Gegroet allen, ik ben voornemens een nieuwe spelcomputer te kopen... maar sta voor het bekende dilemma! Ik had tot nu toe een PS1. Nu moet ik de keuze maken tussen X-Box en PS2. Wie kan mij een goede reden geven om te kiezen voor de X-box en niet voor de PS2? Wat zijn jullie negatieve ervaringen (als die er zijn dan) met de X-box? Ik hoorde laatst een wild verhaal dat de X-box nog wel eens wil vastlopen als je lekker ver met een game bent... Ik hoor het graag van jullie.
nee ook nie bij mij gebeurt:{,maf gerucht. Tja ik ga nu het gewoonlijke maar zeggen de xbox kan veel meer dan de ps2 (en maakt zijn dvd speler minder lawaai). Als je nu de xbox koopt is ie €265 met dvd remote. Het spellen aantal is nog wel lager dan die van de ps2 maar de komende 3 maanden komt er erg veel uit dus ik ga alvast sparen.
Ook nog geen enkel probleem gehad met m'n xbox. En waarom een xbox? ja iedereen kiest natuurlijk voor de games die op de console verschijnen en die van mij waren Halo en Project Gotham Racing en aangezien beide een sequel krijgen hoor je mij zeker niet klagen. Verder komen de meeste PS2 games ook op Xbox, met uitzondering van Final Fantasy reeks, Grand Theft Auto en natuurlijk Gran Turismo. De tegenhangers van deze spellen op de xbox lijken mij True Fantasy Live (wel een MMORPG maar heeft toch de neiging om naar FF toe te gaan), True Crimes: Streets of LA, Sega GT 2002. En daarbovenop een HD in je box dus geen geklooi met memory cards, dolby 5.1 support, HDTV als je die al kan bemachtigen in de EU. En last but not least Xbox LIVE, volgens mij de stevigste online service van de drie nextgen consoles.
Ja ik was dus de prijs vergeten 250€ en dan nog een kleine 30€ voor de DVD remote als je die al wilt dan kom je op 280€ maximum en voor de PS2 betaal je ook 259€ dacht ik toch in belgië maar dan zit je met hardware die al 2 jaar oud is en mag je nog memorycards kopen. nu heb ik alles
Over dat vast lopen het blijft M$ maar ik kan je gerust stellen... ik ben nog geen blue screen of death tegengekomen
Baltimore heeft al een aantal belangrijke punten gegeven van de XBox en hij was ook niet de enige in deze thread.. Simpel gezegd is qua grafische kracht de Xbox absoluut de betere.. maar dat merk je niet alleen met spellen ook als je de dvd qualiteit vergelijkt tussen de 2 is de xbox toch de betere. De HD heeft overigens niet alleen het voordeel dat je geen memorycards meer nodig heeft.. het opent ook extra mogelijkheden met spellen.. Blinx the timesweeper b.v. is een spel wat vrijwel onmogelijk op de PS zou kunnen. Voordeel wat de PS op dit moment absoluut heb is het grote aantal spellen.. Maar ja uiteindelijk ga je toch vaak voor de nieuwe spellen.. en als je dan kijkt naar spellen die op beide platforms komen zijn die van de X toch over het algemeen mooier.. Daarbij zijn er een paar xbox exclusives die absoluut top zijn.. zoals Halo (k.. die komt ook op de pc) of Project Ego.. Het beste kan je ze toch zelf vergelijken.. Bij MediaMarkt b.v. zijn stands waar beide machines draaien.. Overigens die problemen over het vast lopen van spellen.. Ik ga niet zeggen dat het nooit gebeurt.. alleen het is niet iets waar de xbox als enigste problemen mee heeft of dat het alleen op de xbox gebeurt.. Met MIJN Xbox is het in ieder geval nog niet gebeurt.. ik heb echter ook een ps1 gehad en daar is het wel eens mee gebeurt.. Je heb tenslotte toch met electronica te maken en sporadisch kan er zoiets natuurlijk een keer gebeuren.. Ik zou dat niet je keuze beinvloeden want zoiets kan op allebei de machines voorkomen.. Succes met je keuze.. kan alleen zeggen dat voor mij de keuze tussen the PS2 en de Xbox makkelijk was..
Hij ondersteund niet alleen dolby maar ook dts ... Het is een console... een echte... Verwachting is ook dat xbox live een hit gaat worden .. denk eens na over de mogelijkheden .. M$ is bezig om voor de xbox een nieuwe addon te ontwikkelen, zodta deze media files van jou MS pc (windows xp) machine kan afspelen.
dat DivX afspelen kan al maar dan moet je je boxje wel ff modden dus nog ff wachten op MS als je geen modfreak bent...
Geen hacks of iets dergeliks zijn dan nodig .. Ik kan het ff opzoeken voor je (duurt eventjes) ik ben namelijk nu op mijn werk ... ...
Mijn vraag aan de topic-starter: Wat zijn voor jou de belangrijkste punten (in volgorde) bij het kiezen van een console? - Grafische mogelijkheden; - DVD afspeelkwaliteit; - Geluidskwaliteit; - Prijs; - Uiterlijk van de console zelf; En dan zijn er de volgende vragen die je eerst zelf wel kan beantwoorden: - Welke controller ligt het lekkerst in je hand? XBox is voor mensen met grotere handen, PS2 voor iedereen. - Van wat voor soort spellen hou je? Platform-games, fps's, rpg's, sport, racen, rts, multiplayergames, etc. Kijk vervolgens naar het aanbod van games en de toekomstige games... - etc... Sterkte met je keuze.
Het is heel simpel, PS2 is een console die oud is. De XboX is pas begonnen en de extra mogelijkheden zijn al opgenoemd.
Ach ze zijn beide gewoon goed. Er zijn/komen spellen op de PS2 die je niet zou willen missen alsook op de Xbox. Je zou ze eigenlijk dus allebij moeten hebben. Mischien kan je ze 2ehands op de koop tikken en ben je hetzelfde kwijt als je 1 nieuw koopt.
Het zijn beide goeie consoles.. Jij moet afwegen welke games jou leuk lijken.. Kijk anders eens wat de line-up van beide consoles is. En bekijk wat verschillende artikelen en/of filmpjes.. Wij zijn allemaal blij met onze Xbox en dat van die vastloper zal wel op een PS2 forum ofzo in de wereld zijn gebracht. Want elke console kampt met dit probleem.. Betekent niet dat het bij elke console ook zo is. Mijn Xbox is perfect, en geeft geen problemen. Maar uiteindelijk kies je zelf er voor wat jij leuk vindt. Een Xbox heeft een hele mooie toekomst en naar mijn mening de beste line-up ooit in games. Zoveel verschillende originele games enz.. PS2 heeft al een groot aantal games die ook goed zijn, maar toch werkelijk verschillen met wat de Xbox heeft te bieden. Speel anders op beide consoles.. En kies wat jij het beste vindt.