Wat vinden jullie van fifa 2004

Discussie in 'Algemeen' gestart door ferrari4ever80, 22 okt 2003.

1. ferrari4ever80

ferrari4ever80 Ferrari Fer @Topspin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel het nu 2 dagen en ik moet zeggen, de gameplay gaat er zeker op vooruit, wel even oefenen, maar de mogelijkheden zijn een stuk groter.Vooral off the ball, als je dat beheerst gaat er een nieuwe virtuele voetbalwereld open.

Waar ik me wel aan stoor zijn de andere dingen:

Het commentaar: er zijn een paar binnensmondse discussiues over sponsors en over euro 2004. Nou als de heren van EA er even vaker dan 10 keer naar geluisterd hadden, dan waren ze tot de ontdekking gekomen dat het hoogst IRRITANT is als je voor de 10e keer hoort dat een club die het goed doet, veel sponsors heeft aaarggh.
    Verder is het commentaar bijna exact een kopie van 2003, wat ik errug jammer vind, het commentaar in 2003 ging er stukken op vooruit tov 2002, maar nu.pffff als ze ook nu eens zoveel tijd gestoken hadden daarin dan hadden ze toch wel iets beters gekregen dan dit neem ik aan.

De menustructuur:
    Ik vind vooral het overzicht van de statistieken erg slecht uitgewerkt, daar ik in Fifa2003 met gemak eens kon bekijken wie de topscorer van het seizoen is loop ik daar nu al 2 dagen naar te zoeken, beetje jammer EA.
    Verder vind ik de statistieken erg onoverzichtelijk doordat je steeds moet scrollen naar rechts.
    Ook de matchfacts vond ik in Fifa2003 stukken beter uitgewerkt, gewoon een mooi overzicht met feiten, en vooral de plaatsen waarvandaan je schoot en tackels enzo vond ik leuk gedaan, nu heb je een erg slecht afgewerkte matchfacts.

Ik vind de tackles ook redelijk slecht afgewerkt, ik werd neergeslide, maar in de herhaling blijft het mannetje gewoon staan, beetje vreemd....

Ik vroeg me af of jullie het eens waren met deze punten van kritiek, of dat ik gewoon een kniesoor ben.

Laatst bewerkt: 22 okt 2003
  2. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
  3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    |:- Hij staat er 3 topics onder;)

Laatst bewerkt: 22 okt 2003
  4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ben ik het niet helemaal mee eens.

In deze thread zie ik wel ruimte voor een discussie over de inhoudelijke zaken van FIFA 2004, dus wat vinden jullie de plus of minpunten.

De andere thread bestaat al voor driekwart uit de voorbespreking van het spel.

Ik laat hem, voorlopig, nog even open om te zien waar het op uitdraait (of totdat ik overlegd heb met mede-mods).

5. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Jah ok. Helaas kan ik nog niet over de bevindingen mee praten. Hopelijk morgen of vrijdag want dan krijg ik hem waarschijnlijk voor de ps2. Dan zal ik HIER ook wel ff medeelen hoe hij online is.

6. ferrari4ever80

Leuk Bevonden:
    0
    Daaroom ben ik deze thread ook gestart, hij is niet bedoeld voor screenies/features/voorbesprekingen maar puur om de eerste ervaringen met het spel te bediscusseren.
    Mijn doelgroep is dan ook xboxgebruikers die het spel een of meerdere dagen spelen.

7. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik het spel nog niet, misschien dat ik hem volgende week koop.

Het commentaar bij voetbalspellen is nooit super geweest, veel dezelfde uitspraken en af en toe late reacties.

Dan schoot je de bal naast, had de keeper de bal alweer gepakt en op de lijn gelegd en dan hoorde je ( Oh, just inches wide)
    Voor de rest ben ik erg benieuwd wat de reacties op dit spel zijn.

8. ferrari4ever80

Leuk Bevonden:
    0
    Nou kijk, commentaar is natuurlijk niet erg als er af en toe wat dingen hetzelfde zijn, maar ze hebben er nu voor gekozen dat die 2 gasten een soort van onderlinge discussie houden. Over sponsors en Euro2004 en dat heeft tot gevolg dat ze veel minder uitspreken wie er aan de bal is. Dat vind ik gewoon vrij matig.

9. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb deze game besteld en krijg 'm morgen/overmorgen binnen dus dan denk ik dat ik in het weekend hier mijn oordeel kan geven over Fifa 2004 op de Xbox.

Valt me wel op als ik alles zo doorlees over Fifa 2004 dat de ene het top vindt en de andere weer wat minder. Ene vind off-the-ball systeem super handig en de andere weer heel rot. De ene vindt de slidings mooi + tenue dat dan ook vies wordt en de andere vindt het weer hakkelig. Best wel meningsverschillen.

Maar goed... mijn mening komt in het weekend als ik 'm heb. :D

10. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het raar dat er een optie staat om de taal te veranderen, terwijl dat niet kan, en je kan maximaal 10 minuten per helft spelen in de Play Now mode.

Verder vind ik de gameplay best goed.

11. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Menu's zijn toch in het Nederlands of niet?

12. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    @masterchief_007: Nee, in het engels.

Ik vind alles van het spel super vet en realistich enz. (geluid is heerlijk en het speelt super), maar die graphics zijn toch echt niet mooi. Wat een aliasing problemen zeg! En dat balkje rechtsonderin knippert als de pleuris en dan heb ik nog een advanced rgb kabel ook! Ik heb het spel toch echt voor de Xbox.
    Maar goed het is nog altijd wel mooier dan PES3, maar toch. En de spelers van Ajx lijken helemaal niet op Litmanen na...dat was vorig jaar nog beter! Toen leek Ibrahimovic tenminste nog.
    Zijn er nog meer die teleurgesteld zijn over de graphics?

13. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Poep. Ik zag net iemand ook al zoiets zeggen. Terwijl anderen weer het tegenovergestelde beweren. Ik weet niet meer wat ik nu moet geloven... Ach ja, morgen krijg ik hem zelf (pre-order) en dan oordeel ik zelf.

Jullie maken het in ieder geval wel spannend... :)

14. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij fifa 2003 maakte je een sliding zo'n 5 meter bij je tegenstander vandaan en nog viel die, dat vind ik niet echt goed uitgewerkt. Of de vrije trappen, die scoor je vanaf 45 meter nog, in een wedstrijd had ik 4 vrije trappen gemaakt. Ik hoop dat ea sports dit in fifa 2004 een beetje beter heeft uitgewerkt

15. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Wordt verdomme steeds onduidelijker :confused:

Ene zegt WOW graphics en gameplay en de andere weer het tegenovergestelde.
    Ik speel 'm hoop ik in het weekend (stuur 'm op aub gcshop... :D ) en dan kan ik ook vertellen hoe en wat...

16. tompie

tompie his royal dumbo

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, en niet alleen op deze site heerst er absolute verwarring, dat is gewoon op elke fifa-fansite, voor- en tegenstanders, wat betreft de gameplay heb ik na het lezen van al die posts wel het gevoel dat het veel minder arcade is, en dat er een aantal mensen zijn bij wie dit tegenvalt, die liever een vlot te spelen spel spelen. ik denk dat je de taalkeuze niet kan veranderen ten gevolge van het feit dat de taalkeuze van het spel gelinkt wordt aan de taalkeuze van je xbox (en daar kan je geen nederlands kiezen).
    in elk geval, morgennamiddag begin ik het spel zelf te spelen, en morgenavond zullen jullie hier ook mijn mening kunnen lezen.

17. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    taalkeuze maakt toch ok geen reet uit.. als je geen engels kunt vraag ik me af welke spellen allemaal gespeeld worden... Maargoed, laat ik het zo zeggen: je hebt meer controle over je hele team.. het off-the-ball systeem is echt wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, is het echt top!

18. tompie

tompie his royal dumbo

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het nu een hele namiddag gespeeld en ik vind het spel echt top, ok, er zitten een hoop onproffecionele fouten in (toetsen zijn verkeerd aangegeven in sommige gevallen, de rival-mode zit er niet in, de cl en uefa-cup zijn pas speelbaar vanaf seizoen 2 en ga zo maar verder...) maar het allerbelangrijkste is de gameplay, en die is fel verbeterd, niet meer in drie tikken tot aan de goal, soms inmens spannende matchen, ook matchen waarin nauwelijks kansen vallen en één doelpuntje beslissend kan zijn... het échte voetbal, alles gaat bovendien trager, en toch moet je veel sneller reageren, omdat de tegenstander veel beter en korter dekt dan in voorgaande fifa's. ik ben in elk geval héél blij met deze nieuwe aanwinst, en het spel krijgt van mij dan ook een 7,5 op tien, en als die foutjes er niet hadden ingezeten (die weliswaar geen ramp zijn, maar soms gewoon ergerlijk) had het zeker een 8,5 of zelfs een 9 geweest voor mij. fifa is eindelijk terug op de goeie weg, de weg naar de betere voetbalgame, alleen jammer dat die foutjes een negatieve sfeer rond het spel oproepen op alle forums (wat overigens wel terecht is natuurlijk), ondertussen gaat het gerucht wel de ronde dat ze bij ea naar een oplossing aan het zoeken zijn, ik zou dus voorlopig mijn kasticketje maar goed bijhouden, wie weet valt er wel een nieuwe versie uit de bus één van de komende maanden, die wij dan (dat zou maar niet meer dan fair zijn) gratis mogen omruilen, het kost ea waarschijnlijk heel wat geld, maar zo redden ze hun gezicht, en qua klantenbinding kan zo'n stunt mij wel overtuigen ook de volgende fifa te kopen :+ .

ps, is er iemand die al ontdekt heeft hoe je een speler diep kan sturen op de fifa 2003 manier, dat zou normaal ook moeten gaa, los van de off the ball control die altijd mijn twee spitsen, en één van de middenvelders selecteert, en een flankspeler de diepte insturen is af en toe leuker dan een spits naar de flank laten lopen :p !

edit: wat de taalkeuze betreft, inderdaad, als je niet genoeg engels kan voor deze menu's, hoe spelen jullie dan pakweg splintercell (damn, nu heb ik net iemand ondervraagd, en ik heb geen reet begrepen van wat hij me vertelde |:- ), en op mijn doosje (en ik denk dat dit dus wel bij iedereen zal zijn) staat achteraan zelfs op dat de handleiding in het nederlands is maar het spel in het engels, in het vervolg eerst effe het doosje bekijken helpt :+

Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  19. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat zeurt iedereen toch, eerst was het altijd fifa is veels te arcade geef mij maar pes! nu is ie realistichER geworden en gaan er menser zeuren geef mij maar fifa2k3 dat ging te minste ene beetje vlot... mensen stop eens wat meer tijd in een spel AUB

Ik vind het spel super, fucking realistich de tackles goed uitgewerkt en niet mee rzo makkelijk.

De vrijetrappen vind ik ook goed uitgewerkt niet meer zo makkelijk als in 2k3 gelukkig.toen hoefde je alleen maar te weten hoe je hem moet schieten en was het alleen nog maar een kwestie om de pijl in het groene vakje proberen te selecteren.

Verder vind ik het pasen zeer goed gedaan .
    Het off the ball heb ik nog niet helemaal door maar heeft een goede indruk op me gemaakt.
    De corners vind ik ook goed gedaan enige minpunt is dat het soms best moeilijk is.

Verder vind ik het een super spel must have voor footie-fans

20. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Idd, ik ben het gedeeltelijk met je eens. Check mijn bevindingen in ander topic.

Maar idd die EA haters... Kan ik niet goed hebben. Fifa was volgens hun te arcade, nu is ie realistisch is het weer niet goed. Get a life! :{

Deel Deze Pagina