Wat Zoek Je In Een Gameshop???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaKillaBee, 5 jan 2004.

  1. DaKillaBee

    DaKillaBee gameshut.nl

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zoeken jullie in een gameshop. Goede punten van gameswinkels waar je komt. Dingen die je graag zou willen zien. Ik doe hier onderzoek naar en ben zeer benieuwd naar jullie mening.

    b.v. zouden jullie het interresant vinden om een spel voor een bepaalde tijd te leasen??? Je koopt zeg maar een spel, en kan het na 1,2,3,4 weken terug brengen met een vooraf afgesproken aantal euro dat je terug krijgt.

    Graag hierop jullie reactie...
     
  2. Ward .:XBOX:.

    Ward .:XBOX:. .:XBOX:. Elite

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, een goede spellen-boer moet voor mij vooral veel titels hebben! Niet alleen nieuwe spellen, maar ook import, of oudere spellen. Zo hoef je niet het hele land af te zoeken naar een spel wat je al maanden wil hebben.

    Een actuele/vriendelijke prijs is ook wel belangrijk. Niet dat bijv. Hitman of DOA3 nog steeds 59 euri kost!

    Niet goed, geld terug.

    Ruime keuze aan hardware. Controllers, memory cards, link kabeltjes... yes please

    Voor de rest mogen al die condooms, zakjes chips, lifestyle blaadjes en andere flauwekul de deur uit.

    Een spel huren voor langere tijd is misschien een idee?

    Anyway, suc6 met je onderzoek.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hornydevil wilde ooit een gameshop beginnen in deze thread staan de reacties die je kan verwachten. De meeste mensen zoeken net als ik een betrouwbare veilige winkel waar je voor en redelijke prijs goede games kan kopen :) ... leasen of huren is en goed idee... niet nieuw maar wel leuk ... (uiteindelijk kan je het spel ook goedkoper kopen) :)
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2004
  4. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    In een game shop kan je ook goedies krijgen is mooi heel mooi
     
  5. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    -Ruim assortiment
    -Goede service
    -Mensen die er verstand van hebben
    -Goodies e.d.
     
  6. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Games8)

    Ik zoek in een gameshop: Goede prijzen, behulpzaam personeel, goede service, langere leen-tijden, garantie en ze moeten zo snel mogelijk de nieuwste games binnen hebben...
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Vertrouwensband.. En daardoor goede service, voorkeursservice :cool:
     
  8. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    all of the above, en wat ik zoek is EEN games winkel hier in drenthe.:mad:
     
  9. Black Vortex

    Black Vortex Mr. Vortex

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Eey Ward .:XBOX:. , comdooms kan altijd van pas komen hoor, ik kan bijvoorbeeld voor me vriendin nergens meer condooms met aarbeien-smaak vinden!! :+
    Maar even serieus, dat "leasen" idee is zo slecht nog niet. Als het maar een beetje geregeld gaat en als mensen hu stuff gewoon weer optijd inleveren.
     
  10. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Lage prijzen is belangrijk. Meer dan 55 euro moet een spel nieuw toch echt niet kosten. (vroeger waren de meeste games 120 gulden,50 euro dus ) Klantenservice en klantenbinding met de klant is belangrijk maar moet de prijs niet te ver opdrijven.
     
  11. DaKillaBee

    DaKillaBee gameshut.nl

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe zeker veel goede punten. Prijs is iets waar je bijna niks tegen kan doen. Je kan wel iets lager maar 55 euro voor een spel met adviesprijs 70 kan gewoon niet...
     
  12. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zou een erg goede service moeten bieden en een erg groot assortiment. Maar de service is het belangrijkst, altijd lachen tegen de klant, zoveel mogelijk tegemoet komen etc. Anders wordt je qua prijzen er uit geconcurreerd door gcshop bv.
     
  13. DaKillaBee

    DaKillaBee gameshut.nl

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn natuurlijk een heleboel mensen die niet op internet kopen... Misschien de hardcore gamers wel maar mensen die af en toe een spelletje met de hele familie spelen niet
     
  14. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Wat ik belangrijk vind is een klantvriendelijke shop, een shop waar als je veel komt je gewoon formeel wordt behandelt (formeel/informeel, vergis me altijd in die 2.. ik bedoel dat je gewoon met "jij" wordt aangesproken enzo). Een winkel waar je als vaste klant wordt behandelt en waar gezelligheid hangt is veel leuker om te shoppen als dat alles zo serieus er aan toe gaat. Bakje koffie erbij, wat ouwehoeren over spellen, altijd gezellig. Zo bouw je een band op met vaste klanten wat makelijker verkoopt, en klanten kopen makelijker.
     
  15. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Informeel bedoel je :)

    Maar ik denk dat de prijs en het assortiment toch wel het belangrijkste is.
     
  16. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Informeel bedoel ik ja, ik wist wel dat ik het fout had :mad: :+

    Toch vind ik dan prijs en assortiment niet het belangrijkste. Prijzen van nieuwe spellen zijn vaak gelijk aan alle andere shops (online winkelen uitgezonderd), oudere goeie spellen worden classic waardoor de prijs automatisch al overal gelijk gereduceerd wordt. Dan zou voor de aanbiedingen een winkel boven andere moeten uitsteken, toch als ik een spel ga halen zijn het vaak de nieuwere spellen die ik wil, wedden dat die niet in de aanbieding zijn :+ Omdat ik toch nieuwere spellen wil hoeft het assortiment ook niet uitgebreid te zijn, nieuwere spellen liggen zodra ze uitkomen al dezelfde dag in de winkels, zeker als het een A-titel is.

    Neh, doe mij maar klantvriendelijkheid en een informele behandeling en een bak koffie :cool:
     
  17. mello1982

    mello1982 xbox playah

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    belangrijkste is voor is goeie service,alle spellen op voorraad,en het allerbelangrijkste vind ik importspellen....ik kan niet wachten op resident evil 4,en die ga ik zeker importeren als ie uit is in japan(ja sorry,ik heb ook een cube haha)
     
  18. vagegast112

    vagegast112 Ajax rulesss

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    ze moeten de nieuwste games hebben en een goede service hebben.
    Ze moeten wel alles op voorraad hebben natuurlijk
     
  19. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    het moet er in de winkel een beetje verzorgt uitzien, vriendelijk personeel, en altijd een iets lagere prijs dan de adviesprijs, bijv. i.p.v. 70 euro 60 ofzo :p
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk eens hier wat er allemaal gevraagd wordt... Service, nieuwste games, verzorgde winkel, klantvriendelijkheid, enz enz enz... en nog een bak koffie ook! :+

    Maar o wee, als het om de prijs gaat; dan zijn we ineens weer Hollanders en mag het allemaal niks kosten.

    Dat is dus een tegenspraak.

    Voor de gamefreaks zoals ons is de levensduur van een game vaak maximaal een maand of twee. Daarna worden ze voor veel lagere prijzen aangeboden; in de Xbazar, of op Marktplaats. En de Bartsmitten beginnen na een week of zes al te dumpen.

    Wat moet je dan als gameshop? Een flinke voorraad neerleggen en weten dat de hele zooi na 6 weken afgeprijsd moet worden? Dat is duur, en dat heeft weer z'n effect op de prijs.

    Dus moeten wij gamers kiezen: Wat wil je?

    Goedkoop? Dus geen service.

    Service? Dus niet goedkoop.

    Het is het een of het ander.

    Ik koop bijna altijd bij play.com omdat ik ook naar de centen kijk. Maar ik stap ook af en toe de lokale gameshop binnen en stel dan wat vragen. Vorige week zag ik er een wireless controller en die heb ik er gekocht; een paar euri duurder dan via internet, maar wel met de zekerheid dat ik support zou kunnen krijgen. Gelukkig maar, want er bleek iets met de rechtertrigger te zijn.

    Terug naar de shop, niet zeiken, meteen omruilen. Ik zag SWAT liggen en vroeg "Mag ik die eens proberen, kijken of de besturing enigszins lekker is want die van RBS3 is niet voor mij." Tuurlijk mag dat. Dan kost die game dus bijna 60 euri ipv de 45 euri van play.com, maar ik koop 'm toch in die winkel. Die gast is een echte console-nerd, weet alles over <piep>chips, games, hardware, software, Sony, MS en Nintendo, vertelt iets over Dolby Digital 5.1 setjes en geeft je nog een goed advies ook. Lekker populair lullen over spellen, ook als er eens een ouwe vent in de winkel komt.

    Ik heb diverse games in de kast die ik nagenoeg nooit speel omdat ik met de besturing niet overweg kan. Splinterziel is er zo een. Gekocht vanwege de hype, 10 minuten gespeeld en in de kast gepleurd. Voor mij is het een kutgame. Spiderman is er nog zo een. Als je dan zo'n game effe kan uitproberen in de winkel is dat ook wat waard en uiteindelijk scheelt het je nog wat centen ook!

    Kortom: Service verlangen vind ik prima, maar dan moet je wel bereid zijn om er ook voor te betalen.
     

Deel Deze Pagina