Wat is een Goeie Printer ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door doOpY, 2 sep 2003.

1. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ,
    Ik zoek een nieuwe printer want me ouwe heeft het nu eindelijk begeven :+
    nu was mijn vraagje : wat is een leuk printertje ik print veel DVD covers dus moet wel een beetje netjes eruit rollen ;)
    en niet met zon ding van 400 euro aankomen das mij te veel voor een papiertje printen met kleur 8)

(ken het wel aan een verkoper vragen maar dan krijg je weer van die lulverhalen enzo:{ )

Ow ennuh wat voor resolutie is normaal tegenwoordig ?

2. Deazer

Deazer Espionage

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Reply verwijderd die totaal offtopic was.... Bespreek dit maar via pm..... hiermee help je de threadstarter voor geen meter, en lijdt het ook nog eens tot off-topic discussies die uiteindelijk de thread verzieken.

Gewijzigd door DarkwingDuck

3. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Photoshop ?

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Canon heeft een aantal leuke printers, die niet zo duur zijn, voordelig in afdrukken (goedkope cartridges, lage prijs per afdruk), én ook goeie fotoafdrukken kunnen maken.

Zoals de Canon i450:

Erg goeie foto-kwaliteit, doordat ie druppeltjes van 2 picoliter op het papier kan spuiten (heeeel erg klein :), de meeste printers spuiten druppels van 4 picoliter). Resolutie is 4800x1200. Daarnaast is ie nog behoorlijk snel ook. Hij kost ongeveer 110 euro.

Ietsje duurder, maar ook een erg leuke printer is de S750 van Canon:

Die heeft als voordeel dat ie 4 gescheiden inktpatronen heeft, dus 1 voor zwart en 3 aparte kleurenpatronen: rood, geel en blauw. Voordeel is dat je alleen de kleur hoeft te vervangen die daadwerkelijk leeg is, wat je uiteidelijk weer bespaart op de afdrukkosten. Resolutie is wel wat minder, maar daarentegen is ie dus voordeliger én ik geloof ook nog ietsje sneller. Hij kost 170 euro.

Wat misschien ook een ideale oplossing is als je nog geen scanner hebt, is een all-in-one. Daar wil ik je best wat meer over vertellen als je daarin geïnteresseerd bent :)

5. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    nou het zijn net consoles.
    ze maken winst op de cartridges en niet op de printers

Kijk voor een HP printer van rond de 100-110 euro en je hem een super foto printer! Hp5550 ofzo is een goeie

ik zou geen epson nemen omdat de printerkop daar in de printer zit en niet zoals bij canon/HP in de cartridge, dus als hij verstop zit grondig mot je een nieuwe kopen ipv alleen de cartridge vervangen.

canon kan ook, maar die zijn een stuk langzamer.

Laatst bewerkt: 2 sep 2003
  6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    HP is juist verschrikkelijk duur in cartridges... :mad: Ik heb zelf ook HP, maakt schitterende afdrukken, dat wel, maar voor een kleurenpatroon betaal ik 45 euro...

De cartridges van Canon zitten zo tussen de 10 en 25 euro, afhankelijk van welke printer je neemt, en als je imitatiemerk neemt (stukken goedkoper, net zo goed), kun je soms nog eens bijna de helft besparen.

7. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    8) Jij werkt volgens mij in een winkel :+ (@ DD)
    maaruh wat ik heb gehoord over die all in 1 dingen is al er wat kapot gaat je gelijk ook een hoop gezeik heb ??????? True or False ?

8. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    ja hp is duur ja, maar als hij goeie dvd hoesies wil printer heeft hij er wel een nodig. maar what ever, hij moet zelf kiezen

als je maar geen epson neemt :)

9. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat is met alles wat kapot gaat. all in 1 is wel leuk als je ook een scanner nodig heb enzo

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    hehe, hoe raad je het zo? :D

En StormX, wat jij zegt is niet helemaal waar... ten eerste zit bij Canon bij de meeste printers de kop juist NIET bij de cartridge, daarom is Canon juist een stuk goedkoper dan HP.
    Daarnaast is Canon tegenwoordig zeker niet langzaam meer, 20 pagina's per minuut noem ik althans niet langzaam.
    Nog een voordeel van Canon is dat de meeste Canonprinters op randloos op A4-formaat kan printen, dus het hele vel vol, zonder witte randen... iets wat HP nog steeds niet heeft.

En Doopy, tsja, je hebt gelijk bij een all-in-one: als het apparaat stuk gaat, heb je wel gelijk 3 apparaten kapot (printer, scanner, copier, en in sommige gevallen zelfs nog een fax). Maar zovaak gaat dat spul niet kapot, en daarnaast heb je er gewoon netzoveel garantie op als op een gewone printer.

Het aanschaffen van een All-in-one is wel goedkoper dan los kopen van een printer én een scanner, het bespaart ruimte op je bureau, en het is supermakkelijk om ff gauw een kopietje te maken. Dus een all-in-one heeft zeker een hoop voordelen.

11. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Ok naice Hp of Cannon it is then prijzen bevallen me ook wel :) d8 dat het veel duurder was allemaal tegenwoordig ga ik nu maar even wat reviews lezen over de 2 afgebeelde printers hier:cool:

12. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Klinkt me wel lkkr in de oren mooi afgewerkt is het dan

en over die all in 1 we hebben hier 2 faxen dus kopieren kan altijd wel maar ik ga er ind toch even over denken om een lose of een all in te kopen

Bedankt voor de hulp in ieder geval :D

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    2 all-in-ones die ik je zeker aan kan raden zijn de HP PSC-2110 en de 2175.

De 2110:

Superkwaliteit afdrukken, zowel zwart als kleur (fotokwaliteit). Heel eenvoudig kopietjes maken. Goeie scankwaliteit. Ideaal ding dus (alleen zijn de cartridges wel aan de prijzige kant, maar daarvoor heb je wel supermooie afdrukken).

En dan de 2175:

Een stuk duurder, maar met als voordeel dat ie direct vanaf een digitale camera kan printen via de ingebouwde geheugenkaartlezer, eventueel zelfs zonder tussenkomst van de pc! Heeft een betere resolutie en hogere printsnelheid dan de 2110.

De 2110 kost rond de 175 euro, voor de 2175 betaal je zo'n 260 euro.

14. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmmm Hoeveel a4tjes kan je ong printen met een cartridge van zo'n all in 1 , ik heb het dan over kleur .... niet dat ik iedere maand een nieuwe cartridge moet kopen

(ik ga nu zeker een all in kopen niet los :cool: )

ow en voor die digitale camera dat moet dan zeker wel weer van het zelfde merk zijn ? hp of b.v cannon sony ook mogelijk ?

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Aantal a4-tjes is moeilijk aangeven, aangezien je de ene keer meer inkt gebruikt dan de andere keer :) Maar ik heb zelf de 2210 (zelfde als de 2175, maar dan ook nog met fax-functie), en ik doe ongeveer 2 maanden (kan ook wel ietsje langer zijn) met een cartridge, maar ik print dan ook behoorlijk veel, ook op foto-kwaliteit (en dat gaat hard).

En die digitale camera hoeft zeker niet van hetzelfde merk te zijn, tenminste niet bij de 2175. Hij slikt alle compactflash-, Smartmedia, en Secure Digital (SD) kaartjes, en ook Sony memorysticks. De meeste camera's werken met een dergelijk type geheugen.

16. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou opslag moeten vragen aan je baas :+ hehehehe
    ik ben weer wat wijzer morgen even de stad in en prijzen vergelijken :)

Tnx _O_

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    w00t! *opslag vraagt :cool:

maareh, graag gedaan, en succes met de aanschaf! :)

18. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    De HP 2110 is overigens de beste koop in de Consumentbond...

Het vervelende van deze printer is wel weer de prijzen van de cardridges; je betaalt meer dan €40 per stuk. Bovendien gebruikt hij drie cardridges: zwart gewoon (nr. 56 meen ik), kleur (nr. 57) en zwart photo (nr. 58). Ik denk dat je met de gewone zwarte cardridge prima foto's kunt afdrukken, dus is de photo zwart niet echt nodig. Ik weet dat echter niet zeker, maar dat zal DarkwingDuck wel uit eigen ervaring weten... :)

Bij V&D/ElectricCity is de HP 2110 €188,99, maar waarschijnlijk zul je 'm wel ergens anders goedkoper kunnen vinden. Overigens wordt er de cardridges 56 en 57 meteen bijgeleverd...

Succes met kiezen!

/edit: Ziet nu pas hoe oud deze thread is. Beetje achterhaald dus... :)

Laatst bewerkt: 3 sep 2003
  19. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    als je niet veel geld heb, misschien die van de aldi (50,--) , ik heb zelf die hp (89,--) van de mm

Laatst bewerkt: 3 sep 2003
  20. doOpY

doOpY Appel de Pappel

Leuk Bevonden:
    0
    Geld zat :+ nee ik heb al besloten om zo'n all in 1 te kopen wat ik deze week nog ga doen denk ik misschien gelijk ook maar leuk digitaal cameratje erbij halen :cool:

Deel Deze Pagina