Wat was je engste spelervaring ooit?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 20 jun 2003.

  1. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms heb je van die spellen die je bijvoorbeeld s'avonds in je eentje speelt en die je dan onverwacht zo kunnen laten schrikken en/of bang maken dat je zo snel mogelijk liever teletubbies wil gaan kijken...

    Wat was je engste spelervaring ooit?

    En dan niet alleen de xbox games, maar alles!

    Mijn top 5 *UPDATED after playing "Project Zero" (xbox)*
    1- Project Zero - Niet alleen spelen, been there done that! Niet goed voor je hart en als je een stuk overnieuw moet doen, is het nog enger...
    2- Silent Hill 2 - Geluiden waar je gek van word en je een duistere onbegrijpelijke ervaring die je met vragen en angst achterlaten.
    3- System Shock 2 - De demo liet me soms erg schrikken, ja je hoort ze niet aankomen die zombies
    4- Aliens vs. Predator 1 - die kleine facehuggers die plots op je gezicht springen zorgde soms bijna voor een hartaanval
    5- Aliens, A comic book adventure - zonder waarschuwing optredende cutscenes en schrikgeluiden waarbij je boxen uitzetten niet eens hielp ..brrr
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  2. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat silent hil 1 op de good 'ol psx mij toch wel het meest heeft laten schrikken.

    Dit genre was compleet nieuw voor mij en ik zat dus ook helemaal alleen in mn kamertje zowat in mn broek teschijten :)
    Ook van deel 2 ben ik aantal keer flink op mn bek gegaan :)

    Resident evil is ook wel aardig maar lang niet zo eng als silent hil :)
     
  3. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Alien vs. Predator._O_

    Heerlijk paranoide werd ik daar van. Hoor je zo'n alien gillen, maar je ziet ze niet. En als je ze eindlijk ziet ben je dood. En niet te vergeten: De Facehuggers.

    Ik moet wel zeggen dat ik dat gevoel niet had, als ik als alien speelde.
     
  4. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Alien vs Predator 2
    Bij de marines die radar, steeds die witte piepjes en keer op keer is het niets en dan opeens springt er z'on klote alien tussen. Ik ben we eigenlijk keer op keer de tering geschrokken.
     
  5. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Oh ja, die piepjes. Overal reageerden die op. Denk je dat er aliens in de buurt zijn, en ben je op je hoede. Blijkt dat het vonken van een of andere kapotte computer waren.
     
  6. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Star Trek game; Toen kwam er zo'n dikke alien met zo'n rotkop volop in mijn beeld op een rustig moment en begon in me gezicht te meuren terwijl ie zo'n raar geluid maakte... Dan schrik je ook goed kan ik je vertellen.
     
  7. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Resident Evil 1 op de psx, ik loop relax door de gang, die zombies heb ik net afgeknalt dus alles is chill.
    Opeens breken de fucking ramen en wordt ik van buitenaf beetgegrepen.
    Nog zo'n goede grap je pakt een doos ammo gaat opeens de kast achter je open hangt die zombie in je nek.

    Ja nu is de verassing er wel af in die reeks maar die eerste versie was echt goed.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2003
  8. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    System Shock 2!!!

    Ik durfde hem niet uit te spelen :+
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Medievel 2, ik was jong, ik was alleen thuis, het was donker, het was 's avonds, het stormde buiten en toen ineens kwamen er superveel zombies uit het niets met hun kist de grond uit:+.
     
  10. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    re3: ik was in een restaurantje aan het lopen en onderzoeken komt opeens nemesis binnen lopen, dan schijt je toch ff dikke poep in je onderbroekje.
    Hij was zo sterk en bijna onverslaanbaar.
     
  11. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Delta Force 1....elke keer als er met zo'n zware baretta (dacht ik:confused:) geschoten werd en die kogel naast m'n hoofd insloeg zat er weer een gat in 't plafon

    (ik heb 't natuurlijk over de Multiplayer optie _O_ School LAN _O_)
     
  12. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    een keer in resident evil 3 ofzo ik weet niet meer welk deel, het was in ieder geval op de dreamcast, ik stond zo in een landhuisje, springt er ineens een hond door het raam naast me, ik werd helemaal gek en me hart sloeg over :D
     
  13. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanavond trouwens "Project Zero" (xbox) voor het eerst spelen, gisteren blind gekocht (tja, had weer zo'n "moet iets kopen" bui) eens kijken of wat ze zeggen waar is...kan ie Silent Hill 2 van mijn nummer 1 stoten?
    Morgen mijn indrukken en conclusie...
     
  14. Flupke

    Flupke Terug van weggeweest

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Kaliet: Same here!
     
  15. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie je het dan hier laten weten hoe Project Zero is? En natuurlijk moet je dan niet gaan vertellen over wat je geschroken bent in Project Zero.

    Maar waar ik echt het meeste van geschrokke ben is Counter-strike. Namelijk als je denk dat er niemand vlak bij je staat maar dan uit het niets iemand tevoorschijn komt. Me wapen is al meerdere keren de lucht in geschoten. :D
     
  16. Da Big Man

    Da Big Man Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Half live,
    Een zeer schokkende ervaring8)
    Vooral die stukken met die krabben in die luchtbuizen.
    zoiets van je hoort me wel maar ziet me niet en dan plotseling....
     
  17. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Resident Evil 2,helemaal in het donker(was nogal jong) ouders niet thuis geluid keihard,en als er dan een zombie of wat dan ook kwam,je schrok je eigen te pleuris ;)
     
  18. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Aliens versus Predator als de marine, shit, had nog nooit eerder toen geschrokken :p
     
  19. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    eerste keer Alone In The Dark jaaaaaaaaaren geleden....ik was alleen....en doodsbang...kheb 5 min gespeeld, toen naar mijn ouders gegaan....

    De eerste keer Resident Evil....khad het geluid te hard laten staan en plots die honden door de ruit......auw....leuk voor je hart :confused:
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik vaak heb, is dat als het eng wordt :p , ga ik in een game een beetje geluid maken(met pistool schieten ofzo) zodat het niet eng is als er opeens een zombie zit te krijsen :p
    mijn engste spelervaring.... ff denken ....
    ow jah dat was bij Drakan , samen met een paar vrienden :p
    gingen we 's nachts dat spel spelen en dan zat je in een donkere grot met allemaal spinnen. Nou wij dachten dat is niet zo eng want je kan ze toch wel zien aankomen. Toen kwam er opeens 1 aan een webdraad hangend van het plafond , zo met z'n grote kop voor het beeld ! Ik schrok me d00d! }:]
     

Deel Deze Pagina