschijnen. In het witte gedeelte schrijf je winipcfg en druk op OK.
    4. Je komt nu bij het scherm waar bijna alle gegevens staan die je nodig hebt. Je hebt de gegevens nodig van NTS PPoE adapter. Dus waar nu PPP adapter staat, daar moet je NTS PPoE adapter aanklikken. Druk op de knop "MEER INFO" Schrijf het nummer van je IP-adres, Subnetmask op een blaadje Standaartgataway en Hostnaam op. (Het staat er allemaal tot nu toe).
    5. Doe je Xbox aan en druk op Xbox Live.
    6. Typ in bij IPadresses bovenaan je IP adres, Subnetmask en Getaway nummers. (Als je deze gegevns gaat invullen moet je wel eerst je PPPoE settings uitzetten).
    7. Druk op done.
    8. Ga dan naar PPPoE settings.

Je PPPoE zijn gewoon je wachtwoord, gebruikersnaam van je internet. Met andere woorden: De gegevens waarmee je altijd verbinding maakt op je PC.

9. Zet de "configuration" ON. Typ je username waarmee je altijd inbelt op je PC, het wachtwoord daarvan, en bij service name zet je WANADOO.
    9. Druk op back en ga naar Advanced.
    10. Typ je hostname (die je natuurlijk hebt opgeschreven op je briefje. Je hostname stond namelijk bij die gegevens die je vind door punt 2 t/m 4 te lezen). Bij mij was de hostnaam CASEMANV.
    11. Pak je modem. Draai hem om en je ziet je MAC adress staan. Vul dit ook in op je XBOX.
    12. Druk op back.
    13. Doe je snoertje van je modem (die normaal in je PC zit) in je XBOX. Schakel je modem in en uit(!)
    14. Ga naar "connect".
    15. Als je alles goed hebt gedaan controleert hij of alles goed is en maakt hij verbinding met XBOX LIVE.
    16. Druk op Y om je snelheid te controleren.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2003
  20. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er staat bij mij geen dhcp server enzo een heleboel vakjes daaronder zijn ook leeg is dit erg?

Deel Deze Pagina