Waarom zijn de xbox spellen zo duur?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Slayer, 29 apr 2003.

1. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn de xbox spellen zo duur,

Soms vraag ik me af hoor dezelfde spellen heb je ook voor de pc en waarom moet je voor een xbox spel zoveel betalen.

Als ze er nu een speciaal xbox demo cd bij doen oke?

Ik game niet zoveel meer met mijn xbox zit nu veel achter mijn pc online te gamen en dat gaat super goed.

Speel het meeste Halo en dan live, dat vind ik toch nog wel de meest beste game tot nu toe en hoop dan ook dat halo 2 straks mij weer achter de xbox krijgt......

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat het prijsverschil tussen pc en console games zit bij de soort cd. Console games staan allemaal op dvd's, pc games staan tot hier toe (ook al zijn diegames van konami op dvd) nog allemaal op cd roms.

3. Omdat Bill Gates zijn kas nog meer wil spekken.

4. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon omdat ze allemaal winst willen maken.

Als ze nou gewoon op inkoop prijs gingen verkopen waar wij tervreden maar maken hun geen winst en hebben er dus ook niks aan.

5. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, als je een computer koopt, van bijvoorbeeld Dell, dan krijgt Dell geen deel van het geld dat jij uitgeeft als jij een computerspel koopt. Microsoft, Sony, Nintendo enzovoort krijgen dat wel. Dat is het verschil.

6. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox games zijn niet duur, games in het algemeen zijn duur.

7. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Stelletje Geld Jagers zijn het.
    Maar kijk slayer als jij echt goed kopen spellen wil.
    Dan moet je gewoon morgen goed zoeken op koniginne markt :p

8. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    wat de gek er voor geeft.... pc-spellen dat is simpel, op elk merk pc kun je ze spelen. op een xbox kun je alleen xbox-spellen van microsoft spelen, zij kunnen er hierdoor voor vragen wat ze willen. ze hoeven verder alleen maar rekening te houden met sony en nintendo. Die drie bepalen samen hoe veel de spellen kosten.

9. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat wij sukkels het betalen, daarom kunnen ze het blijven vragen. De prijzen zakken overigens wel geleidelijk aan. Je ziet dat steeds korter de prijs van 69.95 gevraagd wordt.

10. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jah en ze moeten ook de winst vooral maken op de games. Want daardoor kunnen ze de consoles zelf goedkoper aanbieden, zodat meer mensen zo'n ding kopen en meer geld kunnen verdienen aan games.

11. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    het komt net als The Answer al zei het komt door de type cd en dat microsoft meer geld en zo wil hebben klopt niet want er zijn ook microsoft games op de computer en die zijn ook ff duur als normale pc spellen

12. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    @The Answer; het ligt niet aan het soort disc. Voor zo'n gamedrukkerij ligt het verschil tussen een CD en een DVD bij een euro'tje ofzo.

Wat het dan wel is? Ik zou het niet weten.

13. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Microsoft, en de twee andere trouwens ook, maken gigantisch verlies op hun console zelf, zeker nu er weer een prijsdaling is geweest. En op consoles maak je nooit winst, dus moeten de spellen eraan geloven

14. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal morgen wel eens kijken.

15. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    [​IMG]ligt het nou aan mij of is het vandaag al Koninginnedag?!

16. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ja typ foutje (vandaag bedoel ik)_O_

17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    waarom kosten de games van de GC 10 euro minder? nou, simpel.. Nintendo heeft tot de invoering van de MP/Zelda bundels z'n consoles gewoon MET WINST verkocht, terwijl MS verlies maakte op de xbox.. de gamecube is in de productie gewoon een stuk goedkoper..

18. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Een game is niet zo duur omdat het voor een bepaalde console is maar hoe duur een winkel ze maakt, als een winkel een game verkoopt voor 40 euro hebben ze(intertoys) er nog steeds ruim 10 euro winst op (bron: verkoper intertoys). Misschien dat de productie van NGC games lager liggen en daarom ook iets goedkoper aangeboden kunnen worden. Maar het is gewoon wat de gek ervoor geeft.

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt het niet gewoon aan afzet markt??? D'r gaat zo-en-zo-veel productiegeld in, d'r zijn zo-en-zo-veel klanten, voor de PC meer dan voor de consoles, de prijs wordt (kosten+gewenste winst)/klanten en dus zijn de PC spellen goedkoper dan de console games....(tis maar een idee hoor, heb nooit economie gehad)

Edit: En wat Zelda/MP betreft: zullen de exclusive games niet gewoon, als lokkertje, wat goedkoper gehouden worden (er dus minder winst op maaken in ruil voor hardware sale's).

Laatst bewerkt: 1 mei 2003
  20. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Makkelijk meenemen toch voor 200 euro??

Deel Deze Pagina