Wat is het beste budget videokaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Majin, 2 feb 2006.

1. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb laatst quake 4 en battlefield 2 gekocht maar beide lopen nogal traag op me ati 9250 :eek: en nu vroeg ik me af wat voor een videokaart zou ik kopen. Me budget ligt rond de 75 euro en ik heb agp.

2. jeroen kroes

jeroen kroes hertog jan ownage

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ff wachten (sparen!!!!) als je een echte goede videokaart wil kopen moet je een iets hoger budget hebben }:] :) :cool: :9 :'-( *) maar je kunt ook kijken op http://tweakers.net

3. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zie al die kaarten maar heb er weinig verstand. want een 256mb kan slechter zijn dan een 128mb kaart dus hulp zou wel handig zijn.

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    deze is iets duurder dan je budget.. :p maar is wel goeie.! :)

5. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Ga voor minstens een 6600GT. Wat is de rest van je systeem? Misschien moet je wel een nieuwe voeding. 75 euro is zoiezo te weinig.

Verder kan je dit beter in de centrale pc thread vragen, maargoed:)

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Die videokaart vinden BF2 en Kweek4 iig niet liev :9, maar idd, misschien moet je door de videokaart upgrade ook nieuwe voeding kopen. Ik zal iig sparen.

7. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een 660gt of een 6800le zijn hele goede kaarten ik denk dat je er wel 1 voor 125,- kan vinden. een andere optie zou zijn om een 2e hands 9800pro te kopen.. ook nog een goede kaart en deze kost maar ongeveer 75 euro

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    of wat meer ram-geheugen erin prikken ;)

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De beste koop die je kan doen is een 2dehands GeForce 6800 NU/GS/GT/Ultra of een X800 GT/GTO/Pro/XTen je geheugen uitbreiden tot minstens 1024MB.
    Ook moet je processor wel een beetje liggen minimaal een Amd XP2500+ of Intel P4 2,4GHz.

Neem niet een Ati Radeon 9800 Pro, want die draait BF2 voor geen meter een vriend van me draait BF2 op medium op een P4 3,06GHz en 1024MB.
    BF2 draait bij hem echt voor geen meter.
    Een GeForce 6800 of X800 series kaart is toch echt wel het minimum waar je voor moet kijken als je BF2 en Quake 4 goed wil draaien met veel detail.

10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    BF2 draait hier op medium-high, zeer soepel hoor! J Het ligt misschien gewoon aan overige factoren, softwarematig dan he.

Met een 9800 pro kan ik Quake 4 op high spelen, 1024*768, 2xAA, loopt goed, soms beetje laggy, maar medium-high moet lukken, fear op medium, 1024*768, 4xAA

11. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien een rare vraag, maar waarom speel je niet gewoon op een xbox 360 als je een laag budget hebt. PC Gaming en een laag budget gaat niet zo heel makkelijk samen naar mijn mening. BF2 en Quake 4 zijn daarop ook verkrijgbaar. De xbox360 is goedkoper dan een high end videokaart en dan ben je meteen voor 4 jaar klaar.

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    meeste mensen vinden een toetsenbord + muis fijner dan een controller... zal wel daarom zijn... hoewel ik zelf nog nooit last heb gehad van een controller tijdens een shooter

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat Q4 op de 360 hopeloze bagger is, en het op de PC één van de stoerste shooters is die er is.

14. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0

inderdaad, ik heb ook gewoon f.e.a.r. gespeeld met bijna alles op high, en BF2 is al helemaal geen probleem voor een 9800pro...

15. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou dan ben ik toch zeer benieuwd wat voor 9800 pro jullie hebben. Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als thepro82 alleen mijn processor is sneller en mijn 9800 pro heb ik naar een XT geclockt. Kan hem wel op high zetten ja...maar als je Deathmatch gaat spelen in Q4 en het wordt wat drukker dan loopt hij dus echt niet soepel meer. Om maar helemaal niet te spreken van Bf2.

Maar goed weet niet of jullie een fps van rond de 25 soepel vinden...met flinke drops erin.

anyway...ontopic:

het is idd verstandig om nog even door te sparen. Het belangrijkste is nu dat je een andere 3dkaart koopt. voor 75 euro kun je niks...zonde van je geld als je daarvoor een kaart gaat kopen. Kijk btw ook even wat voor voeding je hebt. Als je systeem behoorlijk oud is kan het zijn dat je die ook nog moet vervangen. Daarnaast kan het ook geen kwaad om je ram geheugen verder uit te breiden. Zet er ook gelijk even bij hoe snel je processor is. Je kan er wel een snelle 3dkaart in gaan zetten alleen als je processor te langzaam is haal je nooit het maximale uit de 3dkaart.

Ja ja je kan nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij zitten :)

16. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja voor 75€ heb je echt geen deftige graka. Tegen 150€ dan begin je al in de lowbudget gamekaarten te komen.

maar wat is je systeemsetup? (zie hierboven) dan weet een mens al veel meer.

cpu
    moederbord
    ram
    grafische kaart (graka)
    voeding
    scherm!!

thanks 4 the info... ;)

17. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had het volgende systeem:

P4 3.0 ht, 1024mb geheugen, Ati radeon 9800pro 128mb. Nooit geen enkel probleem met BF2, F.E.A.R. of HL2 gehad (Q4 heb ik nooit gespeeld) ook had ik geen last van Frame drops etc. verder was de kaart helemaal origineel en niet overgeclocked. en ik had natuulijk niet alles op high staan (dat kan met een nieuwe kaart ook vaak niet) meeste op medium en sommige dingen op high, verder had ik soms AA helemaal uitstaan, maar bij sommige spellen kon ik die ook gewoon op 2x of 4x zetten zonder problemen.

on topic:

als je z.s.m. een nieuwe kaart wilt hebben kan je gaan voor de 6600gt of een normale 6800 (allebei ongeveer 125,- als je geluk hebt) anders kan je nog even doorsparen voor b.v. een nieuwe 6800GS of een heel nieuw systeem met Pci...

Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  18. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en waarom noemen ze een 6800 dan nog steeds high-end? die kost ongeveer 125-150 euro... een lowbudget kaart heb je voor 50 euro

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vaak worden deze termen gekoppeld aan het prijssegment.
    Tot €150,- wordt een videokaart vaak low-end genoemd, tot €300,- mid-end en alles daarboven high-end of zelfs extreme etc...

Leuk voor de marketing, maar meer niet :cool:.

Een betere koppeling van deze termen zou zijn, door naar de prestaties te kijken. De 6800 en 6600 GT zijn op dit moment mid-end kaarten, want er zijn maar weinig nieuwe games die je op 'high' kan spelen, met een fatsoenlijke framerate.

20. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    officieel word de 6600gt mid-end genoemd maar de 6800 is toch echt nog high-end. (niet dat er veel verschil tussen de 2 zit.. maar toch)

Deel Deze Pagina