Wanadoo ADSL Direct met Telefonie

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Glue, 23 feb 2005.

1. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Dag mensen

Ik heb zelf dus Wanadoo ADSL Direct met Telefonie sinds kort. Had hiervoor gewoon adsl direct van Wanadoo.
    Ik kan toen makkelijk een downloadsnelheid halen van 50 kb. Dat kan ik nu ook. Alleen het gekke is dat ik die snelheid niet haal met grotere bestanden als 350 mb, dus grote video bestanden. Daar waar ik dus 50 zou moeten halen heb ik nu meestal een downloadsnelheid van 3 kb :mad:

De eerste dagen dat ik dit in de gaten kreeg dacht ik dat het misschien toevallig was, maar afgelopen vrijdag kreeg ik de Wanadoo gebruikers handleiding in mijn mail. Daarin staat het volgende:

"Gaat het bellen met Wanadoo Telefonie ten koste van mijn internetsnelheid?

Normaal internetgebruik gaat niet ten koste van de huidige snelheid van uw verbinding. Alleen het downloaden van grote bestanden kan iets langer duren, maar bellen en internetten hebben verder geen invloed op elkaar."

Wat ze nou precies bedoelen met: "het downloaden van grote bestanden kan iets langer duren", :confused:

Ik heb de helpdesk gebelt en zij zeggen dat het niet aan hun ligt, maar ik vind het toch wel heel erg toevallig, dat ik last heb van dit probleem, sinds ik ben overgestapt naar adsl direct met telefonie.

Ik vraag me af of ik nu genaaid ben door Wanadoo of dat ik het probleem op de een of andere manier kan oplossen. Ze zeggen dat ik aan dit contract een jaar vast zit, omdat mijn probleem aldus de mensen Wanadoo niet aan hun ligt, omdat zij het getest hadden en tot de conclusie zijn gekomen dat het wel mogelijk is om 50 kb te halen. Alleen is mijn ervaring nu, dat dat niet geldt voor grote bestanden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hierover.

2. 4pk

4pk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    download gewoon ff DAP (Download Accelerator Plus ofzo) dan gaat je download denk ik wel gewoon op 50kbtjes

PS: www.download.com kan je et dlen

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Is de download source betrouwbaar?

4. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik gebruik E-Donkey, dus daar zal het wel niet aan liggen. Alleen ik zit nu een beetje te zoeken op internet en het blijkt dat de modem dat ik heb gekregen bij de abonnement, de Livebox, een eigen firewall heeft, misschien ligt het dus daar aan.

Deel Deze Pagina