Bij sommige genre games denk je wel eens van, nou dat hebben ze er ook nog nooit ingedaan, geen enkele game heeft dit of dat. Dan denk je mischien wel eens als ik een game maker was dan zou ik dit er nog in proppen. Ik zit dit wel eens te denken bij race games. Bijv: Forza is een grote concurent van GT4, en ik vind toch wel dat ze ongeveer even goed zijn, maar wat nou als 1 van beiden er een track maker in had gedaan, of iets waar je je eigen auto kan maken (en dan bedoel ik niet tunen). Dan zou denk ik toch die gene de ander vies inmaken. Naar mijn weten heeft nog geen enkele racegame (of in elke geval een bekende) een track maker, of een car maker. Dus als jullie nog zoiets hebben (voornamelijk race games, maar kan ook van andere genre) meld het dan hier. _0/
Nou ik denk niet echt dat de consoles daar te zwak voor zijn (natuurlijk de next-gen zeker niet), zeker als je al kijkt wat er allemaal al wel in kan.
ben ik ook niet met JPR eens.. Consoles kunnen (en dan vooral de Xbox) al heel veel. als je op internet kijkt, zie je de meest simpele online spelletjes waarin je zelf je auto kan maken.. dat kan je uitbreiden, met standaard dingen, en verfraaien etc, volgens mij kan zoiets makkelijk...
Ja, maar hoe zijn die gfx, hoe groot is dat spel, hoe is de gameplay. Als je een spel wilt maken met die features, en met mooie gfx, en een goede gameplay, dan zullen we toch echt ff moeten wachten.
sega GT op de dreamcast had toch (voor zover je dat een auto maker kan noemen) een automaker het was al best lang geleden dat ik dat spel had gespeeld maar je kon zeg maar zelf je dingetje opzetten en dan bedoel ik niet alleen spoilertje of body kit. maar gewoon de hele wagen maken met alleen het onderstel. wel was je natuuriljk gelimiteerd aan de onderdelen die je kreeg.
Ja kijk zoiets bedoel ik ook wel, maar dan veel uitgebreider, bovendien bedoel ik het meer wat van de huidige consoles en aangezien dit een xbox forum is ook een beetje meer op de xbox. En dat spel was wel redelijk bekend voor zover ik ken maar nu is het al zo oud dat het niet echt meer, nouja, nieuw is zegmaar. Snappie
Zoe wel eens kunnen, maar heb het nu eigenlijks meer over simulators, met Dodge Vipers en Ferrari Enzo's en dat soort autos, en ik zie die autos niet erg snel rallyen.
Het is iets kleins hoor, maar 'k vindt dat als je bij een racegame in de bandenstapels knalt, ze ook wel uit elkaar mogen vliegen of iig bewegen en dat er eindelijk eens marshall paden mogen komen achter de muren.
dat zou idd erg gaaf zijn.. misschien iets voor de Nextgens, aangezien dát wél heel veel vraagt van de engine.
vroegah.. toen was er al eens een trackmaker in een van mijn favo spellen van toen, dat is zeker niet zwaar voor een console, er zijn ook shooters met mapmakers, dus dat is geen punt. car makers lijkt me ook geen probleem, het enige probleem is dat het heel lang gaat duren om zoiets goed en uitgebreid te kunnen maken als gamedeveloper. tegenwoordig moet alles snel klaar zijn, want de uitgevers zien alleen maar de dollar tekentjes die op hun netvlies staan gebrand.
Vroeger speelde ik Stunts op een 186 33Mhz pc. In dit spel kun je je eigen baan maken. Erg tof was dat, zeker in die tijd.
Zoiets zit toch ook bij Americas Army Operations op de PC? Volgens mij wel, dan kon je ook een eigen wapen maken als je alle trainingsmissies had voltooid
Je kon al je eigen tracks maken met F-zero op de super nintendo. Dus de xbox kan dat dan ook wel. Je kan bovendien ook levels ontwerpen met timesplitters. OK, het detail is beperkt, maar het kan wel. Auto's maken lijkt me dan een stukje lastiger, maar dat moet kunnen. Probleem met veel spellenmakers is, is dat ze niet creatief genoeg zijn en dat creativiteit vaak niet beloond wordt met goede verkoopresultaten.