ik heb het nu een hele namiddag gespeeld en ik vind het spel echt top, ok, er zitten een hoop onproffecionele fouten in (toetsen zijn verkeerd aangegeven in sommige gevallen, de rival-mode zit er niet in, de cl en uefa-cup zijn pas speelbaar vanaf seizoen 2 en ga zo maar verder...) maar het allerbelangrijkste is de gameplay, en die is fel verbeterd, niet meer in drie tikken tot aan de goal, soms inmens spannende matchen, ook matchen waarin nauwelijks kansen vallen en één doelpuntje beslissend kan zijn... het échte voetbal, alles gaat bovendien trager, en toch moet je veel sneller reageren, omdat de tegenstander veel beter en korter dekt dan in voorgaande fifa's. ik ben in elk geval héél blij met deze nieuwe aanwinst, en het spel krijgt van mij dan ook een 7,5 op tien, en als die foutjes er niet hadden ingezeten (die weliswaar geen ramp zijn, maar soms gewoon ergerlijk) had het zeker een 8,5 of zelfs een 9 geweest voor mij. fifa is eindelijk terug op de goeie weg, de weg naar de betere voetbalgame, alleen jammer dat die foutjes een negatieve sfeer rond het spel oproepen op alle forums (wat overigens wel terecht is natuurlijk), ondertussen gaat het gerucht wel de ronde dat ze bij ea naar een oplossing aan het zoeken zijn, ik zou dus voorlopig mijn kasticketje maar goed bijhouden, wie weet valt er wel een nieuwe versie uit de bus één van de komende maanden, die wij dan (dat zou maar niet meer dan fair zijn) gratis mogen omruilen, het kost ea waarschijnlijk heel wat geld, maar zo redden ze hun gezicht, en qua klantenbinding kan zo'n stunt mij wel overtuigen ook de volgende fifa te kopen .
ps, is er iemand die al ontdekt heeft hoe je een speler diep kan sturen op de fifa 2003 manier, dat zou normaal ook moeten gaa, los van de off the ball control die altijd mijn twee spitsen, en één van de middenvelders selecteert, en een flankspeler de diepte insturen is af en toe leuker dan een spits naar de flank laten lopen !
edit: wat de taalkeuze betreft, inderdaad, als je niet genoeg engels kan voor deze menu's, hoe spelen jullie dan pakweg splintercell (damn, nu heb ik net iemand ondervraagd, en ik heb geen reet begrepen van wat hij me vertelde ), en op mijn doosje (en ik denk dat dit dus wel bij iedereen zal zijn) staat achteraan zelfs op dat de handleiding in het nederlands is maar het spel in het engels, in het vervolg eerst effe het doosje bekijken helpt
Laatst bewerkt: 23 okt 2003