Waarom vaak van die slechte controls ???!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Velvet_Dark, 10 dec 2003.

1. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, iedereen heeft het ongetwijfeld meegemaakt.
    Er zijn FPS games op de Xbox ( ook op de andere consoles ) met slechte controls.
    Om als voorbeeld tegeven, RTCW.
    Prima game, maar vooral op Live zag ik vaak dat zowel ik zelf, als mijn tegenstander alles raak schoot, behalve zijn doel!!
    Toch blijkt maar uit games als Halo en Counter-Strike dat je wel degelijk goed kan mikken met een controler, als je maar voor goede controls zorgt.
    Dus is het nou echt zo moeilijk om goede controls te onwikkelen, of hebben de developers het gewoon niet door ?!
    Wat denken jullie......

2. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het nog niet meegemaakt. Ik ben het wel met je eens dat Halo zeer goed te besturen valt maar ik heb dus nog niet echt een game met slechte controls...

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de gamers teveel aan muis en toetsenbord zijn gewend geraakt. als wij ons gaan aanpassen en de makers de controls dan is er opzich geen probleem.

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nou RtcW viel op zich wel mee, maar MoH:F was echt niet te besturen.

Halo en Rainbow six 3 daarintegen zijn super.

Tja waarom ze de besturing dan niet als Halo en R6 maken, ik weet het niet. Misschien koppigheid...

5. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, in de story-mode van RTCW heb ik ook nergens last van, maar dat komt omdat de meeste tegenstanders stillstaan of traag bewegen, maar bij Live heb ik echt heel vaak gehad dat ik kills miste omdat je niet precies kon mikken op kleine doelen.
    Halo en CS zijn de enigste FPS op de console waarbij ik stilstaand kleine doelen kan raken

6. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ahum als ik eerlijk ben vind ik die besturing in RB3 bagger!

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De meest slechte (lees: onlogische) controls vielen mij op bij Enter The Matrix. Al wil je kijken door de ogen van de spelen (inzoomen) dan moet je daarvoor de linker thumbstick ergens naar toe bewegen. Wil je schieten dan druk je op de zwarte knop, waarmee je ook je wapens trekt.
    Ook bij True Crime vond ik ze erg onlogisch, zo stap je in of uit een auto met de linker trigger :confused: Erg frustrerend want elk race spel gebruikt de linker trigger voor te remmen. Als ik wil remmen in True Crime vlieg ik met 100 km/u uit de auto, rollend over straat 8)

Wat ik mezelf dan afvraag: Waarom houden ze niet gewoon strak in elk spel dezelfde controls aan. Schieten is rechter trigger, springen "A", enz. enz. Gewoon lekker logisch en simpel houden.

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LoL, dat had ik ook bij TC, echt sh*t is dat :mad:
    ( hopelijk doen ze dat anders bij GTA )
    maar je hebt helemaal gelijk dat ze een soort
    patroon moeten aanhouden. het is veel handiger.

9. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    JA dat vindt ik ook namelijk. De controles van Unreal en MOH vindt ik ook al niet te geweldig, ik vindt sowiezo de XBOX controls ( niet de pads ) toch al slecht bij de 3d shooters zoals ook het geval bij Turok..

10. Marnixio

Marnixio World Of Warcraft

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, wat jij als voorbeeld noemt, RTCW dus, vind ik dus echt makkelik te besturen, maar dat zal vast komen omdat ik het spel al meer als 1000 uur gespeeld heb online:9 :9 :9 :9 :9 :9
    Maar ik vind de Xbox controller veruit de beste voor FPS dat komt gewoon door de ligging van de thumbsticks

_O_ _O_ _O_ _O_

11. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wou net zeggen :9. Vind Halo juist suky controls hebben eigenlijk..:eek: :$

12. CyriLLuZ

CyriLLuZ Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de meeste het toch oneens zullen zijn over dat Ruffryder....
    Maar goed die controls moeten gewoon instelbaar zin veel handiger toch!:confused:

13. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, maar ik speel die andere games (RTCW/RS3/CS) ook veel meer. En 't is natuurlijk m'n eigen mening hè O-)

P'cies! Net als op de pc :). Duurt misschien wel even, maar dan heb je ook wat :).

Laatst bewerkt: 10 dec 2003
  14. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    wouk net zeggen, waarom niet gewoon instelbaar? kan iedereen zijn keuze nemen...

Waarom hebben sommige racegames A als gas geven en niet rechter trigger? ook al zoiets vervelend

15. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    De besturing van halo op de xbox vind ik (hoe vreemd mensen dat ook vinden) fijner dan de muis en toetsenbord op de pc. Echt raar maar ik vind deze shooter veeeel gaver op de mijn doosje. Verder vond ik de controls van RTCW veel minder dan die van Halo, maar nog steeds niet slecht. Je moet er gewoon erg aan wennen.

16. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Als je een beetje goede tegenstand heb met pc dan gaat het net zo snel (al niet sneller), en is het ook moeilijk. Ik denk niet dat dat er zoveel mee te maken heeft. Dat maakt het juist leuk/realistisch, in het echt ga je ook niet stilstaan en een beetje schieten, althans, dan is het snel over met je :+

Oefenen is het woord, dan word je overal wel goed in, en heb je de ander al dood voordat hij jou raakt. (3 schoten in hoofd zijn meestal wel genoeg bij RTCW:ET (pc)) *).

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Haha, ik weet wat je bedoelt 8):'-(

18. RedPog

RedPog Rednas - Pogge

Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkel probleem met de controller, beter zelfs van computer krijg ik snel last van RSI!

19. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    ik vind die controls op de xbox bijna altijd super eigenlijk (halo, max payne ,counterstrike en zo kan ik wel doorgaan) ,vooral ivm de cube, zonder hier een consolewars te beginnen vind ik juist de xbox een verademing wat controls betreft tov bijv. de cube. Misschien ook wel een gewenning,dat zou natuurlijk kunnen

Deel Deze Pagina