Wachtwoord op USB stick

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 21 nov 2008.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

Ik zit hier op mijn werk en ze vroegen mij of ik een programma wist wat er voor zorgt dat een USB stick beveiligd wordt door een wachtwoord. Echter kon ik weinig vinden op Internet, slechts dingen over U3. Helaas maakt de USB stick hier daar geen gebruik van.

Wat ik dus wil is dat, wanneer je de USB stick erin prikt hij met een venster komt waar je een wachtwoord moet invullen, vervolgens opent ie dan gewoon de verwisselbare schijf.

Wie weet wat, en kan mij helpen :) Ben benieuwd.

Bedankt, WinterBase

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij moet je dan een speciale usb stick kopen..

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan geen wachtwoord op je usb stick zelf zetten. Wat je wel zou kunnen doen is een wachtwoord op de bestanden zetten. Dit doe je door je bestanden met winrar in te pakken en vervolgens ook ergens in de menu's wachtwoord encryptie oid aan te zetten.

4. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: Vraag de AIVD over hoe het niet moet

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Er zijn best mogelijkheden om dit te doen. Door even te Googelen kom je redelijk wat informatie tegen op diverse fora.

Een ander alternatief zijn de SanDisk Cruzer Micro USB Flash Drive, hier zit standaart 'software' op waarmee je je USB drive kan beveiligen.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals? Bij mijn weten is er geen programma welke je usb stick beveiligt ik zou iig geen naam kunnen noemen. Wel welke je bestanden beveiligt. Dit kan simpel met winrar maar ook met programma's als Lock Folder XP waarmee je zelfs je hele mappen kan "verstoppen". En in feite is dit net zo effectief of misschien effectiever, standaardsoftware kan vaak worden omzeilt/zit minder goed in elkaar en is dus kwetsbaarder. Gewoon 1 hoofdmap maken op je stick met een nietszeggende naam en deze vergrendelen. Dan kunnen ze er ook niets mee.

Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zou je dan niet de software van de cruzer, op de memory stick van je eigen kunnen zetten?

Deel Deze Pagina