Wat is jouw favoriete Live implementatie en waarom?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Pejannl, 3 dec 2003.

1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Nu er al vele Live games beschikbaar zijn is het eens zinvol om te peilen wat je nou de beste Live implementatie vindt en waarom je dat vindt. Het gaat me dus niet om de gameplay van je Live game, maar om de manier waarop Xbox Live in de game is verwerkt.

Voorbeeldjes:

Bij Ghost Recon kun je amper zoeken op Friends en is het heel moeilijk om eens een gezellig pot met 'Ollanders op te zetten. Dat zuigt, dus.

Bij PGR2 worden al je scores, dus ook je single player scores, in een Xbox Live scoreboard opgenomen. Hoewel dat voor sommigen wel deprimerend kan zijn (ik zat gisteren telkens rond de 21000e plaats) kan het ook motiverend werken (en ik heb zo hard geoefend dat ik nu fluitend rond de 17000e plaats kom... ). Dat vind ik dus weer geweldig.

De nieuwste games laten in de lobby zien hoe goed de verbinding naar een server is zodat je zelf een goede game kunt kiezen. Dat is prima.

Sommige games laten de naam van een spreker zien zodat je altijd weet wie er tegen je kletzt. Ook dat is prima.

Meer van dit soort voorbeelden? Welkom! Suggesties? Ook welkom!

Domme kreten met "PGR2 roelt" of zoiets worden gewoon gewist.

2. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    PGR roelt... ik bedoel dat systeem. Ik denk dat is dat het meest waardevolle systeem vind dat geimplementeerd is. Ze zouden dat ook prima bij games al crimson skies enzo kunnen doen qua mission complete times oid... het houdt de uitdaging erin ook al heb je het al uitgespeeld.
    (ik doel hier meed us op de rondetijden enzo <--- plaats nummer 655 in de pacific muscle serie ergens, woehoe!!)
    PGR2 doet eigenlijk alles goed op het gebied van XBL...

3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dat MM3 het beste live systeem heeft. Heel overzichtelijk menu, makkelijk zoeken, en je bent zelfs online als je de single player mode doet. Dat is heel handig als er ineens een friend online komt en je wilt met hem/haar gamen. :)

4. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben ook zo tevreden over pgr 2, had nooit verwacht dat ze dat zo goed konden integreren.

Top spin vind ik een beetje irritant als je met een friend hebt afgesproken. Dan komt er eerst de hele tijd iemand in je game en dan moet je weer vertellen dat je op een friend wacht.

5. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    kan je bij topspin of andere games geen w8woord op je game zetten dan? lijkt me wel zo handig

ik heb nog geen xbox live dat duurt nog een maandje ofzo maar volgens mij is PGR2 helemaal top op live. egt prachtig dat je van je singleplayer ook scoreboards hebt. daardoor krijg je meteen weer zin om ff omhoog te kruipen in de rankings

6. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo majidamarus je hebt zeker nog nooit de optie gezien van public game of of closed game zeker ook nog nooit gehoord van privat slots en dit zijn zaken die ieder spel heeft.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De stats bij RB6 vind ik ook erg goed uitgewerkt. Ik werdl laatst voor lul gezet door een vriend aangezien ik al veel meer was gekilled dan dat ik kills op mijn naam had, bij hem lag het 50-50. Tja, hij zit ook vaak op dezelfde spot te campen, ik loop juist continu rond op zoek naar "gegadigden" om de slag aan te gaanO-)
    Ook als je in teamverband speelt en je bent eerder dood dan een team member, dan kun je met de andere "over de schouder" mee kijken. Vind ik echt top, zit je niet zo doelloos in de lobby te wachten. Dat mis ik eigenlijk wel bij PGR2, als je als een van de eerste eindigt kun je de andere niet meer zien (MM:cool: heeft dat dan wel weer.

Sorry voor het onsamenhangende verhaal maar hier kwam ik zo even op*)

8. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    als je goed had gelezen had je er zelf wel achter kunnen komen dat k dit niet heb gezien (iig niet op live) omdat k geen live heb

en blijkbaar heeft topspin dit niet anders zou die gast die erover zat te klagen dat er steeds andere mensen als zn vriend in zn game kwam niet egt goed gekeken hebben

Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  9. Lionhard

Lionhard Guest

dat is niet alleen met mm3 maar met (bijna) alle xboxlive games.

En ik vind persoonlijk PGR2 een top-game omdat je eerst (in tegenstelling tot mm3 ) alle auto's in single player moet unlocken voordat je ze online kunt gebruiken. Dat staat tenminste wat "echter". :+

10. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Maar MM3 was (een van) de 1e die dat deed en dat vond ik een hele vooruitgang. :)

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    MotoGP 2. 'Voor zijn tijd' (mei 2003 :p) enorm vooruit. Alles zat er in, en elke keer verbaasde ik me weer over de kleinigheden waarvan je meestal dacht "die had ik er graag in gezien" en die er dan ook daadwerkelijk in zaten! Alle coole features waren gemaakt aan de hand van de creativiteit en de drang van de ontwikkelaars om een toffe Live game te maken en tóen bestonden de protocollen en de structuur die je nú wel tegenkomt nog niet.

PGR2 is natuurlijk erg tof door de enorm uitgebreide scoreboards en komt daarmee op een goede tweede plaats. Toch vind ik dat MotoGP2 het qua daadwerkelijke Live functionaliteit alsnog beter doet.

12. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ga met Wouter mee. PGR2 zit ontzettend goed in elkaar. Maar toch zijn er die kleine dingetjes die bij MotoGP2 allemaal goed zitten, die bij PGR2 net over het hoofd zijn gezien.

voorbeelden? => Je kunt als host geen game-settings wijzigen totdat iedereen weer in de lobby is na de race en ook niet als er iemand in een menu zit. Lastig, dit 'houdt op'. Als host kun je ook geen 'automatic track progression' inschakelen die bijvoorbeeld binnen een stad, of gewoon random, of volgens een opgegeven structuur elke keer een nieuwe baan kiest. Moet je elke keer zelf wijzigen (en dan kom je weer het bovenstaande probleem tegen).

De namen boven de auto's zijn vrij hinderlijk. Had je uit moeten kunnen zetten. Dan is er de map, die nogal onduidelijk is. Op de nurburgring heb je er zelfs geen enkele fluit aan. Als ze per sectie de bochten zouden laten zien (of als je die optie zou hebben), is het al een stuk duidelijker.

Dan de Xbox Live ranking. Stelt nu natuurlijk weinig voor. Je moet ontzettend veel rijden om hoog te komen, je hoeft niet eens perse te winnen of hoog te eindigen. Veel rijden, betekend hoog staan. Ziek veel rijden, betekend #1. Aan de andere kant is de integratie van de scoreborden in de singpleplayer echt subliem, is het tof dat je met alle 8 kunt voicechatten en is de gameplay op Live gewoon erg goed.

Maar zoals Wouter al zegt, MotoGP2 zette eigenlijk de standaard. Climax heeft wat dat betreft ervoor gezorgt dat spellen nadien een betere 'leidraad' hebben voor wat een spel een goede Live integratie geeft.

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik mis in de PGR2 features (maar kan ook zijn dat ik het nog niet heb gevonden) is de mogelijkheid om een of twee seats in de door jou opgezette race te kunnen reserveren voor friends. Gisteren nodigde ik twee Nederlanders uit om onze autokonten aan wat Engelsen te laten zien, maaar alle slots waren vol voordat die twee zich aan konden melden. Dat was een beetje balen (en ik had geen zin om mensen te kicken, want dat vind ik hoogst irritant).

Wat ik ook mis, en wat wel al in het good old MechAssault zat, was het onderling kletsen tijdens de gamesetup. Dus als de host het spel start dan valt het zaakje even stil. Niet lang, maar net lang genoeg om irritant te zijn.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    In PGR2 kan je wel degelijk plaatsen reserveren voor Friends hoor? PGR2 heeft dat zelfs handiger dan welke game dan ook; Je kan namelijk ook wisselen daartussen zonder 'de game' opnieuw te starten. Zo kan je heel snel wisselen tussen een public, en een gesloten lobby.

Het praten tijdens het laden, ach. Ik denk dat PGR2 alle kracht nodig heeft om snel te starten, en dat vind ik dan eigenlijk interessanter dan de mogelijkheid 'door' te kunnen praten.

15. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoor niemand over Unreal Champ.
    Ik vind het namelijk erg jammer dat je daar een naam kan kiezen en dus niet standaard je gamertag te zien is. Gelukkig heb ik het na Unreal niet meer gezien, zal MS het zelfde gedacht hebben en wat vinden jullie van het kiezen van een naam (ipv Gamertag showen)?

Over MotoGP2 kan ik (helaas) niet meepraten, ik wil hem nog steeds wel een keer halen, maar er zijn gewoon teveel nieuwe games. Of het er nog eens van komt weet ik niet. Ik vond MotoGP(1) i.i.g. heel goed geregeld! Jammer van die cheaters maar daar kan je LIVE niet de schuld van geven (al zou het wel met LIVE opgelost kunnen worden door onmogelijke tijden direct te wissen).

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

Ik vond unreal op Live erg slecht....ik heb het al een tijdje niet gespeeld, maar ik vond het allemaal erg onduidelijk......ik heb bijv de optie om iemand uit je server te kicken nooit gevonden....en ik was altijd in de waan dat je niet met z'n 2-en op 1 xbox online kon....terwijl dat wel kon.....allemaal erg onduidelijk....:{

17. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    X!!! is op live! slecht, max. 8 spelers en zelfs als je de hoist bent ervaar je een soort van LAG, dat is tog niet normaal??? Ook de levels zijn saai op xbox live en de gamemodes zijn standaard............. heel stom is dat je je stats kan resetten en dat het dus helemaal geen nut heeft............

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ow, ja... Dat miste ik gisteren bij PGR2: Op Live met 2 accounts. Je kan wel een guest meenemen, maar je kan niet met 2 accounts racen. Daardoor scoorde de kleine geen punten terwijl ie toch een paar keer zijn papaatje de uitlaatgassen liet ruiken... Zonde!

19. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond eerst RTCW leuke gameplay, echt samen werken enzo maar nu issie nogal uitgestorven

Deel Deze Pagina