Wat hebben sommige mensen tegen Rockstar?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Celebrindal, 13 nov 2005.

1. Celebrindal

Celebrindal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie,
    Steeds meer mensen hebben iets tegen Rockstar.
    Eerst had je de verborgen sexscène in GTA: San Andreas.
    Door dit voorval, was Rockstar verplicht om een hogere rating te geven op de nieuwste GTA.

Nu er steeds meer over Bully gepraat word en de release dichterbij komt (28/02/206) Zijn er weer mensen die daar iets tegen hebben. Ze vinden dat de game kinderen zou aanzetten om te pesten.

Ik vind eigenlijk dat ze blij mogen zijn dat Rockstar en alle andere developers of publishers games maken zo dat we onze frustratie op de gamepersonages kunnen afreageren.
    Ik denk zelfs dat Rockstar weet wat hij doet, want moest het spel echt kinderen aanzetten tot pesten, zouden ze het toch niet op de markt brengen.

Ik vind dat al deze mensen Rockstar gewoon moeten laten doen wat ze doen. Want zonders games, wat zouden we dan allemaal doen? Dan zouden de problemen pas echt beginnen zoals pesten...

Wat vinden jullie?

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Die mensen moeten gewoon niet zo zeuren.. Als je als ouder niet wilt dat je kind zoiets speelt, laat het hem dan ook niet kopen!

3. sammie

sammie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat ze niet moeten zeuren op Rockstar.
    Rockstar maakt geweldige games vind ik!

_O_ Rockstar _O_

4. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    Pesten? Het lijkt me eerder dat het aanzet tot zinloos geweld of zoiets. Maar dat is ook niet helemaal waar want als ze daar zin in hebben kunnen ze nu lekker GTA spelen. Het slaat dus nergens op lijkt mij.

5. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    *Zucht.. moet er van elke developer zo'n thread komen? van EA was er ook al 1, maar naar mijn mening heeft ieder mens wel iets tegen iets of iemand, dus ja er zijn mensen die iets tegen Rockstar hebben. Jammer voor ze, kopen ze die spellen niet. Klaar

6. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat alle echte gamers niets tegen rockstar hebben maar het bedrijf juist een van de beste vinden.

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Van elke uitgever zijn er mensen die daar iets tegen hebben. Ik heb iets tegen EA maar zo kunnen we eeuwig doorgaan. Elke uitgever heeft zo z'n sterke en zwakke punten. Rockstar Games vind ik altijd een hele sterke Gameplay bevatten, maar mindere graphics. Normaal let ik altijd veel op de graphics, maar Rock* maakt het weer goed met de Gameplay. Met b.v. GTA: San Andreas, geen beste graphics maar een supergameplay. R* is zeker niet m'n favoriete uitgever maar ze maken wel hele goeie games.

Ik denk dat het overigens niet nodig is om hier ook al een topic over te maken. Straks komt er ook al een topic van wat hebben mensen tegen Atari etc.

8. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nix tegen rockstar, integendeel juist rockstar maakt egt geweldige spellen. het enigste wat ik tegen ze zou willen zeggen is ga zo door!!

9. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1

Yep.
    Vandaar dat sinds vanmorgen alle drugsdealers hebben besloten om voortaan geen drugs meer te verkopen -ook niet meer aan volwassenen- maar alleen nog gekleurd glans-papier om mee te papiervouwen.
    Wapenhandelaren gaan voortaan alleen nog maar schoenenpoetsen en de kinderhandel is over de hele wereld met onmiddelijke ingang gestopt.
    Kinderarbeid komt voortaan ook niet meer voor, alle fabrikanten gaan scholen en voetbalveldjes bouwen.

Drugshandelaren, wapenhandelaren en kinderuitbuiters hebben in een gezamenlijk bericht verklaard dat ze niet snapten hoe ze geld belangrijker hadden gevonden dan menselijk leed.
    Volgens de woordvoerder hadden ze allemaal plots ingezien hoe onzinnig dat was na het lezen van een bericht in een -niet nader omschreven- Nederlands forum.

Kijk, ik zeg niet dat dat spel aanzet tot pesten.
    Sterker nog, ik betwijfel het zeer.
    Maar om te denken dat een bedrijf iets niet zal doen voor ethische redenen is een beetje naief.
    Als er geld kan worden verdiend dan kan alles.

10. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    ikdenk dat Rockstar een beetje de dupe is geworden door het hot-koffie ding.Daardoor is het bij de ouders in een spotlight gaan staan en letten ze nu veel meer op wat rockstar doet

11. Hazard

Hazard 'Schaduwen'

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de meeste games van Rockstar wel leuk, maar ik krijg echt steeds meer 't gevoel dat ze al hun games gewelddadig maken, gewoon omdat 't dan beter verkoopt.

12. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Draait GTA niet om geweld? en waarom die conclusie alleen bij rockstar? kijk naar splintercell,eerst was het een beetje schieten en mensen bewusteloos maken.In het laaste deel kan hij al doodsteken,kelen door snijden ect.Ik vindt :
    niet meer dan een duidelijk dommme opmerking,omdat iedereen weet dat geweld goed verkoopt. Net als sex :+

13. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heeft men niet echt iets tegen rockstar, maar tegen geweld games die dicht in de buurt komen van het dagelijks leven, zoals dus GTA en nu een spel over "pestkoppen". Het argument "als ze het niet leuk vinden kopen ze het toch niet" gaat in het laatste geval niet op, omdat ze bang zijn dat andere kinderen van een school het spel wel spelen en daardoor andere kindertjes gaan pesten omdat het voorgedaan wordt in dat spel. Daar zijn de meeste ouders bang voor. Dan kunnen zij hun kinderen wel het spel niet laten spelen, maar dan wordt pesten wel gestimuleert doordat anderen het wel spelen.
    En dan met de reputatie van GTA en Manhunt speelt Rockstar zich wel in de kijker. Volgens mij ziet Rockstar hun games als uitlaatklep voor geweld. Niet-gamers zoals ouders en politici zien het als verkeerd voorbeeld.

14. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Het verhaal is waarschijnlijk heel simpel; Wouter Bos heeft een opmerking gemaakt over de game Bully. Hiermee speelt hij alleen maar in op een gevoel van onveiligheid in de maatschappij. Hij doet dit alleen maar om stemmen te winnen. In geen enkel onderzoek is ooit een direct verband aangetoond tussen geweld in games en geweld in het dagelijks leven, net zo min als dat er een direct verband bestaat tussen hip-hop en groepsverkrachtingen. (Heb ik gezien in het uiterst vrome programma "Spuiten en slikken" bij BNN, en is gezegd door een professor)

Dit is dus duidelijk een politicus die niet weet waar hij over praat maar graag even een loze opmerking plaatst (Typisch een politicus dus).

15. Hazard

Hazard 'Schaduwen'

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar er bestaat een verschil tussen een game maken met de gedachte om het zo gewelddadig mogelijk te maken, en een game te maken waar veel geweld inzit. <-- ff goed over nadenken voordat je begint te bl44ten dat 't hetzelfde is, zeg 't ff alvast.

Om 't ff wat uit te breiden:

Een developer kan een spel maken met de gedachte dat het gewelddadig moet zijn. Vanaf dat punt, gaan ze het verhaal etc. maken, met in gedachte dat het gewelddadig moet zijn. Dat is imho wat Rockstar doet.

Een developer kan ook eerst een verhaal maken, en als geweld bij 't verhaal hoort, dan is dat maar zo.

Laatst bewerkt: 13 nov 2005
  16. Philles

Philles ex X*W.nl Crew™

Leuk Bevonden:
    0
    Rockstar owns

17. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    het erge is dat jij daar over zeurt
    ik hoor niemand klagen over rockstar

18. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    ik denk dat hij probeerd duidelijk te maken dat rockstar eerste denkt:

Je moet iemand tot bloedens toe kunnen slaan,een mes tussen ze ribben douwen,een doodkunnen schieten

En dan pas denkt in welke context je hem neer zet, zoals dat slaan kan wel in een boxspel met extra opties

19. Hazard

Hazard 'Schaduwen'

Leuk Bevonden:
    0
    Precies! :)

20. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    goed he O-)

Deel Deze Pagina