Wat kopen: 32 bit, of wachten op goedkopere 64 bit?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mark-jansen, 5 mei 2004.

1. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, ik ben van plan een nieuwe pc te kopen. Deze kan ik kopen bij een (ik zal de naam niet noemen i.v.m reclame) Internet bedrijf:

-AMD Athlon 2800+/333mhz
    -PcChips M852 Socket A / VIA KT400A
    -512 mb 333mhz/pc2700 MDT
    -Chaintech FX5600XT 256 mb
    -160 gb samsung hd
    -uiteraard dvd-speler en de rest wat je verder nog nodig hebt.

Hiervoor ben ik € 606,- euro kwijt,ik heb al een monitor thuis (21 inch _O_ ), zal ik deze kopen of wachten totdat de nieuwe 64 bit systemen goedkoper worden.

Mochten jullie me willen adviseren om te wachten, dan moet ik nu in elk geval wel en nieuwe hd hebben (mp3's O-) ), waar kan ik deze het goedkoopst krijgen?

2. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb 3 woorden voor je.
    Apple
    Power Mac
    G5
    [​IMG][​IMG]

3. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    tjek
    ^
    |
    di ziet er toch niet uit zeker halo niet daar zijn we het geloof ik over eens dat je dat op een console moet spelen 8)
    licht aan je zelf ik zal het kopen dusO-)

4. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is mooi wel de meest krachtige Desktop van dit moment........

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mark-Jansen z'n samenstelling kost hem 606,- euro....
    De goedkoopste G5 kost al 2021,81 euro :{

Momenteel heb je nog niet zoveel aan een 64bit processor, aangezien er nog geen 64bit Microsoft besturings systeem is, behalve een crappy beta maargoed.

De huidige 64bit cpu's van AMD zijn zeer geschikt voor games, ze zijn over het algemeen net iets sneller als de concurrent Intel. Tegen de tijd dat men volledig is overgestapt van 32bit naar 64bit, zijn de huidige cpu's ook niet meer de snelste.
    Maar het voordeel van nu 64bit kopen is dat je op dat moment gewoon kan overstappen van 32bit naar 64bit zonder nieuwe hardware te hoeven kopen.

Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Games of video- en fotobewerking?
    Intel is namelijk met hun Pentium 4 Hyper-Threading cpu's sneller in 3D Rendering en video- en fotobewerking t.o.v. AMD.

6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Blijf je gamen op de xbox of wil je ook op de pc gamen, want in dat laatste geval zou ik een betere videokaart nemen. Deze is namelijk niet super goed.

7. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    gamen??

Dat je dat nog aan mij durft te vragen Rox "ga er je nog op gamen"... Hoezo is de paus katholiek 8) ...:). Dus een betere videokaart kan er wel in......maar moet ik nou wachten op een goedkopere 64 bit of nu een van de laatste 32-bitters kopen.....?

8. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Jah keuze is aan jou. Gewoon kijken of je een aantrekkelijk pakketje vind met een AMD 64 processor. Dan heb je alvast een moederbord die dat ondersteund, en bij AMD is het voordeel toch wel dat je makkelijk de processoren kan vernieuwen. De AMD 64 is nou ook weer niet zo duur. Afwegingen maken dus.

Edit: Ow jah en qua harde schijven. Koop een Maxtor, geen andere merken die goedkoper zijn. En als het voor mp3's is kun je misschien een mp3 speler kopen 8).

Laatst bewerkt: 5 mei 2004
  9. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Persoonlijk zou ik ook voor 64-bit gaan, maar dat maakt het allemaal wel een stuk duurder. De keus is aan jou.

Ik zou er ook een 9800Pro indoen als je het geld er voor over hebt. De Geforce FX presteert over het algemeen ondermaats. De FX5900XT is een langzamere FX5900 en de 9800 Pro is de meerprijs meer dan waard. Het is 1 van de beste kaarten die je op dit moment kunt kopen, en de prijs is heel redelijk

10. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    nemen..:) de ervaring leert dat je het verschil tussen de 3dkaarten alleen ziet als je ze direct met elkaar vergelijkt..ik heb zelf ook een nieuwe pc amd 3000+ FX5700 Sata Seagate harddrive dvd-/+r burner etc voor 800 euro en alles speelt er gewoon heerlijk op..:)

11. gerjan

gerjan Guest

tja...

En hoeveel spellen zijn er nu voor een mac....

Mac g5 is in mijn ogen meer voor grafische/geluid applicaties. Daar zijn ze namelijk verrekte goed in.

12. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wist je dat net C&C generals classic daarop is uitgekomen :{ en ze zijn hard aan het werk voor battlefield 1942 :{ wij hebben de opvolger al:*) :+ _O_

13. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    PC halen

Nou, ik denk dat ik hem dan ga kopen (ik ga voor 32 bit i.v.m. prijsverschil)! Maybe wacht ik nog even tot na de zomer met de aanschaf, omdat ik er nu toch weinig achter ga zitten... :cool:

Edit: Is het nu trouwens nog niemand opgevallen dat Black_Velvet (die drie woorden voor me had: Apple, Power Mac, G5) dus eigenlijk 4 woorden gebruikt...lekker scherp...

Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  14. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha was mij trouwens ook opgavallen:p

15. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of:

-PcChips moederborden, die in deze pc zit die ik wil kopen, goed zijn? ik heb namelijk op andere forums tegenstrijdige berichten gelezen...
    -De NEC 8 speed +/- brander oke is, of dat ik beter de lite-on 8 speed kan halen...?

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou de NEC houden, aangezien je die dalijk waarschijnlijk naar een Dual Layer kan flashen.

17. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dat merk gehoord, dus ik kan je niet verder helpen. Wat wel goede merken zijn asus, msi, enz.

Deel Deze Pagina