1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Wat vinden jullie ervan dat je alleen met kabel/dsl kan internette?

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 16 mrt 2001.

  1. RedFox

    RedFox Guest

    je hebt geen aparte adapter nodig voor kabel internet op je xbox. er zit een ethernet controller in de xbox (zo'n ding zit ook in je pc als het goed is) dus kan je het stekketje wat in je pc gaat ook gewoon in je xbox pluggen en meteen online spelen.
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Niet iedereen heeft ethernet kaart, als je bv geen kabel internet hebt, of geen netwerk (en de Casema-ers hebben ook geen ethernetkaart..)
    maar WAAR is die BB Adapter dan voor nodig he :+
     
  3. RedFox

    RedFox Guest

    als je geen kabel internet hebt dan heb je ook geen kabel adapter nodig dusse. En hebben casema-ers geen ethernet kaart? waar gaat dat kabeltje bij jou dan in?

    En geef is een link van een kabel adapter want die heb ik iig nog nooit gezien.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Die is er dus wel :) ehm IGN had indertijd n pagina ermee. misschien dat je daar ff n search kan doen, ik kijk nu ff op mijn HD of ik daar er wat pics van heb, en jahoor:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ben ze nu aant uppen dus als ze nog niet werken, ff w8en :D

    geupped :D

    enne Casema-ers hebben n modem, die je aansluit op je compoort..
     
  5. RedFox

    RedFox Guest

    dat ding heb ik nog nooit gezien, en ik snap ook niet wat je ermee moet, maar dat zal wel aan mij liggen.

    En iedereen met kabel heeft een modem en in welke poort gaat die kabel er bij jou dan in?
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ok it's time for some explanation (zoals ik het zie dan :D)

    Bij Casema zit het zo :

    Kabel vanaf de centrale plek waar die in het huis komt > Die gaat in een Modem > Vanaf die modem ligt een draadje naar de COM-poort op je PC.

    De ethernet controller van de XBOX heeft zo'n soort van telefoonaansluiting achteraan zitten, dit is gewoon zo'n stekkertje die je ook gebruikt voor een netwerk enzow
    Daar kan je dus niet de normale kabel insteken, daar is die BB Adapter voor nodig, heet niet voor nix ADAPTER, deze zet denk ik namelijk de Kabel of ADSL lijn om in 1 en dezelfde lijn die dus WEL achterin de Xbox ethernet controller past

    Zo zie ik het :)
     
  7. RedFox

    RedFox Guest

    in de COM-poort? watvoor stekkertje is dat dan?

    En bij mij gaat er in mijn ethernetkaart gewoon zo'n telefoonstekkertje in dus waarom zou ik die niet direkt in de xbox kunnen pluggen? wat is het nut van 2 modems? niks, volgens mij doet een kabelmodem precies hetzelfde als die xbox modem.
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb het ook niet over dat je 2 modems moet gebruiken

    en nog ff voor de duidelijkheid, dat 'telefoon'kabeltje is volgens mij de UDTP kabel toch? dus zo noem ik hem maar even.

    de Kabel die centraal je huis binnekomt is denk ik overal hetzelfde, en zoals je al misshcine hebt geroken kan dat niet in zon UDTP aansluiting :) dus heb je een soort converter nodig, een ADAPTER (!!) en dat is die BB Adapter. die zet dus die kabel om naar een UDTP lijn, en die zet de ADSL lijn om naar een UDTP lijn (van dat laatste weet ik het nie tzeker omdat ik geen ADSL heb en dat ook niet echt kan weten, denk dat de adsl lijn ook gewoon een soort van udtp kabel is..)
     
  9. RedFox

    RedFox Guest

    dan hebben de meeste mensen dus niet zo'n adapter nodig want die hebben al een kabelmodem die de lijn omzet naar de door jou genoemde udtp-lijn, ik vind het een beetje vaag hoe ze dat bij casema doen, misschien dat het daardoor komt dat het internet zo sloom gaat :D
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    voor dat laatste zijn n paar redenen :) traag netwerk, trage modem, COM-poort kan niet alteveel data aan :D

    hmm snap dan eigenlijk niet waar die BB Adapter voor nodig is dan ja :D kijk voor de casema-ers is die dus wel nodig, en mensend ie geen kabel-internet hebben, maar wel kabel, kunnen ook niet via de kabel games spelen met de Xbox, want volgens mij is het zo dat de kabelaar ergens iets moet doen om jou die toegang te geven :D

    Maar misschien is dat met die kabel in andere landen wel anders geregeld
     
  11. RedFox

    RedFox Guest

    casema-ers worden dus dubbel genaaid:

    -lage snelheid
    -moeten adapter kopen

    :D
     
  12. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Die adapter krijg je van ze bij het abbonement, je moet er alleen wel borg voor betalen geloof ik.

    Enne dat ding is ook nog flink lelijk bij ons, vierkante kast in dat smerige grijs.
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    jullie hebben zon lelijke casema modem }:] ik heb lekker n mooie :p

    maar als je je abo opzegt moet je die modem inleveren en als die kapot is moet je 500,- (!!!) betalen
     
  14. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wij zijn een van de weinige met een lelijke, maar wij waren ook nr 3 in noordwijk ofzo.

    En bij borg moet je het altijd terug geven geloof ik :)

    En over een kapotte modem doen ze niet zo moeilijk, tenminste bij een vriend van me niet.
     
  15. Steev!

    Steev! Xbox Fanaat

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe discussie: Welke modem is het mooist!
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    doe mij maar gewoon een snelle verbinding :D dan mag die er van mij uitzien als de gamecube
     
  17. PCtje

    PCtje Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm twijfel twijfel

    Tja naar gelezen te hebben dat je met de Xbox via internet kon spelen hmm begon ik te twijfelen of ik de PS2 of de Xbox zou kopen. Maar ik had ook ergens gelezen dat internet support zou komen voor de PS2.. weet iemand toevallig wanneer dat is....
    Ik kan tenslotte nog altijd de PS2 kopen en hem dan weer verkopen als de Xbox uitkomt... hmmm ook een ideetje
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    PS2 internet support wordt nu getest dacht ik..
     
  19. PCtje

    PCtje Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    MOOI ZO

    Dus dan word het toch maar de PS2 want ik neem aan dat ze niet voor niets gaan zitten teste...
    Ochja Woutertje woutertje ik miste een reply van mij in een andere forum, beetje boos dat ik misschien eens meer gelijk mocht hebben dan jij}:] ;)
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ander forum :confused:
     

Deel Deze Pagina