Waarom Heb je Die ENE console en niet de andere?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robbiejan, 17 jul 2003.

1. Robbiejan

Robbiejan Devil 6x6

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik wil graag iets weten van jullie?

Waarvoor heb je voor Die ENE console gekozen inplaats van die ander waar je een hekel aan hebt?

Dat gaat als volgt:

DE console: Xbox
    omdat: hij een harde schrijf heeft, mooi is en goede garantie

Schijtconsole: GC
    omdat: Er stomme spellen op komen en je van die kleine kutschrijvies in dat kleine apperaat moet proppen.

Alvast bedankt_O_

Devil 6x6}:]

Laatst bewerkt: 17 jul 2003
  2. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik redeneerde zo: hd, krachtiger,nieuwer,microsoft is rijk-> moet wel goede console worden.
    Ik ga de andere consoles niet de grond in boren omdat ze ook hun voordelen hebben. En gc, kleine kutschijvjes? Da's een voordeel dat ie zo compact is en ook zijn er wel goede spellen: metroid prime, zelda en weet ik veel wat.

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Heb een console gekocht omdat ik games wil spelen zoals ze bedoelt zijn door de makers ervan. Ik kwam van de PC af dus was de Xbox een vrij logische keuze (hield van goede specs).

Nu dat ik weer een mega-PC heb zal ik ook weer wat minder in m'n Xbox gaan investeren. Dus ik zit nu een beetje tussen PC en de Xbox.

4. Robbiejan

Robbiejan Devil 6x6

Leuk Bevonden:
    0
    Welke Console zou je nooit kopen en waarom?

Greets _O_

Devil 6x6 }:]

5. alibi

alibi Guest

ik had als eerste de PS1, omdat die voor die tijd de mooiste graphics had!

veel later kocht ik de Xbox, om de volgende redenen: douw een spel erin en je bent binnen 30 seconden aan het spelen!!geweldige graphics, online gamen, harde schijf dus geen memorycards! eigen soundtrack!

daarna de PS2 gekocht voor Gran Turismo 3! wel voor een prikkie natuurlijk!me vriendin kreeg em bij haar nieuwe mobi!!! (anders had ik wel later een keer 2de hands gekocht) en GTA Vice City komt er ook aan! :)

en sinds een paar weken heb een SNES weten te bemachtigen voor een vriendenprijsje. pas later Super Mario Kart gekocht,geweldig spel!!!duurde een tijdje omdat erg gewild is en daarom vrij moeilijk te krijgen. en vorige week van me vriendin Super Mario AllStars gekregen! ook in haar eigen belang! ;)

misschien komt Gamecube nog wel es....

ik zweer bij consoles!! dat gezeik altijd op PC's!te weinig geheugen, te weinig schijfruimte, alsmaar upgraden met gehuegen, videokaarten, harde schijfen...... kost zo veel meer geld! de nieuwste videokaart is even duur als een PS2 EN een Xbox!!!! daar begin ik niet aan.

steek me geld wel in spellen voor me consoles!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2003
  6. focus

focus Dr. Evil

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Xbox (beste specs, DVD, harde schijf enz.) en een GameCube (Nintendo games), maar ik zou ook dolgraag een PS2 willen hebben (Gran Turismo _O_, maar de financien staan het niet toe), dus ik ben niet echt relevant voor dit topic :+
    PC is ook niks mis mee, trouwens :9

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Goh.. ik heb gekozen voor de Xbox omdat de games mij het meest aanspreken en de console geweldige support heeft en natuurlijk Xbox Live! De Gamecube heb ik dan weer voor de echte fun kiddy nintendo games (heerlijk!), maar ook Eternal Darkness is veels te cool :9

8. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Ehm... ik heb ze alle drie omdat ik niks wil missen. :p

(damn you HL2... ik wou geen nieuwe PC aanschaffen)

9. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het een beetje een rare thread, oja ook erg goede argumenten...........????(topicstarter???)

Ik denk dat iemand een Console koopt omdat ie van bepaalde games houdt, dit kan Wario/mario/zelda enz zijn dit kan ook brute force/midtown/return to the castle zijn.

wat het ook is je koopt een console voor de games niet omdat ie paars is of geel met groene stippen, en de games is een persoonlijke mening ofcourse.

Ik heb tegenwoordig nog maar twee consoles NGC en de XBOX reden is dat mijn vrouwtje graag mario games speelt en ik meer van wat volwassenere games houdt, dan kom je vanzelf bij de xbox of ps2 uit.

De ps2 heeft in de meeste games(behalve GT3 ) de minste grafische kracht, dus dat is 1+1=xbox

10. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    ik had hier laatst een thread over gemaakt genaamd: Wat was jou redenen om een xbox te kopen..(beetje hetzzlefde) en die werd gesloten......

maarja ik heb een xbox gekocht omdat ik genoeg had van die systeem eisen van een pc en dit leek me de beste console....de look sprak me ook heel erg aan en de beste spellen waren hierop.......:) te vinden (naar mijn idee).......

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Had een xbox gekocht, eigenlijk alleen maar voor de specs. dacht dat de goede games wel zouden komen. Maar vind dat nog steeds een beetje tegenvallen, hoewel er nu wel een aantal toppers aan het aankomen zijn. Zit erg te wachten op Sudeki, Full Spectrum Warrior en natuurlijk Fable.

Heb pasgeleden nog een PS2 gekocht voor MGS1 :), Ico, Silent Hill 3, Vice City SOCOM en Final Fantasy X. Binnenkort komt daar mischien nog Tomb Raider bij.

En schijtconsoles zijn er niet. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen.

Laatst bewerkt: 18 jul 2003
  12. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn xbox gekocht voor de specs, Live, DVD, HD (muziek enzo), etc. Toen ik hem kocht heb ik niet echt naar de games gekeken. Om eerlijk te zijn had ik op dat moment echt te veel geld (serieus ;) ) en heb toen maar een xbox gekocht. Was zeker geen slechte keuze.

De games vallen me zeker niet tegen. Heb me echt wel dik vermaakt en de spellen die eraan komen worden ook alleen maar vetter.

Een tijdje geleden heb ik een SP gekocht. Vond hem er zo netjes uit zien dat ik dacht van: Die moet ik hebben. Bij die SP zat een tegoed bon voor een GameCube...

Toen zag ik dat zelda tWW er aankwam en die mocht ik niet missen. Ik heb toen zelda en de cubes (waar Metroid bij zat) gehaald.

Ik heb er nooit aangedacht om een PS2 te kopen. Waarom? Ik zou het niet weten spreekt me gewoon niet aan. Ze mogen dan wel de meeste games hebben maar of dat de beste zijn....

13. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: De PS2 heeft ICO...

Da's genoeg om een moord voor te plegen imo. :)

14. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb voor de Xbox gekozen omdat allereerst het spellenassortiment mij meer aantrok/aantrekt dan die van de PS2. De PS2 heeft er wel veel meer, maar die richten zich toch meer voor een breder publiek. De Xbox echter richt zich meer op gamers van 15 jaar en ouder, en dus meer geschikt voor mij (met mijn leeftijd van 20).
    Verder vond/vind ik het een groot pluspunt dat de Xbox een harde schijf heeft, dus zijn memory cards verleden tijd. Want die dingen zijn echt verdomd duur bij alle consoles, en zo bespaar je toch tientallen euro's.

Ik zou zelf nooit een GameCube voor mezelf aanschaffen. De games daarvan zijn te kinderachtig (letterlijk genomen, dus niet lullig bedoeld), en niet voor mij bestemd. Bovendien kun je de GameCube niet als DVD speler gebruiken, wat ik weer het mooie vind van de Xbox en de PS2.

Even alles op een rijtje:

GameCube
    - Spellenassortiment: 3 - ong. 12 jaar
    - Memory card nodig (-)
    - Geen DVD speler (-)
    - Grafisch het minste (-)
    - Gemiddeld design (0)
    - Klein (+)

Playstation 2
    - Spellenassortiment: 8 - 88 jaar
    - Memory card nodig (-)
    - DVD speler (+)
    - Grafisch goed (0)
    - Mooi design (+)
    - Gemiddelde grootte (0)

Xbox
    - Spellenassortiment: ong. 15+
    - Harde schijf / geen memory cards nodig (+)
    - DVD speler (+)
    - Grafisch het beste (+)
    - Lelijk design (-)
    - Groot (-)

/edit: Even kleurtjes aangebracht want dat maakt het overzichtje wat duidelijker :)

Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    xbox, voor mij omdat hij gewoon t beste is, ps2 is minder en vond t zonde om ps1 weg te doen, cube heeft (had) minder leuke/weinig games waardoor ik de xbox koos

+ hd erin, dvd speler, t beste, lekkere controller en keuze uit 2 maten
    - dvd kit nodig, console red groot, geluid console

16. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    PS2: vanwege GT3, GTA3/GTA:VC, vanwege de goede ondersteuning voor de force feedback sturen (Momo Force), vanwege Rez, Frequency, vanwege de Eyetoy en dansmatten, vanwege PES2, vanwege on-line SOCOM, Burnout2.

Xbox: vanwege Halo, vanwege hoge verwachtingen mbt race spellen (viel tegen, slechte ondersteuning voor stuurtjes en programmering van toetsen), vanwege z'n kracht voor split-screen games en Live.
    Heb een 2de omgebouwde Xbox voor m'n muziek, foto's, voor 't spelen van NTSC spellen zoals Nascar Thunder 2K3.
    Opvallend probleem met de Xbox is dat ie slecht stapelt: de bovenkant is niet helemaal vlak.

Cube: vanwege SuperMonkeyball 1+ 2 (met name de multi-player games), Mario Sunshine, Beach Spikers (multi-player), Zelda, en Metroid Prime.

PC: vanwege Operation Flashpoint, Quake3, allerlei demo's,

GBA: vanwege Advance Wars.

In m'n spelcollectie is 't grootste aandeel voor de PS2 en Xbox (vergelijkbaar). Echter, mijn bewondering is 't grootst voor de Cube spellen, en ik raak 't meest verslaafd aan PS2 spellen. Terugkijkend missen veel Xbox spellen net dat stukje polish (muv Halo, Rallisport Challenge multi-player en MotoGP2 live) vergeleken met de PS2 en Cube topspellen.

William

p.s. wat een geneuzel over system specs, m.n. van diegenen die de andere twee consoles niet echt kennen. Games!

17. bellsprout

bellsprout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    cube omdat hij de leukste games heeft, en blijft komen, en daarnaast was hij toch beter dan de PS2 enzo, ben nu ook bezig om voor een xbox te sparen omdat ik graag live wil.>:D

18. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die is echt goed. Zit hier op een xbox forum maar heeft geen xbox maar ene cubes. Nix mis mee hoor. Vat het niet verkeerd. Maar vind het wel lachu.

Ps. Heb je zelda al uitgespeeld (neem aan dat je die hebt). Ik moet namelijk 8 delen van de triforce zoeken en weet niet hoe ik nu verder moet.

19. Dead Angel

Dead Angel DOOM III

Leuk Bevonden:
    0
    keb mijn xbox uiteindelijk gekocht door toch kleine dingetjes.
    gamecube had nix
    je kon geen dvd kijken,geen cd spelen en geen cd kopieeren (wist niet eens dat xbox dat kon eerst) en me broer had al een ps2 dus mijn keuze was wel duidelijk, een xbox kopen en me oom overhalen om GTA3 dan maar op zijn ps2 te kopen :cool:

achteraf toch blij, als het allemaal goed gaat komen deze alleen op de xbox toch? (en pc)

Halo2
    Doom III
    half-life2

20. wumpscut

wumpscut is searching 4 beer

Leuk Bevonden:
    1
    In de beginne was ik erg aan het twijfelen tussen PS2 en Xbox. Uiteindelijk heb ik me toch de PS2 gekocht omdat het spelaanbod veel groter was en de Xbox nog in een beginfase was.
    Maar nu komen er verdomd veel betere games uit op Xbox en de leuke games van PS2 worden toch overgeheveld naar Xbox.
    Resultaat: ik verkoop mijn PS2 om dan mij toch maar de Xbox aan te schaffen. (misschien wel direct de groene doorschijnende limited edition; LOL)

Deel Deze Pagina