Wat vinden jullie van Jaques Herb

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door TheWalrus, 9 okt 2003.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Jaques Herb, de artiest die ooit het machtige Manuela zong. I hij nu dood of niet ? Hij schijnt doodgeknuppeld te zijn door achtentwintig fascistische zeehondjes. Hij stierf precies achtentwintig dagen na de commerciele dood van Hans Kazan, die op zijn beurt achtentwintig dagen na de dood van Adolf Hitler geboren werd. Jaques Herbs enige grote Hit Manuele duurde 3 minuten en 28 seconden en op de CD greatest Hits staat achtentwintig keer het nummer Manuele, zodat niemand hoefde te repeaten.

En nu, achtentwintig dagen na dit alles, is Jaques Herb schijnbaar terug. Met zijn gouden keeltje. Dit past prima in de achtentwintig dagen theorie die voortkomt uit het bestuderen van zijn teksten. Even een citaatje.

`We reden door de nacht, de radio stond zacht´

Hiermee bedoelt hij dat het achtentwintig dagen donker zal zijn, en dat hij ergens in Duitsland rondrijdt in een Trabantje. Hij is ver van nederland, want hij komt pas over achtentwintig dagen terug, hij hoort de nederlandse radiostations niet, de enige zenders die zijn nummers draaien.

Jaques Herb zingt over het echte leven. hij heeft ook veel gedaan voor Zeehondencreche Pietebruren, wat in retrospect nogal ironisch is. Ook wist hij de dronken bestuurders een stem te geven.

Maar wat vinden jullie van Jaques Herb.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2003
  2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ZEEER overtuigend!!

ik vind Jaques Herb de grootste droogkloot ter wereld, maar toch houdt hij de Nederlandse rap hoog...

gelukkig maar dat hij terugkomt...

:+

3. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Volksheld no. 1

4. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee Martijn, dat zijn nog steeds Heintje/Chiel Montagne.

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Jaques komt toch zeker op de 2e plaats _O_

* Trouwe fan is, al jaren :cool:

6. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Zoals men zegt, een leven zonder Jaques Herb is een leven zonder vreugde. Zeker een invloedrijk man, en ik kijk met weemoed terug op de tijd dat hij de ene hit na de andere scoorde. Ik geloof er heilig in dat hij weer terug komt, het moet gewoon, luister naar zijn teksten! Alles komt terug op die 28!

Oh ja, volgensmij is deze oer-fries niet vermoord door zeehondjes, maar door een horde Limburgers.

7. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Jaques is da bomb! Hij is geen sellout, zoals Jantje Smit en Frans Bauer. Hij is altijd trouw gebleven aan het nederlandsche levenslied. Zijn teksten zijn eerlijk en recht uit het hart. Ik had al nooit gedacht dat hij echt dood zou zijn.

Ze lag daar zwaargewond
    Een glimlach om haar mond
    Alsof ze zeggen wou
    “Het lag niet aan jou”

Jaques, we houden van je!!

8. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: :eek:!
    O-)
    Tja, wij hebben nou eenmaal meer met Heintje, onze super-oosterbuur :+.

9. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n X aantal dagen theorie hadden ze bij 2PAC ook verzonnen. Die is ook nooit meer terug gekomen!

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, heel erg , maar dagen theorieen? nee..

maar het is ook 280 seconden geleden nadat ik een ijsje op heb..:eek:

11. DJ Appelmoes

DJ Appelmoes 't Overkomt je

Leuk Bevonden:
    0
    Ga jij Sjaak even met Tupac vergelijken. Ik vergelijk een mondharmonica toch ook niet met een triangel?

:confused:

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat boeied het? ik bedoel ermee die getallen kloppen inderdaad, maar jij bent bv 14 jaar, en dat is ''toevallig'' 14.00000000 seconden geleeft, plus je zit nu 14 jaar op school ....:confused:

13. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem dus echt een enorme lul!
    We hebben op het lucas in Boxtel een reclamecampagne voor hem moeten maken en toen we foto's wilde kregen we dus pics met hem naakt op het strand en zijn vrouw naakt in bad!
    Echt bizar. Ook kregen we zijn nieuwe cd te horen en die stonk dus echt naar kattepis!
    Uiteindelijk hebben ze die spullen de we hadden gemaakt wel gebruikt en kregen we een single die gemaakt was door twee klasgenoten van ons!
    Mooi bierviltje als dank dus!!!:d

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb echt nog nooit van die kerel gehoord, wie is dat in godsnaam?

15. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Idd :eek: :confused:.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zoeken geblazen met kazaa. En Bliss, volgen mij snap jij der nbiks van. Jij begrijpt niet waar het om gaat bij het nederlandse levenslied ;)

Mondharmonica's ownen, jammer dat mijn harmonica in C is en jaques nummer in een andere toonsoort :mad:

Die achtentwintig dagen kloppen inderdaad.

Maar goed, als ik Jaques Herb vergelijk met TuPac zie ik Jaques als een draaiorgel en TuPac als een triangel.

17. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het best wel begrepen hoor, TheWalrus! ;)

Na 2 maanden videoclips designen, webpaginas voor de beste man maken en IEDERE dag naar zijn cd te hebben geluistere, ben ik bekeerd! :D

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Kan wel zien dat jullie niet van een algemene culturele opvoeding hebben genoten :mad:
    Jaques Herb is een held _O_

19. DJ Appelmoes

DJ Appelmoes 't Overkomt je

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die Tupac boven ons aller Jaques plaatsen zijn cultuurbarbaren. De vergelijking met een draaiorgel kan hij overigens goed doorstaan. Ik moet de laatste dagen echter steevast aan een mondharmonica denken als ik iets over Jaques hoor.

Laatst bewerkt: 9 okt 2003
  20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Als het genieten van een culturele opvoeding inhoud dat je deze franz bauer wannabee moet kennen moet ik idd bekennen dat ik daar weinig brood van heb gegeten.:mad:

Zonder te overdreven durf ik te beweren dat ik een boven gemiddelde dosis cultuur heb opgeslokt in mijn jeugdige jaren en dat was lang niet alleen van bovenaf opgedrongen maar ook uit eigen wil. Loze opmerking dus van jou.

Deel Deze Pagina