Waar zit de big bang in?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 18 jul 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Vragen, vragen en nog eens vragen. Wat ik me wel niet allemaal afvraag. Toch vind ik dit wel iets wat ik graag zou willen weten alleen ik denk dat weinig mensen hier een antwoord op hebben ...

Vroeger, heel lang geleden ontstond het heelal, het universum door een grote knal. Deze knal die knalt nu nog steeds zeggen ze. En hier ontstaan allemaal nieuwe planeten en blablabla..
    Nu wil ik wel eens weten waar die knal vandaan komt, waar die knal in zat toen ik knalde. En... Wat zit er nu aan 't einde van de knal.. b.v. Ik pak me ruimtescheepje en reis ff snel naar 't einde van 't heelal, die steeds verder groeit.

Zit daar een bakstenen muur, een glazen wand.. Of zit er niks? Misschien zit daar wel het hoofdkwartier van de UPS.. Weet ik veel. Dit aan jullie de vraag.

En wat zit er dan buiten dit heelal? Nog een ander heelal ofzo? Het kan toch niet zo zijn dat dit heelal ontploft is in niks :confused:

Si teh kopppijn om kwart voor 2 gek 8)

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het heelal geen einde hebt.. als je door vliegt komt je op gegeven moment weer op zelfde plek terecht ofzo :D Dat het dus rond gaat ofzo.. :{

goh.. zo laat alweer? :eek:

3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    daar zit niks, een oneindige leegte:) maar waarom zouden we ons er nu zorgen over maken. Dat maken we toch nooit mee.

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Niks kan er niet zitten.. Want niks ontploft niet. Er moet iets zitten.

Ook het terug keren geloof ik niet want hoe zou dat nou kunnen, het heelal leeft niet en kan niet kijken waar jij bent om je terug te plaatsen.

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    nee... niet terug plaatsen, maar dat je op een rare manier een beetje rond gaat..

goh.. tijd gaat wel snel he? :eek:

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ze denken dat het universum weer terug in elkaar klapt. :eek:

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Mwah, ik denk eerder dat er bij het einde één grote explosie is, een dikke zee van vuur. Maar dan vraag ik me dus af wat daarna is, om het heelal heen. Want daar moet toch ook iets zijn?

8. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja. Net in de stad begon zo een jesus christus gast er ook al over. Hij zei dat de wereld was gemaakt door god (duh wie kent dat verhaal niet). Ik zei tegen hem. Maar wat was er voor GOd dan. Dat wist ie dus niet. Hij geloofde ook niet in de oerknal.

Maarja om ff op de vraag in te gaan.
    Ik denk idd dat als je aan het einde van het heelal bent dat je dan weer begint op het punt waar je begonnen was (lastige zin).

Die knal explodeert nog steeds maar ze zeggen dat ie op een gegeven moment weer implodeert. En wat dan? Het is idd ook raar wat er VOOR de oerknal was. En hoe kan iets uit elkaar knallen dat zo groot word en maar oneindig door gaat om vervolgens weer in elkaar te klappen........

En wat gebeurt er als het geimplodeert is? Gaat het dan weer uit elkaar. Hoe groot is het als het geimplodeert is.....

DAMN

Deze avond heb ik met 3 van die gelovige gepraat (je kent ze wel die gasten die je aanhouden in de stad). Ben naar Bruce almighty geweest (ook al over god enzo). En nu weer dit over het bestaan van de aarde..........

IK GA PITTEN

Laatst bewerkt: 18 jul 2003
  9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    rond!! _O_

En niks terugplaatsen ofzo, gwoon rond in een dimensie die wij niet kennen. Je komt gwoon weer terug! :cool:

10. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    maar hoe zou het heelal ooit weer in elkaar kunnen klappen :confused: het is zo groot. En dat het dat weer uitklapt en dat dan vooreeuwig doorgaat8)

Laatst bewerkt: 18 jul 2003
  11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Naar mijn idee heeft het allemaal te maken met de acceptatie en indoctrinatie van de door onszelf opgelegde natuurwetenschappen. Begrippen als "tijd" en "ruimte" zijn voor ons blijkbaar zo moeilijk te bevatten dat we er grenzen aan hebben gegeven. Wij zijn zo geindoctrineerd dat de meesten van ons niets anders kunnen voorstellen dan dat alles een begin en een einde moet hebben, maar wie zegt ons dat dit ook echt waar is? Misschien kan "iets" wel uit "niets" zijn ontstaan of is het heelal er gewoon altijd al geweest zonder ooit een begin te hebben gehad. Aangezien de natuurwetenschappen door de mens zelf zijn bedacht en de mens nu niet echt bekend staat als het meest perfecte wezen kunnen we dan ook vaststellen dat deze natuurwetenschappen nu niet bepaald foutloos kunnen zijn zijn in mijn ogen. Dat wij deze wetenschappen hier op Aarde gebruiken is nog daar aan toe, maar het is een beetje arrogant van onszelf om te denken dat het dan ook meteen voor het gehele universum moet gelden als je het mij vraagt.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Klopt helemaal. We gaan bijvoorbeeld alleen maar uit van 3 dimensies en alles moet daarbinnen kloppen. Maar wat als er een 4e of zelfs 5e dimensie is. Wij zullen en kunnen deze nooit bevatten aangezien wij altijd onderhavig zijn aan onze éigen dimensies. Een punt (2D) zal nooit zoites als 'volume' (3D) kunnen bevatten simpelweg omdat hij dat zelf niet heeft. Maar dat neemt niet weg dat de derde dimensie (ónze dimensie) wel bestaat. Niet kennen betekend niet dat het automatisch niet bestaat.

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    4de dimensie is toch tijd?

14. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik de reclame's moet geloven is dat de PS2

15. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    3e Dimensie is idd tijd.
    Kijk maar naar Blinx..

IK dnek er anders over:
    Ik denk voordat de oerknal impact deed op de aarde, was er al een helal. Gewoon wat wij nu kennen alleen dan met veel minder planeten en sterren.
    En toen de oerknal kwam vernietigde dat de planeten die er nog waren, en toen veranderde weer in kleinere planeten en of kometen. De lichtgevende planeten werden sterren, en zo ontstonden er steeds meer planeten en sterren.

Dit is mijn mening.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope

0e dimensie = een punt
    1e dimensie = een punt op een lijn
    2e dimensie = een punt in een vlak
    3e dimensie = een punt in een ruimte
    4e dimensie = een punt in een ruimte op een bepaald tijdstip
    5e dimensie = een punt in een ruimte op een bepaald tijdstip buiten ons heelal (singulariteit - speculatief theoretich)

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Echt einstein he. Continu bezig met positiebepaling. En dan er iedere keer weer achter komen dat positie en tijd niet te meten zijn (althans, voor ons 3D wezens)

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Volgens Stephen Hawkings past het universum in een Notendop ... leuk boek staat veel info over de big bang en wat theoretisch daar buiten ligt ;)

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je dit punt eens uitleggen?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Volgens sommige mensen is de 5e dimmensie het paralellen universum.. met andere worden:

5e dimmensie = een punt in de ruimte op een bepaald tijdtip buiten ons heelal (eigenlijk buiten onze ruimte)

Zo kunnen er oneindig veel paralellen universa bestaan... dan kan je nog verder filosoveren of een verandering in het ene universum een gevolg kan hebben in het andere ...

nu krijg ik hoofdpijn 8)

Zo kan je bijvoorbeeld in de tijd reizen en jouw ouders vermoorden ... zodat jij niet geboren word ... maar je bestaad nog ... dus tijdreizen kan niet ... dit kan wel als je dus op een ander paralellen universum geboren bent ... concept Sliders (tv serie) maar hier gaat een andere thread over ;)

[edit] was helemaal de 0e dimmensie vergeten ...dit is namelijk een punt ;)

Deel Deze Pagina