Kan iemand me KORT en bondig uitleggen wat je nodig hebt om dolby surround aan te sluiten op je xbox? Heb je een receiver nodig? En bijv. Trust surround boxjes van 90 euro is dat wat of moet je minstens 150 euro neerleggen voor zo'n Creative ding voor enig kwaliteit?
Bedoel je niet Dolby Digital?!!? Das een stuk beter dan dolby surround, das nl. eigenlijk niets Maar voor DD heb je dus een Dolby Digital Receiver nodig omdat de XBOX geen build-in DD decoder bevat. Je kan denk ik dan beter een kant en klare set kopen dan losse onderdelen, en al helemaal geen trust speakers want die stellen geen ene moer voor.
Goedkoop is de Inspire set van Creative, plus de Soundblaster Extigy. Met een optische kabel en de advanced scart kabel ben je er dan. Voor meer info check de uitgebreide thread die hier al over bestaat.
dan moet je de platinum uitvoering kopen, volgens mij heeft de gewone uitvoering geen optische ingangen. oftewel op zoek gaan naar de dtt3500 of dtt5700.
Soundblaster Extigy Er is maar een versie. Jij hebt het over de Audigy, dat is een interne kaart, de Extigy is een externe geluidskaart.
Das de audigy, de extigy is een extern USB geval Heb hem hier aan me pc hangen, zitten veel aansluitingen op hoor, en mooi geluid
oops klopt. verkeerd gelezen. ook maar even langs hans anders denk ik. maar nu even de prijs. wat kost de extigy + een speaker set? wat kost de dtt3500? dan kan men zelf kiezen wat het goedkoopste/beste is.
Je kan hem het beste bij Media Markt halen (als je daar in de buurt woont dn ) Heb hem daar voor €199 gekocht, via pricewatch iets goedkoper maar dan komt er nog rembours bij. Die 5.1 speakers zijn rond de €150, dus bij elkaar zo'n €350. Die DTT3500 is zo'n €399.
de dtt3500 kost € 229,- bij www.alternate.nl PlayWorks DTT3500 Digital 79 Watt RMS mini-jack EUR 229.00 Excl. BTW: EUR 192.44
Ik vindt het wel veel 190+150 euro voor een beetje geluid check trouwens www.vergelijk.nl zijn ze wel iets goedkoper te vinden
Als je het kunt missen zul je er geen spijt van krijgen denk ik. Bij spellen als Halo of bij het bekijken van DVD's is het echt een groot verschil. Ik geniet in ieder geval met volle teugen.
De inspire 5.1 digital 5700 van creative is dat wat? Of toch maar de inspire 5.1 digital 5300 + een aparte receiver?
als je een aparte receiver hebt zal je ook wel boxen hebben neem ik aan? verschillen dtt3500 en dtt5700 dtt5700 heeft dts (wordt in spellen niet gebruikt) de woofer van de dtt5700 is iets minder dan de dtt3500 de losse soeakers zijn gelijk (alleen iets andere vormgeving) prijzen: dtt5700 € 389,- meeste winkels dtt3500 € 229,- www.alternate.nl beiden hebben dolby digital en afstands bediening. nadeel van aansluiten via een geluidskaart met digitale ingangen is dat de pc dan altijd aan moet staan.
De Extigy hoeft niet aan een pc te hangen om toch te werken. Het voordeel van een losse decoder is dat je er later altijd andere (betere?) boxen op aan kunt sluiten.
Heeft er iemand misschien een plaatje van die advanced scart kabel, dan kan ik zien of hij op mijn dolbysysteem aangesloten kan worden.
Als er een optische ingang op je dolby set zit kun je je xbox met advanced scart en een optische kabel erop aansluiten.
Ik heb de Creative Inspire 5.1 Digital 5700 (€349), hierin zit alles wat je nodig hebt, subwoofer, center speaker, 2 voor satelieten, 2 achter satelieten, Dolby Digital EN DTS decoder (DTS wordt ook ondersteund door XBOX), alle mogelijke snoertjes inclusief een optische kabel (dus die hoef je niet apart te kopen). Het geluid? MACHTIG , vind het echt een van mijn betere aankopen, zeker het geld waard . Je kan ook je soundcard van je PC en andere apparatuur erbij aansluiten, dus het werkt erg goed all-round. Zou ik zeker adviseren over een Extigy/Inspire combo!