Wat is een goede beamer en hoe sluit je die aan op je xbox en logitech z-680

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door player, 21 okt 2004.

1. player

player fly like a chicken

Leuk Bevonden:
    0
    ben al op tijd op zoek naar een beamer die een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft: met een min. resollutie van 800x600 en een zo hoog mogelijk ansilum(?)gehalte...

en dan: hoe sluit je die aan: op je xbox? (advanced scartkabel?)

graag jullie hulp (liever geen racties als: euh ik denk...of volgens mij...) wat dat kan ik ook, maar alleen reacties uit eigen ervaring!

alvast bedankt! :cool:

Laatst bewerkt: 21 okt 2004
  2. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben thuis ook een beamer, je krijgt een mooi s-video beeld met de kabel van de dixons, die heeft alles in één.( + een goeie optische kabel voor 5.1)
    is heel makkelijk aan te sluiten.

ik zal vanmiddag wel even wat meer informatie over die bij mij thuis zoeken.

3. player

Leuk Bevonden:
    0
    ( + een goeie optische kabel voor 5.1)

die heb ik al! (van mn 5.1 naar de xbox advanced scartkabel )

en een s-video kabel heb ik ook! bedenk ik net! ooit 1 gekocht (van MONSTER CABLE)

4. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    hoe dan ook, die van de dixons is 19.95 en heeft alle mogelijke aansluitingen.

5. player

Leuk Bevonden:
    0
    dus :

BEELD------>BEAMER------>S-VIDEO KABEL------->XBOX

GELUID------>Z-680 LOGITECH------>OPTISCHE KABEL------>BEAMER

???

6. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Component aansluiten geeft het beste beeld. Alleen er is een catch je hebt een NTSC xbox nodig. S-video geeft ook wel goed beeld. Kijk eens op www.kieskeurig.nl voor een goede beamer. Ik vind zelf dat Sanyo goede beamers heeft i.v.m de hoge resolutie, maar zijn wel duur. Acer heeft nu goedkope beamers, je hebt er al een voor ongeveer €850. Je hebt ook beamers met DLP techniek en LCD. Beide hebben voordelen en nadelen. DLP geeft een soort regenboog-effect. En LCD zijn de pixels goed te zien. Een goed projector-scherm is ook een must.

7. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dudes, ff off topic waarschijnlijk, maar wat geeft nou het beste beeld op een PAL-Xbox en bv. een Philips breedbeeld TV? Die RGB kabel? Of toch stiekum de S-video kabel?

8. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zwager heeft er een gekocht van Philips, astaire deluxe, perfect ding, lamp gaat als een van de weinige 6000 uur mee, een zogenaamde homecinema beamer, je kunt er wat over lezen op
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/630130F0B67D2751C1256DD9004308C9.htm

Hij schijnt ook makkelijk zijn spul te kunnen aansluiten, helemaal als je er bv een tuner of dvd recorder tussenhangt, want dan sluit je de scart van de xbox gewoon aan op de DVD speer cq recorder, het zgn doorlussen, vervolgens een heb je dus geen verdere aansluitingen nodig, want ik neem aan dat je dvd gewoon op de versterker hebt aangesloten!!
    Moet er wel bijzeggen dat deze prijzig is, maar er is ook een gewone versie, hij is wel top!!

10. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoho die 6000 uur is verneukeeratief. Dit haal je alleen in de spaar stand (lees de helft van het aantaal lumen) en heeft een veel lager contrast ratio als de infocus.

11. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook op zoek naar een beamer, voor xbox en DVD. Moet je nog rekening houden met breedbeeld formaat? Of schakelen ze automatisch over?
    Ik zag dat sommige beamers ook HDTV ondersteunen, maar hoe stel je dat op je xbox in?

/EDIT Verdorie, zie ik ook direct een mooie bij een winkel in de buurt! infocus x1
    Iemand ervaring met deze?

Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Niet. Alleen NTSC Xbox'n ondersteunen deze functie, iirc.

13. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Zie net in een folder van de mediamarkt een toshiba beamervoor 799,- met 1400 ANSI lumen. Lijkt me alweer beter dan de infocus.

14. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    FF en andere vraag nog, beamer en xbox/dvd komen een eind uit elkaar te staan, kabel zal een meter of 10 worden. Iemand enig idee of dit de kwaliteit erg gaat beinvloeden? Met welke kabels kan ik de boel dan het beste aansluiten?

15. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De infocus x1 is een goede beamer. De x2 is de opvolger van deze. Maar als ik dan zou moeten kiezen zou ik voor de x2 gaan is 100€ duurder maar heb je meer lumen en een langer levensduur van de lamp.

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees net een (Engelstallige) review van de X2: "Last year InFocus introduced the X1 and the Screenplay 4800. These were for the most part the same projector packaged for two different markets. This year we have the X2 and the Screenplay 4805, updated versions of their predecessors. However this time they are not the same projector at all. They are radically different products--only the casework looks the same, and that only from a distance. The 4805 is clearly designed for the home theater/home entertainment market. The X2 is definitely not."

Check de rest hier

Succes met het zoeken van de juiste :)

17. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf de x2 staan en dat ding werkt perfect al je gaat kijkeb naar de folder van de x2 zie dat ze een xbox hebben aangesloten op de x2. Verder lees ik niet over het aantal lummen wat degelijk meer is als bij de x1 en is ook de levens duur 1000 uur meer van de x2 toc de x1

18. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de Toshiba TDP-S20 gekocht bij de mediamarkt. Ik kon na het goede verkooppraatje eigenlijk niet meer weigeren. De beeldkwaliteit is werkelijk verbazend, zo mooi. Het is dat het aantal branduren zo beperkt is anders ging direct mijn TV de deur uit.

19. player

Leuk Bevonden:
    0

vertel, vertel!

welke mogelijkheden zijn er om je xbox op aan te sluiten ?
    hoeveel branduren ? (: 2= ..)
    maakt ie veel lawaai?
    enz.

20. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt S-video en gewoon een tulp aansluiting voor xbox of DVD. Dus ik moet nog ff een andere kabel voor mijn xbox kopen waar een S-video aansluiting op zit, heb nu de advanced scart.
    Hij maakt aardig wat lawaai, denk zelfs wat meer dan de xbox, maar zodra je geluid hebt van je stereo hoor je er niks van.
    Heb zelf een lichtgele muur met structuurverf en het beeld is zeer mooi. Maar waarschijnlijk schaf ik nog een scherm aan(lees rolgordijn) omdat mijn vriendin nog allerlei dingen wil ophangen en neerzetten.

Deel Deze Pagina