[XOne] Wat is beter digitaal coax of optisch?

Discussie in 'Games' gestart door Leis, 8 aug 2012.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Beste,
    Ik heb een Harman kardon BDS 300.
    Ik vroeg mij af, waarmee ik m het beste mee kan aansluiten. Tussen optisch of digitaal coax. Wie kan mij vertellen wat beter is?

Thanks,

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het enige verschil zit hem in het verwerking van het signaal.
    Een optische-signaal moet een paar worden omgezet van elektrisch naar licht en weer van licht naar een elektrisch signaal.
    Hierdoor gaat er altijd wat tijd verloren.
    Een digitale coax signaal kan direct door de versterker/reciever verwerkt worden.

3. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks, voor de reactie.
    Als ik het goed begrijp is Coax beter en verliest optisch erg veel qua signaal?
    Kom net achter dat mijn TV geen coax aansluiting heeft =) KDL40EX700 TV is dan al 2 jaar oud.

Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In de verschillend hifi forums vinden je genoeg discussies wat beter is Coax of Optisch ;)
    Een coax aansluiting vindt je tegenwoordig bijna alleen nog op CD- , SACD- , DVD en Blu-ray spelers.

5. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Het verschil ga je in ieder geval niet horen.

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Optisch heeft in principe minder signaal verlies en geen last van elektrische interferentie, omdat het geen elektrisch signaal gebruikt. De vertraging die optisch veroorzaakt ten opzichte van coax is verwaarloosbaar. Oftewel, nauwelijks meetbaar zelfs.

Uiteindelijk zul je het verschil niet horen. Beide verzenden ook een digitaal signaal, wat betekent dat de data gecodeerd naar je speaker systeem wordt verzonden en daar pas het geluidssignaal wordt geproduceerd. Bij analoog doet de 360 dit. Daardoor heb je bij digitaal zo goed als 0.0 ruis.

Kortom, optisch is beter, maar het verschil is verwaarloosbaar. Tenzij je van plan bent een magnetron naast je kabel te zetten. :+ Als je toch de keus hebt, gewoon voor optisch gaan.

Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En daarbij is digitaal enkel 1-en en 0-en. Ook al heb je ietwat verlies, een 1 of 0 valt er altijd wel uit te halen. Is dan meer de conversie die hem de nek om doet. Bij analoge signalen heb je veel eerder kans op ruis en kwaliteitsverlies. Maar goed, uiteindelijk kan je zo ver gaan qua signaaloverdracht, conversies en verwerking, dat het maar net de vraag is of je het verschil nog wel ziet of hoort, tegenover het prijskaartje.

8. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Digitaal coax.

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Bedankt ook voor je geweldige onderbouwing.

10. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jij ook bedankt voor je geweldige bijdrage aan dit onderwerp.

11. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Geen ruzie maken hé, heeft niemand iets aan. :+

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben toch voor optisch gegaan, omdat dit makkelijker aan te sluiten is dan Digitaal Coax. O-)

Deel Deze Pagina