Waarom halo zo goed?

Discussie in 'Algemeen' gestart door undertaker_fm, 26 dec 2002.

1. undertaker_fm

undertaker_fm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk... iedereeen heeft het erover.. Wauw Halo vet spel Shooter van het jaar.. enz enz.
    Ok het is wel een leuk spel single player word wat saai hele tijd dom knallen alle levelz zien er zowat het zelfde uit..
    en de omgeving Ok het ziet er wel redelijk uit.... en wat voor wapens heb je dat nog... een paar... alleeen de sniper, is vet..
    en het is cool dat je in voertuigen kan.

Maar er zijn veeeel mooier spellen veeeeeeel betere graphics.

Wat maakt halo nu zo speciaal dan??

2. kagemusha

kagemusha metal head

Leuk Bevonden:
    0
    de ai onderandere

3. undertaker_fm

Leuk Bevonden:
    0
    LOL..

dat valt ook nog wel mee...

4. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    op easy wel ja }:]

5. undertaker_fm

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahahahaha..
    dat jij het daar nu op speelt..
    Legendary..

Ok en toen werd het ZEEEEEEER PITTIG>.

6. Renzo

Renzo GrandMegamanerator

Leuk Bevonden:
    0
    Jij heb helemaal gelijk, er zijn veel dingen bij halo die maar mager zijn. Echt super is het ook zeker niet.

Maar de multi is wel erg vet, alles loopt heel goed, goeie gameplay.
    Ook 1 heel groot voordeel is dat de game erg goed getweakt is voor een controller. Hij kan nooit te snel zijn anders kan het nooit goed gespeeld worden met een controller. Voorbeelden daarvan zijn het springen (niet te snel) en maar 2 wapens zodat je niet met 2 knoppen door een hele lijst moet.

7. M@ximuS

M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon de eerste echte game waarbij je kon vliegen, schieten en rijden..
    en het is gewoon zo mooi gemaakt.
    en vooral een pakkend verhaal met een goede gameplay..

8. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    De speelbaarheid gecombineerd met het AI en het dikke verhaallijn. Lekkere wapens en er zit veel afwisseling in naar mijn mening. Voor mij wordt een spel niet bepaald of er nu andere spellen zijn die er veel mooier uit zien of niet, deze zullen vast wel op de PC verschenen zijn. Als je dan PC games met XBOX games wilt vergelijken dan vergelijk je appels met peren. Je moet niet vergeten dat voor een console een spel als HALO een van zijn soort is.

9. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff... ik kan 100 pagina's voltypen waarom ik HALO zo magistraal vind, maar ik blijf erbij dat je het moet voelen. Je wordt opgeslokt door het spel of niet. Mij had het al in zn ban na de eerste 5 minuten dat ik het bij iemand anders (shootergod :)) gezien had, gewoon al vanwege de uitgestrekte werelden, de ontzettend mooie textures, de magistrale framerate over een supergrote wereld, alles was gewoon perfect aan dit spel. En dan heb ik het met name over de levels 2, 4, 5 en 8. Deze levels zijn gewoon schitterend.

Maar goed, ik ben nog altijd van mening dat een spel veel leuker is met een strak en diepgaand verhaal erachter, en daar voldoet HALO ook aan.

Je moet het gewoon voelen... het pakt je of het pakt je niet... erg subjectief dus :p

10. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    De dikke grijns op je kop als je het speelt. :D

11. Philles

Philles ex X*W.nl Crew™

Leuk Bevonden:
    0
    Als je Halo niet goed vind of mager zit er echt ergens een steekje los

12. Xstyle

Xstyle Guest

noem er 1

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je moet het gewoon zelf spelen. De gehele atmosfeer in het spel is zo fantastisch. Het zit vol met actie maar ook een degelijk verhaal, wat zeg ik, degelijk, gewoon een fantastisch verhaal (vooral in combinatie met het boek, Halo the fall of reach). Het spel zit gewoon 100% goed inelkaar, geen bugs, geen vreemde dingen, geen clipping etc.

Mooiere graphics? Uiteraard, games als Splinter Cell (1 jaar na release Halo) is relatief mooier (moeilijk te vergelijken omdat Splinter Cell hamert op schaduw/licht contrast) maar je moet niet vergelijken met bv de 3 screenshots van Doom III, een spel dat nog een hele tijd in ontwikkeling zal zijn. Elke keer als ik weer een leveltje speel krijg ik weer helemaal het gevoel terug van de eerste keer Halo en dat is gewoon fantastisch.

14. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat Halo nu al meer dan 1 jaar oud is he.
    Nu zijn er mooiere spellen enzo.
    Het spel van 2001 en deels 2002 .. nu zijn er ook mooiere en betere maar Halo blijft DE klassieker.
    Doom op de pc is nog steeds de beste shooter ooit en is ook al meer dan 7-8 jaar oud ;)

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Doom op PC beste shooter ooit? No way..

16. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk wel....samen met Duke nukem.
    DE klassiekers.
    Als je ermee opgegroeid ben tenminste ...
    Als je in latere generatie games en pc's zat dan heb je natuurlijk andere.
    Later had je dan de klassiekers Unreal en UT enz.

17. Gameslave

Gameslave Guest

Ik heb nu Splinter Cell en ben van plan om ook Halo eerders te gaan kopen. Nu vind ik SC soms erg moeilijk en ben je op sommige punten van missies de opdrachten tig keer aan t overdoen omdat je steeds doodgaat. Is Halo makkelijkerder dan SC of niet?
    PS: ik ben nog niet zo erg goed in het schieten, als ik bijv. me moet omdraaien om snel op iemand (s hoofd) te richten ben ik vaak zelf al dood. Zit er bijv. een auto-aim in halo ofzo, omdat je toch veel en haastig moet schieten?

Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2002
  18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Halo heeft wel iets van auto-aim ja, vrij subtiel. Halo is op easy vrij makkelijk maar op Legendary is het pas echt leuk :p

19. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    halo is makkelijker als splinter cell.
    op moeilijkheidsgraad easy is het een makkelijk spel (behalve dan dat je vaak moet weten waar je naartoe moet)

maar op normal, heroic en legendary heb ik em nog niet gespeeld :+

20. undertaker_fm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest 1 spel noemen die er beter uitzag.??

Splintercell
    Max Payne.
    JamesBond NIghtfire.

Zijn er al zo 3

Deel Deze Pagina