Wat als Microsoft niet Rare maar Square Enix had gekocht

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Toyota Yaris, 26 sep 2003.

1. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Achteraf gezien had Microsoft ipv Rare beter een groot aantal Square Enix aandelen kunnen kopen. Zodat ze er in ieder geval voor hadden kunnen zorgen dat ook wat van de Square Enix magie richting Xbox was gegaan. Sega zou trouwens ook niet slecht zijn. Microsoft hoeft ze nog niet eens over te nemen gewoon een groot aandeel in een bedrijf, kijk dan kan je nog eens wat bijsturen qua welke console welke games krijgt.

Als Microsoft toch nog graag Japan als markt er bij wil hebben moeten ze volgens mij 3 dingen doen (voor Europa en Amerika zou het ook niet slecht zijn btw *) ):

1) De Xbox restylen (hij moet echt kleiner en die lelijke groen plaat in het midden moet er vanaf is gewoon niet subtiel genoeg). Voor de joypads hetzelfde: waarom niet gewoon een logo als dat van Sony Ericsson (qua grootte dan). Check de backside van een Sony Ericsson en je weet ik bedoel.

2) Square Enix moet voor backup gaan zorgen. Koop dus gewoon een berg aandelen. Als je op de japanse square enix website kijkt en daar de gegevens en waarde van het bedrijf opvraagt zul je zien dat met een gedeelte van het geld wat voor Rare is betaald ze heel wat beters hadden binnen kunnen halen. Ze moeten gewoon een bijna meerderheidsbelang kopen en als dat niet helpt...just that little bit more.

3 ) Sega aandelen moeten worden aangekocht.

Dan heb je de drie belangrijke dingen bij elkaar, je hebt een machine die ook op looks gekocht gaat worden, je hebt super RPG's, je hebt een bedrijf dat erg goed is in het maken van fun games en characters (Monkey ball anyone?). Verder zorgt Microsoft voor een goede distributie globaal gezien dus niet zoals het nu met Square Enix gaat > Europa duidelijk op de laatste plaats. Check de diverse websites van Square Enix maar eens > Japans alles > Amerika veel > Europa > super weinig.

Met vriendelijke groet,

Toyota Yaris

(Waarom is de kans zo klein dat iemand van Microsoft deze berichten ook leest....):D

2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ach ja, Rare is ook een grote naam en je kunt niet allerlei developers blijven opkopen. En Sega maakt nou ook al heel wat moois voor de Xbox, hopen dat dat zo blijft.

En ik vind die groene stip trouwens wel mooi.

Laatst bewerkt: 26 sep 2003
  3. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    waarom square aandelen kopen als rare in de aanbiweding is.
    Als rpg liefhebber kan JIJ dat wel zeggen ja maar het was helemaal geen goede koop geweest.
    Microsoft heeft rare namelijk in de 1e plaats gekocht voor de spellen.
    Maar wat jij wel vergeet is dat rare 1 van de toppruducenten was van gamecupe spellen.
    Door rare over te komen komen die spellen nu neit meer op de gamecube waardoor ze minder concurentie krijgen van de gamecube.
    Ook maakt rare gewoon goede titels als perfect dark en nog een hele lijst.
    Eigenlijk een hele domme tread, wat als, als, als,
    Kun je niets beter verzinnen ofzo.
    Als treads zijn overbodig want wat is gebeurd is gebeurd en nu kan je alleen nog maar hypotheses gaan trekken wat niet op feiten is gebasseerd

4. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    microsoft is allen vergeten de donkeykong, starfox etc licenties voor rare erbij te kopen, nu hebben ze niet heel veel aan rare denk ik, maar zoals jordo al zei, ze maken nu geen goede games meer voor de gamecube en daardoor wordt de concurentie minder sterk

5. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb liever Rare dan Square Enix.
    Ik weet niet, maar ik heb altijd een speciaal plekje voor rare games gehad. Dus ik ben blij dat het Rare is geworden inplaats van Square Enix of een ander bedrijf.

"waarom square aandelen kopen als rare in de aanbiweding is."
    Ja het kosten maar 41 miljoen. :D Toch? Das een koopje. :D

6. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    voor microsoft is dat serieus een koopje, hoor

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    huh? ze hebben er bijna 1 miljard voor betaalt als hetr niet meer is./.

tevens donkey kong etc kan je niet kopen want dat is NIET van Rare..!!!

8. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    En dat die aandelen wat goedkoper zijn zal ook wel een reden hebben denk ik zo.:+

9. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Jordo,

Ik snap de achterliggende gedachte van je eerste zin niet helemaal, vertoon je dat gedrag in de winkel ook? Dure aanbieding trouwens....

In mijn topic probeer ik alleen uit te leggen hoe Microsoft in mijn visie een voet aan de grond zou kunnen krijgen in Japan en hoe dit ook positief zou zijn voor de andere afzetgebieden.

En als je mijn topic net zo snel hebt gelezen als je je antwoord blijkbaar hebt geschreven snap ik best dat je er niets van hebt begrepen.

Met vriendelijke groet,

Toyota Yaris

10. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Jordo,

Ik snap de achterliggende gedachte van je eerste zin niet helemaal, vertoon je dat gedrag in de winkel ook? Dure aanbieding trouwens....

In mijn topic probeer ik alleen uit te leggen hoe Microsoft in mijn visie een voet aan de grond zou kunnen krijgen in Japan en hoe dit ook positief zou zijn voor de andere afzetgebieden.

En als je mijn topic net zo snel hebt gelezen als je je antwoord blijkbaar hebt geschreven snap ik best dat je er niets van hebt begrepen.

Met vriendelijke groet,

Toyota Yaris

11. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet wat er mis is met het uiterlijk van de xbox. Is gewoon een geweldig gave doos. Je heb tenminste het idee dat er echt wat inzit (en dat zit er ook in) En die groene stip vind ik echt master. En de controllers zijn ook wauwi. Nix aan veranderen (vind het al zonde dat de controller S er is)

12. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf vind de Xbox niet echt de mooiste console. Maar niet iedereen heeft gelukkig dezelfde smaak zou het maar saai maken. Cliche I know maar wel de waarheid.

PS ik dacht edit mijn reply hierboven maar een beetje anders krijgen we zometeen ook nog last van fanboy gedrag hier en dat moet ten alle tijden voorkomen worden :D.

GRTZ

13. Scoutmaster

Scoutmaster Guest

ik zou liever hebben dat square enix naar micrososft kwam.

kwamen alle final fantasy games op de xbox.

want de xbox heeft een groot te kort aan "goeie" rpgs

14. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    @Toyota Yaris

jou japan-strategie is ook niet echt realistisch, net of dat zo makkelijk gaat allemaal. Even aandelen square kopen en Final Fantasy komt op de xbox....

Volgens mij kan microsoft er beter voor zorgen dat ze spellen als Winning Eleven(<-super populair in japan) op de xbox krijgen dan dat ze bedrijven op kopen of aandelen gaan sparen

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    beste toyota (ik haat dat merk, goedkoop submerk)

In je tread wil je zeggen dat microsoft beter square had kunnen kopen dan rare, ik ben het hier niet mee eens, en daar gaf ik redenen voor.
    En jij denkt ook meteen dan microsoft een voet aan de grond te kunne krijgen door square over te kopen, heb je ooit wel een gedacht aan playstation, playstation heeft nu een erg groot aandeel, waarom denk je dan final fantasie only ps2 is aap!
    Verder vind ik dat x-box genoeg rpg's heeft en er nog genoeg aankomen, elke ps2er en cuber is jaloers op falble en kotor!
    Dat japan nou niet overstag gaat ligt echt neit alleen aan de games, maar omdat het amerikaans is dus wat anders als ze gewend zijn , ach ja nu hebben Yoshihiro Maruyama overgekocht de man die van final fantasie een hit maakte en tevens 1 van de bestuurder van jawel: square, is ook goed

16. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    @ jordo

Fable en Kotor zijn geloof ik ook gewoon voor pc

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Sony is voor 19% eigenaar van Square-Enix, dus ik denk dat die (gelukkig) nog wel eens dwars zouden kunnen zitten. ;)

Waarom gelukkig vraag je je af? Heel simpel. De Final Fantasy games ( en andere rpg's die ze maken) horen wat mij betreft op de PS2 en niet op de Xbox. Ok je hebt nu wel een FF game op de GameCube, maar die is qua stijl compleet anders dan de PS2 games. Als de Xbox goede rpg's wil hebben dan moeten ze maar met eigen producten aan komen zetten en niet alles maar willen opkopen. Op die manier hou je tenmiste een beetje concurrentie wat de games uiteindelijk alleen maar ten goede komt. En er komen nog genoeg goede rpg's naar de Xbox alleen helaas (nog) niet in de stijl als FF.

18. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Dommertje Jordo,

Niet boos worden nu (want dan kloppen je zinnen al helemaal niet meer), ik weet het: het duurt nog een heleboel jaartjes voor je je rijbewijs kunt halen laat staan een nieuwe auto kunt betalen.. Verder moet je niet gaan schelden want anders krijg je ook nog geen vriendin, wat misschien voor jou zo slecht nog niet zou zijn kun je in je handkar rijden....(damn waarom schrijf ik dit eigenlijk je snapt het waarschijnlijk toch niet en je bent het niet waard). Bedoelde je trouwens Fable?

Toyota Yaris,

Die vanaf nu niet meer gaat reageren op infantiele personen van het kaliber Jordo (die maar Alfred J !kwak! (handkarren hehe) moet gaan kijken, aha vandaar het schelden met dieren!..aap!)

19. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oeps sorry het kosten iets meer dan die 41 miljoen. :D

"Hoewel Microsoft deze deal nog niet officieel naar buiten heeft gebracht is het Nintendo dat uitsluitsel geeft : "The entire company has been sold to Microsoft", aldus Peter MacDougall, vice-president van Nintendo of America. De kosten? Tussen de 400 en 540 miljoen dollar."

En ik vondt die 41 miljoen al geen koopje. |:-

20. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    fable niet, xbox ONLY en Kotor komt lente04 op PC uit

Deel Deze Pagina