[XOne] wanadoo adsl basic

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 5 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wanadoo adsl basic, en ik vraag me af of iemand anders hier dit abbotje ook heeft en zn xbox er al op aangesloten heeft. Misschien kan iemand ook echt confirmen dat het werkt. Dit vraag ik ook omdat ik een alcatel modem heb en daar kunnen zich misschien problemen bij voor gaan doen volgens somigge bronnen, maar andere vinden het eigenlijk maar onwaarscheinlijk.

2. xforz

xforz Guest

heb je een usb of gewoon ethernet modem?

3. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb planet Comfort ADSL (idem abo-soort, alleen andere provider) met ook een alactel modem. De Home Speed Touch, die ik heb getweaked naar een Pro versie. Het werkt prima. De verbinding is voldoende en de modem geeft geen problemen. Ik zit alleen achter een router, dat is het enige verschil misschien....
    Eerst had ik alleen problemen dat mijn dowloadwaarde in het connect scherm van je dashboard vaak DL=0 was. Dat waren misschien die problemen die je noemde volgens de geruchten. Maar dat is sinds vandaag opgelost met de nieuwe update van het dashboard die ik binnenhaalde :D Ik vind het alleen wel knap dat mijn DL vaak ruim 1400 kilobit is terwijl ik toch maar max 768 kilobit kan (in de praktijk 80 KiloByte).

4. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: wanadoo adsl basic

weet je cker dat dat Mtu probleem opgelost is en heb je misschien een bron. (ow je hebt die update natuurlijk geinstalt). He maar kan je die update dan nu al installen???

Maar in igg bedankt je hebt me al redelijk gerust gestelt.:D :D :D

Oja en ik heb ook een router, alleen nog niet geconfigureert wegens problemen, maar daar loopt al een thread over.

5. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eerst maar gewoon te connecten.... Als er dan nog problemen zijn dan helpen we je vanzelf wel verder.

Die update is vanaf vandaag beschikbaar. Die veranderde o.a. de landen die je kon kiezen waar je woont om je te registreren, nu inc nederland. Installt automatisch als je live in je dashboard selecteerd.
    Mijn MTU heb ik vroeger wel veranderd in mijn (e-tech) router naar 1500 maar dat is niet het probleem denk ik. Ik had namelijk dat simpele testje gedaan van XBM waaraan je kon zie hoe groot je MTU was en die was goed. Hoef jij dus waarschijnlijk in principe niet te veranderen, kan wel, hoeft niet.
    Ik heb alleen nog wel wat poorten op mijn router opengezet om mij oude "DL=O probleem" op te lossen, maar dat hielp toen ook niet. Hoef jij dan in principe ook niet te doen. Die poorten stonden hier op t forum. In de faq dacht ik zo.

suc6!

6. jasnba

jasnba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg binnenkort wanadoo basic , wat is je gem upload snelheid?? moet 128 kbits zijn tog voor live???

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nothing to see here

ehm post de snelheden even wat je provider zegt dat je krijgt

8. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: wanadoo adsl basic

(16 up) 128
    (90 down) 768

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    snel genoeg

10. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat weet ik maar het gaat ook om de mtu en misschien andere zaken. Maar ik hoor dus dat het mtu probleem opgelost is.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het MTU probleem is zover ik weet nog niet opgelost:confused:

12. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet met die update???

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zet je MTU nog eens naar 1500 en testhem dan nog eens? Want de MTU is wel degelijk de bottleneck

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Maar de update fixed het niet

15. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    maar volgens mij heeft planet het wel gefixed, want ik heb nu een constante downloadsnelheid

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het kan zijn dat planet het gefixed heeft maar het is niet gefixed door de dashboard update

17. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    bedoelen jullie nou planet internet???

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zie 'lijst van werkende providers' http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=18920

Voor het verhaal rond de Alcatel modems, zie thread over mtu size, hier

Suc6!

Slotje

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina