Ik wil een dvd-brander kopen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Het moet tussen de 100 en 200 euro zijn. Wat houdt DVD - en + in? Je hebt ook DVD R en RW. Zijn er dan 4 verschillende dvd's op de markt?? Wie kan me helpen
dvd r = dvd writer (schrijft eenmaal) dvd rw = dvd re-writer (heeft de mogelijkheid om te wissen en weer te herschrijven ) 'correct me if im wrong' ennuh ga s langs bij de mediamarkt ofsow, keuzes zat en dat + en - heb ik nog nooit gemerkt
Ja dat van R en RW had ie denk ik wel door. Je hebt dus + en -...en dat vroeg ik me dus ook af Heb trouwens gehoord dat NEC een goede heeft voor 170 euro.
NEC is vrij goed.. maa rik zou langsgaan bij de winkel... die weet er wat meer van af dan wij denk ik..
de lite-on dvd+RW is erg voordelig nu hij brand en herbrand DVD's op 4 speed!! en kost in veel winkels nog geen 120 euro.... Waarschijnlijk komt er binnenkort ook nog een patch zodat ie ook DVD-RW kan branden!
WAAROM VRAAGT IE ER DAN NAAR????????? ... ok hij vraagt er niet direct naar.. dus sorry dat ik hielp......
er zijn dus 2 standarden + standard wordt onder andere ondersteund door Philips, Sony, Microsoft, HP, etc. - standard door Panasonic en de rest kan ik nu niet opnoemen.... maar de eerste generatie Xbox'en lezen alleen DVD-r.... Ik heb dus de Lite-on brander... en die is DVD+R... daar baal ik dus wel van..... maar er komt een nieuwe firmware zodat ie ook -r kan branden.... ( het is bevestigt door een lite-on medewerker, dus niet officieel door lite-on ) Voorlopig zijn -r(w) het meest compatible met standalone apparaten... maar de nieuwere dvd's ondersteunen ook +rw.. daarnaast wordt er in nederland minder heffing geheven op +rw media... namelijk 50 eurocent.... op een -rw schijfje betaal je 1 euro heffing!
vergeet dvd-ram.... Dat is alleen voor professioneel gebruik! een dvd-ram schijfje zit net als een MD in een doosje... dvd-ram is dus helemaal niet compatible met normale dvd-rom
Ik denk dat je het best een brander koopt die zowel + als - kan branden. Die zijn ietsje duurder, maar zo ben je zeker voor de toekomst. Stel dat je nu een + brander koopt, en volgend jaar blijkt dat -rw de standaard wordt, dan sta jij daar met je +rw brandertje.
Misschien een ongelooflijk n00bishe vraag, maar met een DVD-brander kan je toch ook gewoon CD's branden :X. Heb namelijk helemaal geen verstand van pc's enzo en heb ook een nieuwe brander nodig .
ik heb een nec 1300 +/- brander kostte me 156 euro aardige prijs vind ik. vriend van mij heeft een lite-on gehaald 125 euro ook +/-