Wat is een goede, betaalbare set?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xboxmaniaxx, 3 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, ik heb ff jullie raad nodig bij het aanschaffen van een set. 1 ding: Ik snap echt helemaal niks op het gebied van surround, digital, dolby en al die andere shit. Dus vraag me plz niks.:9

Maar ik ben bijna jarig en ik mag een set hebben voor niet meer dan 150€. Wat is een goede betaalbare boxenset. Ook wil ik graag dat het 5.1 surround is.

Help deze n00b bitte!_O_ *)

2. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Graag zou ik ook links willen van de desbetreffende setjes:cool:

3. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil iedereen altijd een crappy 5.1 set terwijl je voor dat geld 2e hands een redelijk goede stereo set koopt. Voor dat geld heb je een 2e hands versterker en redelijke boxen. Of je haalt een goede 2.1 set. Maar naar mijn mening heb je voor dat geld niet een echt goede (5.1) set. Die setjes zijn meestal 4 a 5 watt rms per box. Naja das nou nie echt hard te noemen.

Of heb je maybe al een leuke stereo set staan? Dan zou ik je xbox daar gewoon op aansluiten.

4. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ricardovic heeft wel gelijk, je kunt voor €150,- niet een (goede) 5.1 set kopen, Als je 5.1 wilt hebben kom je toch wel uit op zo'n €200,-. Maar je hebt ook verschillende surround decoders.

Deze Heb ik gekocht voor: €99,95

Dus nu zal je nog ± €50,- overhebben en als je daar een losse 5.1 boxenset voor zal halen (als die voor €50,- bestaan) heb je een mooie set uit losse componenten.

/edit. Je zal ook nog €29,99 moeten rekenen voor de advance scart kabel

Laatst bewerkt: 4 mei 2003
  5. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    @Herman: De link die je gaf... ik vind die set echt heel lelijk. Sorry dat het zo moet overkomen:)

Maar ik heb ook de Logitech Z-640 gezien voor €129. Is ie gewoon goed? Zo een Z-680 kan ik met niet echt veroorloven (€500:eek: ) Dit kan ik niet echt voor mijn verjaardag krijgen.

Heeft iemand ervaring met dit setje?

/Edit: Ik heb ook al een Advanced Scart Cable, dus dat zit wel goed.:)

6. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah het ligt ook aan jezelf. De een is wat sneller tevreden dan de ander. Dat setje van Logitech is gewoon een leuk setje. Als je altijd gewend ben het geluid via je tv speakertjes te horen dan is het wel een verademing.

7. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is dit het wel waard... de Z-640?:confused:

Zitten de kabels er ook gewoon bij?

8. sjef van dienst

sjef van dienst nuvolari

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zit bij de z640 geen decoder , en bij de z680 wel, dat maakt hem een stuk duurder.
    Zonder decoder (z640) heb je wel 5 boxen, maar gewoon stereo-geluid, geen 5.1. Zul je weer een losse decoder moeten kopen.

Mij advies :even doorsparen en in de tussentijd een goeie koptelefoon gebruiken, klinkt ook machtig.

succes.

9. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Nou das een beetje gelul:

De z-640 heeft net als alle andere logitechs een ingebouwde decoder, anders zou je hem helemaal niet op je xbox aan kunnen sluiten want die heb je sowieso nodig.
    de z-640 is gewoon niet het geld waard, ik heb hem en heb er vet veel spijt van wat je beter kunt doen is je ouders nog eens 200-300 Euro geven en gewoon inderdaad een set uit losse componenten kopen

Die decoder is misschien niet zo mooi maar die zie je toch niet zo heel erg. Hmmm voor die boxjes moet je toch echt iets van 300 neerleggen goedkoper zijn ze der ook maar dan kun je net zo goed die z-640 kopen want die is dan gewoon beter.

dusss als je het geld ervoor hebt oet je gelijk goed uitpakken, daar krijg je geen spijt van want die set hou je dan gewoon de komende 10 jaar
    neem je ook met minder genoegen dan is de z-640 (of z-580 250 euro) of de creative 5500 een hele goede keus

10. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

Volgensmij kan je beter nix kopen, als de winkelier jou een Z-640 heeft aangenaaid door te zeggen dat er een decoder in zit!!!

In koptelefoons zitten toch ook geen decoder!! die kan je toch ook op je xbox aansluiten|:-

11. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Het beste kan je gewoon geld vragen voor je verjaardag en gewoon zelf gaan sparen voor een leuke combo.

12. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    @ xboxmaniaxx, Die "set" is geen set!! Die link die ik je gaf is alleen een surround decoder, ik heb een aparte 5.1 boxenset bij gekocht. enne hij is niet lelijk hoor, het is alleen een los kastje. Maar jah als jij hem lelijk :confused: vind, smaken verschillen hè. ;)

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is zeker een leuke decoder voor een leuke prijs!!

Alleen wat ik niet kon vinden is, hoeveel watt output...
    Wat ik wel jammer vind is dat het geen DTS ondersteund...

14. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben het wel voor een groot deel met the pulser eens. met een set boxen en losse componenten doe je ook wel een jaar of 10. is 1x een dure aanschaf maja daar heb je wel een jaar of 10 (of zelfs langer) plezier van.

15. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    @ Eastmaster

nee dat klopt, in het bijgeleverde boekje staat ook niets over hoeveel Watt output, er stond alleen in dat de decoder het geluid kan meerderen/ minderen met respectivelijk 12dB. Daardom moest ik ook een set met een actieve subwoofer kopen.

Het is ook wel zonde dat hij niet Dts ondersteunt (komt natuurlijk door de prijsklasse waar hij in zit) Maarja ik neem wel genoegen met Digital.

16. Janssen

Janssen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor dat geld kun je beter een goede 2.1 set kopen denk ik.

17. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
  18. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe bevalt ie? Mooi geluid?

19. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga zaterdag de Creative 5500D kopen, en ik zal hier wel ff posten wat mijn ervaringen ervan zijn (€180 bij shift computers in assen www.shiftcomputers.nl)

20. Carlo T.

Carlo T. P.I.M.P.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze week m'n Z-680 afhalen _O_
    Is het de €365,- waard?! Heeft iemand 'm zelf ook die er spijt van heeft!? Want ik vind 't een beetje zonde om zoveel geld uit te geven als het tog niet egt wat is. Las net namelijk al dat iemand spijt had van de Z-640...:{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina