wat is een goed stuurwiel voor de Xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkie, 17 jul 2002.

1. Darkie

Darkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag een stuurwiel hebben voor m'n racegames op de Xbox... maar welk wiel is goed? Ik heb wat recenties gelezen over het Modena Ferrari stuurtje van Thrustmasters maar dat was nou niet zo behulpzaam. De een vond 'm goed en de ander weer bagger. Ik heb zelf al een stuur voor de PS2: van Logitec (het Gran Turismo wiel). Die vind ik persoonlijk erg goed ook al voelt ie wel aan als een stuk plastic.

2. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    er is er toch maar 1?

3. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    Dat dag ik ook

Ik wacht persoonlijk op de Madcatz MC2 Steering wheel
    Die is ech cool, hij heeft:
    Grome beplating
    pedalen
    Gear stick/versnellings pook/ of hoeje het ook noemen wilt
    en een stuk of 12 knoppen geloof ik.

Laatst bewerkt: 17 jul 2002
  4. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt er 2 geloof ik. Ook een van Lotus. Anyway, niet kopen! Ik ben er ook in getrapt, games als PGR en Rally challenge zijn onspeelbaar. Kan ook niet anders met die prijs. Pas als er een stuurtje van rond de 200 euro uitkomt is het mischien wat. Zoals bv de ferrari versie van Thrustmaster voor de pc. Was iets van 400 piek en deze werkt wel subliem.

Edit Lotus versie staat op dimensionplus.nl. Weet niet of deze net zo slecht is als de thrustmaster versie, maar als je naar de prijs kijkt weet je hoe laat het is.

5. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is onzin, ik had een stuurtje voor 99 gulden voor de psx, en dat was een PRIMA stuurtje.
    Ook mijn pc stuurtje vas 89 gulden en die was nog beter.
    Je hoeft echt niet persee duure stuurtje te kopen hoor, het leg meer aan de instelling denk ik.
    Nou weet ik niet hoe dat met dat ene xboxstuurtje zit hoor, want die heb ik nog nooit gebruikt.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn er een heleboel, maar het ligt dus aan het soort spel : Voor GP4/F1 2002 zijn de meeste wel geschikt, voor PGR is eigenlijk geen enkel stuurtje goed..

7. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je geluk gehad of je ervaart het anders dan ik.
    Ik heb toen aardig wat stuurtjes getest, en de enige bij wie je het echte speelhal gevoel kreeg waren de duurdere versies. Bij de thrustmaster voor de xbox heb je ook het gevoel dat je een stuk plastic in handen heb, afgezien dat je er geen scherpe bochten mee kan maken en de zwakke force feedback die alleen maar ratelt.

8. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    Dat heet geen force feedback, maar vibiratie, daar zit verschil tusseb bij sturen.

En bij mij gaat het er niet om hoe het stuur in de hand legt, ik weet namelijk toch dat het een nep stuur is, maar het gaat er bij mij om hoe het stuur in het spel reageerd.

9. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom staat er met koeie letters op de doos Thrustmaster Force Feedback. Vibratie is volgens mij dat ie alleen trillingen doorgeeft. Met Force Feedback daarentegen krijg je echt weerstand waardoor bv in een slip je stuur opeens naar links of rechts slaat.

Tja, volgens mij is alles nep in een game. Of dacht je dat je echt in een auto aan het rondscheuren bent. Het gaat er juist om dat een game, of in dit geval een stuur je het juist doet vergeten dat het allemaal niet echt is. Net als bij een goede film.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  11. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    O, dat wist ik niet, ik dacht echt dat er op stond: vibiratie, maar ach.

Dat heb je goed omschreven;)

Zo dom ben ik nou ook nog net weer niet, geloof ik:{

O, ik heb altijd een stuurtje om precieser te kunnen sturen.

12. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
  13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    van die link?
    CREW KIJK ER EVEN NA!
    Wouter keb je pm gestuurt!

14. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over Force Feedback bij de PC versie. Mijn fout door m'n zin "afgezien dat je er geen scherpe bochten mee kan maken en de zwakke force feedback"
    Maar zoals jij het schreef leek het net je bedoelde dat force feedback uberhaubt niet bestaat bij stuurtjes. Thats why het (pc)doos verhaal.

Of dacht je dat je echt in een auto aan het rondscheuren bent.
    was een logische reactie op:
    Ja, da.

Maar goed. We komen er niet uit. Maakt niet uit, meningen verschillen.

Over dat kvk verhaal van van QwX. Is niet per se nodig, de btw wordt dan door de adverteerder ingehouden/afgedragen.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *zucht*

Waarom kijkt niemand of XBW er een reviewtje van gemaakt heeft?

16. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het pas toen ik hem al gekocht had. Maar de Topic starter moet hem maar ff lezen ja.

17. Darkie

Darkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een review gelezen op XBW over dat Thrustmaster stuurtje en die was niet zo positief (PGR en RSC niet te spelen echter F1 2002 weer uitstekend) maar op een andere site bijvoorbeeld las ik dat de schrijver van de review juist betere tijden reed in PGR en RSC met dat wiel. Dus dan heb zoiets van: wat is het nou? :confused:
    Ook op andere sites is het of goed of weer slecht. Als ik wist dat het Thrustmaster stuur ongeveer net zo goed is als dat Logitec stuur voor de PS2 dan neem ik 'm.

18. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het Thrustmaster stuur, (met veel dank aan XBW :) ), en ik vind hem eigenlijk de 80 euro niet waard. Natuurlijk is een stuurtje wel leuk, maar het spel wordt er zeker niet beter speelbaar van. De thrustmaster heeft een veel te hoog plastic gehalte en kraakt daarom ook. Er zit speling op het stuur waardoor kleine correcties niet mogelijk zijn. De weerstand is te hoog waardoor je niet snel kunt reageren en sturen niet lekker aanvoelt. De gevoeligheid is instelbaar maar dat lost verder niks op aan eerdergenoemde problemen.
    Wil je een extra moeilijkheidsgraad toevoegen aan een game, dan raad ik het stuur zeker aan. ;)

Het gekke is dat het thrustmaster stuurtje dat ik voor de PC heb goedkoper is en veel beter is.

Ik heb het stuurtje gewonnen en ben er daarom toch wel blij mee, het is weer eens wat anders dan de controller, en sturen is nou eenmaal erg leuk bij een racegame. F1-2002 is nog wel te doen (als je niet de snelste rondetijd wilt) maar als ik Rallysport zo zie (rewardpack: heb hem 2 dagen) dan denk ik niet dat dat gaat werken. Je moet dan heel snel reageren en ook veel kleine correcties maken, dat is met de thrustmaster gewoon niet mogelijk... helaas..

Ik hoop dat de Madcatz of de Lotus beter zijn.

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou en?

*zucht*

Als XBW een reviewtje gemaakt heeft dan is dat een mening net als de andere.

*zucht*

Wat een hoogmoed.

*zucht*

Overigens is het Mad Catz stuurtje uitstekend. Ook voor PGR, maar dat mag ik wellicht niet schrijven omdat dat niet strookt met de mening van Herr Forumsturmbahnfuhrer?

*zucht*

PS: Ik heb de Trustmaster gehad. Teruggestuurd. Ik heb ere nog een gehad. Eveneens teruggestuurd. En nu de MC2. Prima stuurtje.

Pff...

20. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus je zegt eigenlijk dat we beter maar helemaal geen reviews kunnen schrijven omdat dit toch maar de mening van 1 man is? :confused:

Deel Deze Pagina