Wanneer FSAA in games?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door HAWKEYE, 7 okt 2002.

  1. HAWKEYE

    HAWKEYE Regular dude...

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt dit aan mij of missen jullie dit niet?

    Bij de Xbox marketing werd ook gezegd dat veel games FSAA zouden ondersteunen... wat de PS2 niet kan... de kracht van Nvidia zou van pas komen...

    Tot nu toe heb ik nog geen enkele game met FSAA gezien. Komt dit nog?

    Meteen de vraag: Welke game heeft het of gaat het krijgen?
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Azurik is niet de enige titel die FSAA gebruikt. En het gerbuik hiervan zal alleen maar toenemen. Je moet je spel eromheen bouwen wil je het maximaal gerbuiken. Kortom veel developers doen het nog niet. Van mij hoeft het ook niet zo ernstig, aangezien ik zelf er niks of nauwelijks wat van merk met mijn TV.

    De Xbox kan het in principe goed doen, maar het is niet "gratis", Performance loss komt er vrijwel altijd bij kijken in kleine mate, dat is bij sommige games niet acceptabel.
     
  3. HAWKEYE

    HAWKEYE Regular dude...

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt... kan ik ergens een lijstje vinden met games die FSAA supporten? Ik wil het verschil wel eens zien...
     
  4. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Turok Evolution ?
     
  5. HAWKEYE

    HAWKEYE Regular dude...

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet mijn type game... Zal kijken of een kennis/vriend deze heeft en hoe dit dan uitziet... :D

    bedankt voor de info...
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Turok mag dan wel FSAA hebben, de rest van de game is gewoon niet echt bijzonder (grafisch gezien)
     
  7. jprommen

    jprommen Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    MotoGP gebruikt het, heeft dan ook wel de meest gelikte graphics van alle spelletjes die er nu zijn.
     
  8. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    FSAA heeft als enige nadeel dat t de boel een b-tje vertraagd.

    Daarom zie je het nog niet zoveel, omdat we op t moment nog in de 1ste generatie van games zitten.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    2e..
     
  10. HAWKEYE

    HAWKEYE Regular dude...

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    MotoGP is wel mijn type of game... meteen halen.... bedankt!
     
  11. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    die moeten nog uitkomen ;)
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nop, de huidige generatie is 2e, gemaakt op de volledige dev kits, Halo/DOA/PGR etc zijn gemaakt op in-complete dev kits. Vandaar 2nd gen (lijkt mij :))
     
  13. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    uhm wat is FSAA eigenlijk precies?
     
  14. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    FSAA zorgt ervoor dat de kartels in de graphics glad worden gestreken.. Het ziet er dus allemaal wat strakker uit, maar het kan echter flink ten kosten van de performance gaan..
     
  15. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Deathrow gebruikt het trouwens ook:)
     
  16. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Voluit heet het Full Screen Anti Aliasing :) ruwe randjes bij rondingen enz worden hiermee weggehaald :)
     
  17. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Laten ze eerst maar eens gaan overstappen op opengl inplaats van die trage directx
     
  18. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan over een volledig scherm, want Anti Aliasing kennen we al vanaf de Voodoo 1. Maar dit was de bepaalde gedeeltes van een omgeving en nooit het volledige scherm.
     

Deel Deze Pagina