Wat zijn Polygonen en hoeveel heeft Halo er?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sam_Fisher, 14 okt 2002.

1. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Wat zijn polygonen en hoeveel polygonen heeft halo

2. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Een polygoon is een vlak wat bestaat uit 3 of meer lijnen die elkaar verbinden.
    Hoe meer je van deze "polygonen" aan elkaar plakt (denk aan een draadmodel) des te beter een "master chief" eruit komt te zien.

BTW. deze vlakken worden ingekleurd natuurlijk, of er word een texture overheen geplakt.

3. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt niet dat stuk over Halo 2 gelezen ;)
    Daarin stond dat in deel 2 Master Chief met minder polygonen er toch beter uitzag. Dit dankzij bumpmapping geloof ik. Hiermee kun je diepte aan een texture, wat dus zeg maar over een polygoon heen zit, meegeven.

4. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk heb ik dat wel gelezen en bump-mapping is al zo oud als de weg naar Rome.
    Maar ik wilde het gewoon niet te moeilijk maken voor deze jongen.
    Als je niet eens weet wat een polygoon is, hoe moet je dan weten wat bump-mapping is?

Snappie.. :+

5. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel polygonen halo heeft??

VEEEL HEEEEEEEL VEEEL!!!!!8)

6. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Nee , ok :)

En je hebt natuurlijk wel gelijk hoor ;) Feit is wel dat bumpmapping pas de laatste maanden echt goed te merken is in games.

7. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Op een zinnige vraag van een n00b graag zinnige antwoorden.
    Anders ban ik je voor een week..

Eerste waarschuwing

8. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    sorry hoor! m'n exuses.. maarjuhh ben jij admin??

Ik heet Huub en ben een ondeugend aapje uit Rijssen :cool:

9. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met hoeveel polygonen heeft halo ? Per seconde , in het hele spel ( .... ), per frame ?

Stel dat Halo gemiddeld op zo'n 300.000 polygonen per frame zou draaien en hij heeft een framerate van 40 ( dus 40 beelden in 1 sec. ) dan zou halo dus 40x300.000 = 12.000.000 polygonen per seconde te voorschijn toveren.

Als je wilt weten uit hoeveel polygonen een level is gemaakt zul je toch bij de makers zelf moeten zijn vrees ik.

10. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Eh? Aantal polygonen staat gewoon vast, dat hangt niet af van een frame. Die polygonen zitten gewoon in de models, en als je dus alle models en levels zou optellen kom je op een beheurlijk leuk aantal :) (ik geloof zelfs dat dat aantal ergens bekend was gemaakt)

12. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik weet niet wat hij precies wil weten. Als hij wil weten hoeveel polygonen er per seconde worden berekend moet je dus dat rekensommetje doen. Als hij de modelaantallen wil hebben is dat weer een ander verhaal.

13. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    achteraf is deze topic niet echt zo zinnig eh?

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar je ziet altijd maar een klein deel van het level. dus het aantal lijnen in beeld is altijd minder dan het totaal aantal gebruikte lijnen. en er moet altijd meer worden uitgerekend dan dat er zichtbaar is.
    een doos dat achter een huis staat, is niet in beeld maar moet wel worden uitgerekend. enz. enz.

15. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Er staat misschien wel n00b maar ik kom hier al vanaf 14 maart 2002.

Ik hoor vaak hoeveel polygonen een mannetje heeft uit een spel, maar aangezien ik geen computernerd ben vraag ik dit op dit forum. Het is er namelijk voor bedoeld;)
    -----------------------------------------------------------------------------------
    nu ter zake: Maar wat wordt er mooier op als het veel polygonen heeft?

16. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kort en bondig: meer detail.
    dit is meestal het geval.

17. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Huh? Sinds wanneer is Toxic_Timmie admin en ik zie bij huub helemaal niks hoor?

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Toch heb jij je 9 dagen geleden pas geregistreerd:+

je moet die polygonen zien als driehoeken die aanelkaar zijn gekoppeld.... Vroeger waren de driehoeken plat, maar tegenwoordig kan men die driehoeken ook gebogen maken (de lijnen tussen de hoekpunten zijn dus niet recht, maar gebogen...

De regel geld dus, hoe meer polygonen hoe ronde de vorm kan zijn.... stel je het maar is voor als een meerhoekig figuur, een gelijkbenig figuur met 8 hoeken, is ronder dan een zelfde figuur met 6 hoeken.....

Maar doordat, de lijnen nu kunnen buigen, heb je dus minder polygonen nodig om het zelfde effect te creeeren

19. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Halo heeft er 2 ]:-

20. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Maar hoeveel polygonen heeft zo'n convenant van Halo?

Deel Deze Pagina