Waarom zijn wij in Europa altijd achtergesteld? Kan iemand mij een duidelijk verklaring hiervoor geven? Ik begin dit topic opnieuw omdat die van mij is verwijderd
wij zijn niet als laatste, America eerst (voor xbox dan) want daar komt ie vandaan, daarna Europa, en daarna Japan, wel een logische volgorde, vind je niet?
Ligt aan de uitgever.. Vooral al die Square games enzo die uit Japan komen liggen eerst in Japan in de winkels, dan na een half jaar in US ofzo en dan na nog eens een half jaar in Europa maar sommige uitgevers pleuren zetten hungames eerst in Europa op de markt..
Nou omdat de mensen uit DUitsland, Frankrijk en Italie graag hun games vertaald zien geloof ik. Nu zijn er ook een aantal uitgevers die boekjes vertalen (ook naar het Nederlands) en dat vergt ook tijd. Je volgende reactie is uiteraard 'Waarom pleuren ze die games dan niet meteen op de NL markt?', omdat je op die manier dus weer de markt voor bv Duitsland verkloot aangezien die mensen niet kunnen wachten.. ja het is een vreemde situatie die moeilijk te begrijpen is..