Wat is dit voor gezeik?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Loekos, 30 apr 2002.

1. Loekos

Loekos Huur moordenaar

Leuk Bevonden:
    0
  2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jah zeker, Microsoft wil minder betalen voor de chip zodat ze minder verlies lijden onder de lage prijs in Europa, en zodat ze de prijs in Japan/US ook laag kunnen houden.

Als ik NVidia was, zou ik inderdaad goedkoop die dingen verkopen want dan verkoop je wel meer chips...

3. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    dit is dus ERG dom om te doen.

pak dan de processor aan ofso, maar NIET de grafische chip.

dadelijk komen ze zonder te staan en komen de speciale NVIDIA effecten (reflecties, schaduweffect etc) totaal niet meer in beeld met een ander merk chip.

als ze moeilijkheden willen moeten ze dat zo vooral doen!

ik hoop dat het maar een gerucht is.

4. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    de ATI chip van de gamecube kan precies hetzelfde hoor?
    Misschien niet zo goed, maar nogsteeds hetzelfde.

dit is geen gerucht ze gaan een rechtzaak beginnen.
    gaat over contracten enzo, daarom.

5. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Damn... met een beetje pech is dit het begin van het einde. Ze smijten wel met rechtzaken trouwens de laatste tijd, laat ze het geld wat ze daarin investeren gebruiken om betere/goedkopere spellen voor de xbox te ontwikkelen ipv het elkaar alleen maar moeilijk maken *zucht*

6. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik denk dat ze het hier hebben over dat de opvolger van de xbox geen Nvidia componenten zal bevatten. Netzo als al bekend is dat AMD (of iemand anders) de processor zal leveren en niet Intel. Ook willen ze nu dus van Nvidia af en gelijk hebben ze. Ze zullen trouwens de huidige xbox echt niet meer aanpassen. Als ze nu een ATI chip erin zouden zetten krijgen ze echt wel problemen met de games die voor de nvidia chip zijn geprogrammeerd (of ATI moet opeens een chip maken die exact hetzelfde werkt als de Nvidia, lijkt me stug). Nee in deze xbox blijft het Intel en Nvidia.
    Maar dit zat er echt wel aantekomen. Ik had al eens gezegd dat Nvidia en Intel in je xbox wel leuk is maar er zijn goedkopere oplossingen die het netzo ver schoppen en dat heeft MS nu gezien blijkbaar.

7. the x-man

the x-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de consument zal wel weer de dupe worden van de bitchende reuzen:mad:

8. Loekos

Loekos Huur moordenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Het was om te beginnen al een risky business om twee giganten te joinen in een console,het is gewoon het beste om er zo weinig mogelijk grote winst makende bedrijven bij zoiets te betrekken,want dat eeuwige touwtje trekken om geld kan je eigenlijk al op je klompen aanvoelen komen.

Maar een leuk idee voor de huidige xbox bezitters is het niet, het idee dat de twee belangrijkste componenten van our beloved xbox op het moment flink met elkaar overhoop liggen is gewoon kut.

9. Flood

Flood Guest

xbox ruled gewoon

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ..

11. Paula

Paula Guest

Ik denk dat Microsoft echtwel wist wat hij deed tijdens het ontwerpen van de xbox, ze zullen er echt niet pas later zijn achterkomen dat ze voor minder een amd erin hadden kunnen gooien. Ik denk dat het toch anders ligt (vriendjespolitiek 8) )

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2002
  12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    En pure strategie van Intel.

Door hun chips (die ze toch voor weinig produceren nu) aan Microsoft te verkopen voor een spotprijs en daarmee AMD die deal niet te gunnen (omdat AMD chips duurder produceerd aangezien ze minder markt aandeel hebben) zijn ze preventief AMD's marktaandeel verder aan het beperken.

Gewoon een investering die later geld bespaard. :9

Dat kan allemaal als je Nr. 1 bent...

'Tis wel jammer, AMD had waarschijnlijk meer performance kunnen leveren...Intel heeft simpelweg de prijs zo laag gemaakt van hun chip dat AMD zelfmoord zou plegen als ze die wouden evenaren!

13. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft maakt ook al jaren gebruik van hun monopoly positie......koekje van eigen deeg?

14. OPPUS

OPPUS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    KOPIEEREN / PLAKKEN

Microsoft and NVidia Fight Over XBox Monday April 29, 2002
    post a comment: 34 total

Description
    The well advertised and superbly hyped, friendly relationship between Microsoft and NVidia is being tested by the strain of the imminent failure of the XBox console.
    It is a well known fact that NVidia provide the graphics chipsets for the XBox, it seems that Microsoft have decided to reduce the price of their console in Europe and Australia and to seek the damages from NVidia.

In this SEC filing NVidia make it clear that they are on the defensive and that Microsoft are the ones attacking.

According to the buzz, Microsoft wants to avoid paying NVidia what was initially agreed in the original deal. Otherwise they would have to pay US$ 13 million as of this January. It was part of the same deal that forced Microsoft to pay NVidia US$ 200 million. NVidia however, claim that that amount has already been spent.

It's confusing but the whole turn of events serves as a reminder that when the going gets tough, Microsoft goes to court.
    Whatever the result of the case, it becomes apparent that future versions of the XBox will most probably not carry any NVidia parts; or at least that is what Microsoft hope...

Xbox MET GEFORCE 4, OOK NIET SLECHT:cool:

15. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    laat ze dit maar lekker uitvechten, ik vind dat ms alle onderdelen wat omlaag moet doen zodat dat eerlijk verdeeld wordt en niet op een onderdeel :cool:

16. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien is/gaat MS wel bezig om zelf een Video Chip te ontwikkelen. En mischien dat ze de complete ontwikkeling van de xbox in eigen handen willen gaan nemen.

Ik zie nog niet in om dit soort berichten te gaan vrezen. Al zou MS de ontwikkeling van componenten van de XBox in de handen van 3rd party's wil laten zijn er nog genoeg andere jongens die wat goeds kunnen produceren. Vergeet niet dat voor Nvidia dat eerst de VooDoo technologie werd aanbeden. En dat was in 2 klappen weg.

Deel Deze Pagina