Een polygoon is een vlak wat bestaat uit 3 of meer lijnen die elkaar verbinden. Hoe meer je van deze "polygonen" aan elkaar plakt (denk aan een draadmodel) des te beter een "master chief" eruit komt te zien. BTW. deze vlakken worden ingekleurd natuurlijk, of er word een texture overheen geplakt.
Jij hebt niet dat stuk over Halo 2 gelezen Daarin stond dat in deel 2 Master Chief met minder polygonen er toch beter uitzag. Dit dankzij bumpmapping geloof ik. Hiermee kun je diepte aan een texture, wat dus zeg maar over een polygoon heen zit, meegeven.
Tuurlijk heb ik dat wel gelezen en bump-mapping is al zo oud als de weg naar Rome. Maar ik wilde het gewoon niet te moeilijk maken voor deze jongen. Als je niet eens weet wat een polygoon is, hoe moet je dan weten wat bump-mapping is? Snappie..
Nee , ok En je hebt natuurlijk wel gelijk hoor Feit is wel dat bumpmapping pas de laatste maanden echt goed te merken is in games.
Op een zinnige vraag van een n00b graag zinnige antwoorden. Anders ban ik je voor een week.. Eerste waarschuwing
sorry hoor! m'n exuses.. maarjuhh ben jij admin?? Ik heet Huub en ben een ondeugend aapje uit Rijssen
Wat bedoel je met hoeveel polygonen heeft halo ? Per seconde , in het hele spel ( .... ), per frame ? Stel dat Halo gemiddeld op zo'n 300.000 polygonen per frame zou draaien en hij heeft een framerate van 40 ( dus 40 beelden in 1 sec. ) dan zou halo dus 40x300.000 = 12.000.000 polygonen per seconde te voorschijn toveren. Als je wilt weten uit hoeveel polygonen een level is gemaakt zul je toch bij de makers zelf moeten zijn vrees ik.
Eh? Aantal polygonen staat gewoon vast, dat hangt niet af van een frame. Die polygonen zitten gewoon in de models, en als je dus alle models en levels zou optellen kom je op een beheurlijk leuk aantal (ik geloof zelfs dat dat aantal ergens bekend was gemaakt)
Tja, ik weet niet wat hij precies wil weten. Als hij wil weten hoeveel polygonen er per seconde worden berekend moet je dus dat rekensommetje doen. Als hij de modelaantallen wil hebben is dat weer een ander verhaal.
maar je ziet altijd maar een klein deel van het level. dus het aantal lijnen in beeld is altijd minder dan het totaal aantal gebruikte lijnen. en er moet altijd meer worden uitgerekend dan dat er zichtbaar is. een doos dat achter een huis staat, is niet in beeld maar moet wel worden uitgerekend. enz. enz.
Er staat misschien wel n00b maar ik kom hier al vanaf 14 maart 2002. Ik hoor vaak hoeveel polygonen een mannetje heeft uit een spel, maar aangezien ik geen computernerd ben vraag ik dit op dit forum. Het is er namelijk voor bedoeld ----------------------------------------------------------------------------------- nu ter zake: Maar wat wordt er mooier op als het veel polygonen heeft?
Toch heb jij je 9 dagen geleden pas geregistreerd je moet die polygonen zien als driehoeken die aanelkaar zijn gekoppeld.... Vroeger waren de driehoeken plat, maar tegenwoordig kan men die driehoeken ook gebogen maken (de lijnen tussen de hoekpunten zijn dus niet recht, maar gebogen... De regel geld dus, hoe meer polygonen hoe ronde de vorm kan zijn.... stel je het maar is voor als een meerhoekig figuur, een gelijkbenig figuur met 8 hoeken, is ronder dan een zelfde figuur met 6 hoeken..... Maar doordat, de lijnen nu kunnen buigen, heb je dus minder polygonen nodig om het zelfde effect te creeeren