Waarom Ps2?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JoNieuw, 18 jun 2003.

1. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kopen zoveel mensen nou een ps2? Ik bedoel wat is er nou beter aan? De games vind ik even goed, de Controller vind ik van de Xbox beter (heb nogal grote handen), de Xbox heeft mooiere graphics.

Kom alstublieft met een serieus antwoord want als ik het aan Ps2 mensen vraag komen ze met die domme antwoorden van: de Xbox is zo groot, de controllers zijn zo groot en lomp.

Volgens mij gaat het hun dus alleen om het uiterlijk van de console!:{

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met een PS2 ben je populairder, en het woord playstationen is bekender dan xboxen, mensen kopen graag iets "populairs" en waar veel reclame voor is.

3. DEKO

DEKO XBOX is relaxt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk omdat ze weten dat de Playstation 1 het heel goed heeft gedaan en ze daarom de Playstation 2 willen hebben omdat die het ook goed doet. XBOX is nieuw in de gamesbizz en Microsoft moet zich in feite nog bewijzen... Sony had zich al bewezen met de Playstation 1. Dus dat is denk ik de reden. Ik zelf walg van Sony... een Playstation/Playstation2 zou ik nooit kopen... ik koos voor een XBOX, en dat bevalt me nog steeds meer dan goed!

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PS2 heeft een enorm spellenaanbod, verouderd, maar toch enorm....bovendien heeft 1. MS een slechte naam bij de PC-stoere-mensjuhs en 2. GC zou kiddy zijn....

PS2 is gewoon stoerder om te hebben vanwegen t imago...dat heeft sony toch goed voor elkaar :)

5. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus de Xbox 2 zal heel goed gaan verkopen???

6. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik had de PS2 al ver voordat ik de Xbox had (zelfs ver voordat de Xbox uit was) en het was toen de eerste echte next gen console (DC buiten beschouwing gelaten). Maar wat mij zo trekt aan de PS2 is gewoon het gamesassortiment (GTA, GT3(4), Metal Gear enz enz) Het is dus niet omdat ik een Xbox te groot vind of van die soort saaie gein..

7. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt mij duidelijk: gamesaanbod PS2 >>> gamesaanbod gc en gamesaanbod xbox

en daar draait het om: games

Laatst bewerkt: 18 jun 2003
  8. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @jonieuw, daz afwachten he, ik betwijfel het nog, maar met een goede reclame zal dat prima lukken hoor :)

9. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    (dit bericht is niet meer van toepassing aangezien die lieve sharkysharky zijn post aanpaste _O_ )

10. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt toch niet ALLE games kopen, ik vind dat de Xbox genoeg games heeft.

11. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    nou tevreden, rolorobje?

12. DEKO

DEKO XBOX is relaxt!

Leuk Bevonden:
    0
    Laat dat snotjong...

JoNieuw wou antwoord... dus hij krijgt die...

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even _O_ aan rolorob _O_

JoNieuw, voor mij zijn er ook zat games op de Xbox, zeker omdat m'n favo genre oorlogs/FPS-games goed vertegenwoordigd is....kost alleen maar geld anders die zooi :+

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee maar je hebt wél veel meer keus :)

Daarnaast heeft de PS2 het beste race-spel in handen (GT), beste voetbalspel (PES), beste Formule 1 spel (althans, ga ik vanuit met die 4 jaar lange licentie) en natuurlijk GTA, Resident Evil Online etc.

15. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Wie is een snotjong? (als je het tegen mij hebt dan moet je naar jezelf kijken, als je het tegen sharkysharky hebt heb je groot gelijk):p

16. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    nee, tuurlijk, maar het is een combinatie van factoren:

- gamesaanbod (waar bijv. de Cube (en N64) gewoon een tekort aan heeft)
    - de naam die je hebt (opgebouwd) (de term spelcomputer wordt gewoon altijd geassocieerd met de naam playstation)
    - marketing (sony heeft oa een goede deal gedaan met hun champions league sponsoring waarmee je miljoene van je doelgroep bereikt)
    - playstation 2 heeft een voorsprong gehad deze gen, daarom zijn ontwikkelaars meer geneigd voor de PS2 games te maken vanwege de grotere userbase, dus meer geld in 't bakkie. En dit draagt bij aan het steeds relatief groter wordende gamesaanbod.

17. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke alles is duidelijk.

18. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hardstikke tevreden :)

Verder ben ik het eens met dat je nooit niet al die topgames kan kopen, iig de doorsnee man niet, want je zit gewoon met het probleem dat het nu eenmaal een dure hobby is. Ja er zijn zat rijke mensen, maar die kopen dan toch gewoon 3 consoles :p Dan hebben ze helemaal zat topgames :)

Verder zit het op de xbox wel snor hoor, op PS2 ook wel, en op NGC ook. Tenminste, voor mijn budget. (ben het ook eens met sharky sharky op zijn puntjes :p)

Nu ik Wouter's post lees ben ik het daar ook al mee eens :| Argh, waarom kan ik nou geen eigen standpunt innemen :'-(

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien voor het grote aanbod games en de goede games??

20. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is maar een onderdeel hoor... Ik bedoel, bijna iedereen die op zn console zit noemt het Playstationen, vroeger hoorde je altijd nintendo'en, en dat is nu helemaal omgegooid door Sony, erg knap gedaan, maar ja... Bovendien zoog de PS2 qua games in het begin en werd hij nog (redelijk) goed verkocht...

En dat heeft echt veel met reclame te maken :|

Deel Deze Pagina