Waarom ik geen playstation zal kopen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door salva, 1 jul 2003.

1. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ten eerste voor de PS2 fans, dit is niet bedoeld om de PS2 af te zeiken.

Ik heb een PS2 van een vriend die op vakantie is op bezoek, en ben daar met veel plezier Vice City op aan het spelen.

Maar dit zijn de redenen waarom ik een PS2 niet fijn vind.
    1: De joystick geeft krampen door het te kleine formaat, die van de xbox is mischien groot maar geeft geen kramp o de kabel is ook te kort.
    2: Het ding maakt veel geluid
    3: als je hem echt uit wil zetten zit de knop op de achterkant
    4: Lange laad tijden, aanzienlijk langer als die van de xbox
    5: Graphics toch wat minder naar mijn idee, gta ziet er op de pc mooier uit.

Maar VC blijf KICKEN,

Salva

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Alles klinkt redelijk behalve het geluid, want een xbox maakt toch echt meer herrie. Een pluspunt van de PS2 is wel dat hij weer mooier is als de xbox (na mijn idee, ben niet zo iemand die lompe dingen mooi vind en hou ook niet van tractorpulling :D)

3. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien meer geluid omdat deze ps2 ouder is maar de cd-rom maakt toch zeker meer geluid.

Hij is mooier..........ja en hij kan op z'n zij staan is ook wel cool, maar in omvang niet echt kleiner........maar hij is wel minder diep.

O ja ik miste ook 5.1 over de boxen.

Maar nog maals VC is cool als treu crime nu ook zo cool wordt met betere graphics (zo aan de filmpjes te zien wel) ben ik tevreden met m'n boxje.

Salva

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    I.v.m die krampen. Toen ik mijn PS2 kocht had ik er geen last van, maar toen dat ik mijn Xbox had gekocht en er een tijdje mee gespeeld kreeg ik krampen in mijn rechterduim als ik met de PS2 speelde. Xbox controller toch een beter formaat voor mijn handen?

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idd, volgens mij heeft microsoft een soort van anti-rsi controller in de xbox controller gebouwt. waar Sony niet aan heeft gedacht...

6. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat GTA op de pc mooier is dan op de ps2 is nou niet echt verrassend.
    De pc kost ook een veelvoud van de ps2.
    De xbox spellen zijn ook mooier als de ps2 spellen over het algemeen.
    Maar wat de controller betreft, ik vond de ps2 controller lekkerder spelen dan de xbox controller.
    Nu de controller -s er is vind ik deze weer iets lekkerder als de ps2 controller.
    Te korte kabel voor ps2, tja als je daar echt last van hebt koop een verleng kabel.

Ik vind de argumenten niet doorslaggevend en zou zeggen zorg dat je ze allebei in huis krijgt, of beter allevier.
    XBOX PS2 GAMECUBE DREAMCAST

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nog een reden dat IK (let op het woordje ik) er geen ga kopen, omdat ik 1 console wel duur genoeg vind.

8. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er nog een zou gaan kopen zou dat wel een xbox zijn.
    En ik vind de gamecube controller nog het best van allemaal.

9. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De gamecube controller voelt aan alsof je een playmobile spelcomputer hebt...nee, ik ben 't niet met je eens

10. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind em relaxt omdat ie meteen goed in je hand ligt en gewoon lekker speelt, maar dat is tenslotte een persoonlijke mening en we houden hier geen discussie over de gamecube controller.

11. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heet geen Rijkaard de Rijke:{

Salva

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    GTA: Vice City is dts 4.1:9

Een aantal games zijn dts-interactive (4.1).
    En ik ben het met je eens dat je 5.1 msit, want er zijn een hoop games op m'n PS2 die ik in 5.1 zou willen spelen;)

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    1.Is een kwestie van smaak, maar van die te korte kabel vind ik niet echt een reden om een console niet te kopen (btw de kabel is lang zat hoor)

2. xbox maakt toch echt meer geluid.
    3. Wat is daar mis mee? Dat is toch geen probleem? Ik heb liever zo'n uitknop op de achterkant dat ik hem niet zie, want anders heb je zo'n ding op de voorkant en dat is niet altijd bevordelijk voor het uiterlijk van de console.
    4. De laadtijden zijn per spel verschillend.
    5. Dat is ook per spel verschillend.

Helemaal mee eens.

Dat is idd waar. En trouwens bij best wel veel xboxspellen doet de centerspeaker het ook niet.

Nou, playmobil voelt toch echt anders aan. Ik vind de GC controller ook de beste van allemaal.

14. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen die ngc controller adoreren moeten er eens een FPS mee spelen... Xbox controller ownage :)

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ik gedaan. Namelijk James Bond Nightfire en dat ging prima.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het hangt van de grote van he handen af ... als je relatief kleine handen hebt zijn alle controllers perfect (de xbox controller was voor sommige te groot ... vandaar controller s)

De Jappen hebben kleine handen ... daarom zijn de controllers naar hun maten gemodeleerd ;) .... sommige vinden die prettig ... andere niet ... kwestie van smaak dus... Ik heb er echt een tijd overgedaan voordat ik gewend was aan een controller... ik had een amiga en speelde mega goed met een Joystick ... maar ja met de controllers is het net even anders ....

Als je de gc/ps2/xbox controller niet bevalt kan je een andere controller kopen.... of je kan een adapter kopen voor die ene console ... en met de beste controller gaan spelen ...

het is smaak .. maar of het kleurtje van je controller niet bevalt of dat deze een beetje plastic achtig lijkt is een mening ... maar niet doorslag gevend

Wat de graphics betreft van de PS2 ... ja daar heb je gelijk in ... de graphics van de PS2 zijn minder dan de Xbox ... Maar de developers halen de onderste uit de kast bij de PS2 ...(jarenlange ervaring) ... en bij de Xbox zijn ze nog lang niet zo ver ... voorlopig verschillen de 2 machines nog niet zoveel van elkaar ...

Maar ik denk wel dat met de maximum capaciteit steeds meer gaan uit buiten .... we zullen zien ...

17. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Wouter,

Nogmaals de playstation die bij mijn staat maakt meer geluid dan m'n xbox en dan heb ik het voornamelijk over het cd-rom loopwerk.
    Ik weet niet waarom je zo opstandig doet maar een aan en uit knop van de tv zit toch ook niet aan de achterkant!, en die van de xbox is echt niet lelijk aanwezig wel?.
    Een langere kabel is altijd mee genomen, maar inderdaad niet doorslag gevend.
    Het geluid van de xbox is beter, geen discussie over mogelijk.
    De laadtijden zijn langer, is ook logisch de xbox is gewoon sneller.

En al deze dingen zijn voor mijn wel doorslaggevend, ik heb namelijk voor hetzelfde geld meer luxe!.

Inplaat dat je mijn en andere zijn punten er onder uit haalt geef me een rede om wel een PS2 of andere console te kopen.

Salva;)

18. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: De Xbox heeft niet eens een uitknop, ding staat constant standby en het onthoud niet eens datum als je hem langer dan 2 uur uit het stopcontact hebt. :p

Waarom maak je in godsnaam dit topic aan btw? Ik krijg bijna de neiging dit te sluiten. Je neemt een paar punten in waar je niet vanaf wil wijken en gaat vervolgens in tegenaanval zodra iemand iets anders probeert te zeggen. :p Uitlokken is ook een vak. Sheesh.

19. fluffyaddict

fluffyaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou de keuze tussen ps2 en Xbox ook niet moeten afhangen van de titels die worden uitgebracht voor de platformen?

en dan moet ik zeggen dat voor ps2 er toch wel aardig wat op de plank staat. (iets dat je niet echt kunt zeggen voor Xbox, op Halo2 en F-zero X na dan)

De controller van de Xbox vind wel veeel beter dan dat kleine dinngetje van PS2.

20. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: *Psssssssst. F-Zero GX is GameCube*

Deel Deze Pagina