Wat zou jou ideale game zijn?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Robbertos, 4 jun 2004.

1. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Echt sorry mensen maar ik denk soms zelf dat ik eens iets van een baas moet worden van een software bedrijf, want soms vraag ik me af: Waarom maken ze niet nog vettere games? Vaak is het wel dat de techniek nog niet ver genoeg voor is, soms ook omdat ze alleen puur kijken naar het geld.
    Ik kan niet wachten bij de gedachten om zelf aan de leiding te staan van een software-game-ontwerp-team. Ik zou eens echt komen met games zoals battlefield maar dan vele malen groter. Dat het hele spel misschien maar 1 of 2 levels bevat, maar dan wel levels zoals omaha beach en dan vele kilometers breder, en dat je echt met van die kleine bootje met duizende gelijk van de zee afkomt en dat er achter de duitse linies ook vele online spelers gedropt worden. Z'n game zou voor ongeveer 20.000 mensen online toegankelijk moeten zijn. Velen zeg niet mogelijk, maar ik denk van wel. Als je levels opbouwt dat ze in verschillende delen geladen moeten worden, maar dat je daar als gamer niks van merkt het goed te doen is. Moet je voorstellen je zit enkele minuten in doodsangst te wachten tot je de kust bereikt, die je dan met ongeveer nog een paar duizend zal moeten veroveren. Vliegentuigen vliegen over, je hoort gerommel op de achtergrond, je beriekt uiteindelijk het strand waar de kogels om je oren vliegen, waar de lijken op de grond liggen. Je moet over de zijkant van het bootje springen om niet geraakt te worden. Ga liggen achter een van die soort "kruizen" om niet graakt te worden. Mortieren ontploffen een paar meter van je vandaan, de man die naast je staat valt met een kreet op de grond. Tuurlijk zoiets is niet leuk, maar voor een gamer is het haven. Eens zal het strand bezet zijn door geallieerde, daarna trek je met vele andere soldaten in groepen door een paar kilometer Frankrijk in om delen te veroveren, luchtafweer op te blazen, maar het is niet makkelijk want die duitsers blijven maar komen, dit klusje zal niet snel geklaard zijn. 24 uur later, kun je de hel weer opnieuw beleven. _O_ (ik bedoel dit dan nog steeds in 1 level)

2. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    psst..

Ik denk dat het laatste dat je zei wel en niet mogelijk is. Misschien op de next-gen consoles maar zoiets kost zoveel geheugen. En zo'n level zou al een spel zijn dan :+.. Maar het zou wel fantastisch zijn! :9

Laatst bewerkt: 4 jun 2004
  3. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat dit echt mogelijk is. En het klinkt allemaal wel lekker maar ik denk eerder dat het allemaal wat onoverzichtelijk word. En de lag zal ook wel niet meer normaal zijn.

Ik zeik het het idee niet af ofzo want het is zeker een leuk idee maar ik denk dat het op het moment gewoon nog niet mogelijk is.

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Boeiend, zo lang het maar een leuke discussie opwekt :D:D

Ik zou wel een goeie star trek game willen zien, een soort Star Trek armada maar dan 1st person, klingon academy style, maar dan veel mooier met pixelshader 2.0 enzo :9

5. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    beetje te veel saving private ryan gekeken denk, maar is wel een stoer idee. Dan ben je dood, kan je gaan wachten op 20.000 man

6. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Lijkt me echt wel heel gaaf, maar wat voor ADSL heb jij dat je denkt dat je dat trekt zonder dat je continue lag hebt, als het al lukt om in te loggen.

O ja, en zorg er maar eens voor dat al die 20.000 man tegelijkertijd aanwezig zijn. Of kan je als laatkomer dan nog even snel een bootje later nemen :cool:

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vind het idee een beetje... slecht :p 20.000 man, fokking hell, dan sta je wel lang te w88 aan de kant als je dood bent, tenzij je respawnt maar dan houdt het niet op :confused: Bovendien zal het erg eentonig worden. Je begint: strand op met 20.000 anderen (niemand die jou goed zal zien zijn, want jij bent toch maar 1 van de velen) Het maakt niet uit of je slecht of goed presteerd, jouw acties zijn toch zinloos om het maar zo te zeggen :p

8. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Graphics/actie/snelheid van Ninja Gaiden..
    Moves van Prince Of Persia..
    Verhaal van The Suffering..
    En mijn t0pgame is er !

9. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn topgame bestaat al: Final Fantasy 7, de muziek, het verhaal, de sfeer, de grootsheid, de vrijheid, de characters...eigenlijk alles behalve de graphix. (maar dat boeit niemand...)

10. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Geef helemaal NiX om heel die final fantasy reeks...

11. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook niet... saaie turn based gebeuren :p

12. LemanRuss

LemanRuss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier zelf al uitgebreid over nagedacht (naar aanleiding van eenzelfde topic op het gamer.nl forum) wat mijn ideale game zou zijn. Ben ooit nog begonnen met een Engelstalige website erover te bouwen teneinde dit 'idee/concept' als mod te realiseren. Die website is nu ten onder (uiteraard gebrek aan belangstelling) maar nog steeds heb ik de concepten die ik toen geschreven heb. Hieronder het basis concept, heb nog een .doc file met veel meer ideen-zooi erin.

Hier de originele lap tekst ;), sorry voor de lengte.

Concept:
    Een online (niet MMORPG, maar online als in CS/BF1942/SoF2, dus met servers per potje zegmaar) race-game-fps combo. Combinatie is al vaker genoemd maar ik zal verduidelijken zoals ik het graag zou zien:
    Met 32 of 64 spelers, minder zou niet leuk zijn. 2 partijen, de Racers en de Chasers.
    De Racers zijn in de minderheid, dus 12 Racer tegen 24 Chasers bij een 32 personen server en 21 Racers tegen 42 Chasers bij een 63 personen server.

Omgeving:
    Een grote sprawling urban area. Omgeven door een wildernis, in de vorm van woestijn, dicht bos, berg gebied, whatever. Maar de stad, daar gaat het om. Door de hele stad heen, en in de wildernis, staan huisjes verspreid. Zegmaar 10 in de wildernis en 5 in de stad (hoewel de oppervlakte van de stad veel groter is dan die van de wildernis). Deze huisjes noem ik Garages omdat daar autoŽs, motorfietsen, vrachtwagens, helikopters whatever staan. Maar ook ammo dumps, wapen arsenalen, medic centres, spawn points.
    Elk team begint met een Headquarters, in feite een spawnpoint dat meteen al in hun bezit is. Andere spawnpoints zijn in principe neutraal totdat ze verovert worden (vlaggetje pakken oid).

Racers:
    De Racers hebben hun spawnpoint in 1 van de Garages buiten de stad, in de wildernis. Dit is het Racer Headquarters (RHQ). Daar rusten ze zich uit met wapens en autoŽs en gaan er vervolgens proberen hun missie te volbrengen. De missie: breng een item (een mysterious stalen koffertje bijvoorbeeld, zoals in de film Ronin) van het RHQ naar een drop-off point. De drop-off points worden per potje ergens, at random, in de stad neergekwakt. Omdat de drop-off points altijd random zijn, en er 10 beginplekken voor de Racers zijn, is de route van Racer beginpunt naar drop-off point in feite elk potje anders.
    De Racers hebben maps waarop hun drop-off point staat en hun positie. Hiermee kunnen ze hun route bepalen, proberen Chasers te ontwijken, etc. Communicatie is belangrijk voor de Racers voor het kiezen van de route en het bij elkaar blijven van de groep. Natuurlijk kunnen ook groepjes Racers zich afsplitsen van het hoofd konvooi en als afleidingmanoevre dienen, of de zijwegen blokkeren zodat de Chasers vandaaruit geen aanval kunnen doen.

Chasers:
    de Chasers moeten zorgen dat de Racers hun stalen koffertje niet op het drop-off point kunnen afleveren. Dit kunnen ze doen door frontaal in de aanval te gaan, dus meteen het Racers spawnpoint aanval (hoewel ze nooit weten welke van de 10 Garages in de wildernis het daadwerkelijk is, omdat dit per potje veranderd). Maar ze kunnen ook in de defensie: proberen het drop-off point te vinden en dan de wegen hierheen barricaderen. Ja, barricaderen. Door autos/vrachtwagens op de weg te zetten, plus allemaal zooi die er op straat te vinden is, zoals vuilcontainers, lantaarnpalen, weet ik veel wat. Of door spul mee te brengen uit de Garage, zoals spijkermatten e.d. In dit geval ontstaat er natuurlijk een cool vuurgevecht rond deze roadblocks.
    Of ze kunnen gewoon met hun eigen voertuigen het Racer konvooi proberen te vinden en aan te vallen.
    In alle gevallen is de communicatie belangrijk voor de Chasers. Ze moeten eerst veel verken werk verrichten om de positie van de Racers en het drop-off point te bepalen. Als deze gevonden zijn is het natuurlijk zaak om de aanval op het Racer-konvooi of de verdediging van het drop-off point zo goed mogelijk te co-ordineren.

Politie:
    Een derde (player OF computer) partij, die natuurlijk niet zo blij is met al dat geknok in hun stad. De politie heeft maar 1 spawnpoint en dat is het Police Departement (dit is tevens het Police HQ). Het doel van de Politie is om zoveel mogelijk kills of arrestaties bij zowel Racers als Chasers te maken, en als die teams uitgeroeid zijn dan wint de politie (ongeacht of ze computer of player gestuurd zijn).
    De Politie kan Chasers en Racers arresteren (door ze met non-lethal weapons nokkie te slaan, bijvoorbeeld) ipv ze te keren. De premie voor arrestaties is 2x zo hoog als voor een kill. De arrestant komt voor de resterende tijd van het potje in een cel in het Police Department. Natuurlijk kunnen teammates besluiten de arrestant te redden (wat naast een geld bonus dus een extra inzetbare Racer of Chaser oplevert).
    Overigens kan de server-admin de politie ook uitschakelen.

De Koffer
    Een mysterieuze opdrachtgever brengt aan het begin van elk potje de koffer naar het Racer team beginpunt, in een geblindeerd limousine. Op het drop-off point staat een in een regenjas gehulde, kettingrokende onderwereld figuur-NPC te wachten op zijn pakketje. Zodra iemand van de Racers hem de koffer overhandigt, heeft het Racer team het potje gewonnen.
    Als de Chasers de koffer in hander krijgen en naar hun HQ brengen, hebben zij gewonnen. Zolang de Chasers de koffer nog bezig zijn naar hun HQ te brengen, kunnen de Racers echter nog steeds proberen deze in handen te krijgen (zij de rollen dus in feite omgedraaid).
    Als de Politie het koffertje in handen krijgt, zegt dit nog niets. Zelfs als ze het naar hun HQ brengen (het Police Department), kunnen zowel de Racers als de Chasers nog besluiten om het koffer te gaan ŽbevrijdenŽ. Dit levert natuurlijk spannende close-quarters gevechten op.

Neutrals:
    Neutrals zijn of computergestuurd, of het zijn spectators. Neutrals zijn eigenlijk enkel bedoeld als obstakels voor de strijdende partijen, bijvoorbeeld files in het spitsuur, en natuurlijk om de sfeer van een ŽlevendeŽstad op te wekken. Andere dingen die de stad ŽlevendŽmoeten maken (en de partijen moeten hinderen) zijn stoplichten, spoorwegovergangen die dicht gaan voor de trein of bruggen die juist open gaan voor passerende boten op rivieren/kanalen. Naast files zijn er verkeersongelukken en wegwerkzaamheden die als obstakels kunnen dienen.
    Dode neutrals levert keiharde minpunten op voor alle strijdende partijen. De strafmaatregelen verschillen van boetes op de cash flow tot en met het ontzeggen van de toegang tot bepaalde voertuigen (maar dan moet je het wel heel bont maken). Overigens kan de server-admin deze strafmaatregelen ook uitzetten.

De Server:
    De server-admin kan verschillende dingen aangeven voor de map:
    Weer: bij regen is het zicht slecht, bij onweer is het afwisselende licht-donker stroboscoop effect irritant,
    Seizoen: in de winter ligt er sneeuw en ijs, dus is het moeilijker rijden. In de herfst wil het nogal eens stormen, en in de zomer is de zon heel fel en als het echt warm is, kan je motor oververhit raken. Bij regen is de remweg langer en het zicht slechter, bij harde zijwinden kan je autotje van de weg geblazen worden.
    Tijd van de dag:
    - Rond het spitsuur, s ochtends of s avonds, is er natuurlijk veel verkeer. Rondom lunch ook en als de scholen uitgaan kan je rekenen op overstekende kids.
    - rond zonsopgang of ondergang schijnt de zon irritant fel in de
    - `s nachts zijn de straten uitgestorven, maar is de politie waakzamer.
    - in het holst van de nacht, zeg tussen 3 en 5 uur, zijn de tankstations gesloten. Geen ge-refuel dus.
    Spawning:
    - last man standing. Als een van beide teams uitgeroeid is, is het natuurlijk afgelopen.
    - time limit: duurt het potje langer, vooral omdat de teams zich vaak zullen moeten hergroeperen rondom bepaalde spawn-points die ze eerst moeten veroveren (spawnpoints zijn in principe neutraal, behalve degene waar elk team begint, het HQ dus)
    Geld:
    De Racers verdienen geld door hun opdracht zo snel mogelijk met zo min mogelijk ophef (dode neutrals, dode politiemannen, kills van eigen team, kills van vijandelijk Chaser team, het uitbreken van arrestanten). Het geld word uitgekeerd en meegenomen naar het volgende potje, waar het uitgegeven kan worden (is het een nieuw potje, dan kan de server-admin het begin geldbedrag instellen).
    De Chasers krijgen geld door Racer kills en een bonus als zij het koffertje in handen krijgen en naar hun HQ brengen. Andere boni zijn te verdienen door het drop-off point zo snel mogelijk te ŽsecurenŽ en om zo min mogelijk neutrals of politiemensen overhoop te knallen, en door teammates uit het PD te bevrijden.
    De politie verdient geld door Chasers en Racers te killen of arresteren en krijgen een bonus (voor in het volgende potje) als ze de koffer daadwerkelijk in handen krijgen.
    Vehicles:
    Lekke banden (spijkermatten), oververhitte motors, lege tank (in dat geval kan je tanken in de stad). Je kan vanuit de raampjes gunnen natuurlijk. Helikopters zijn achterlijk duur in aanschaf en bovendien zuipen deze benzine en zijn alleen beschikbaar voor de Politie en de Chasers).
    Vehicles kun je kopen in de Garages met geld dat je verdient.
    Vehicles die je kunt gebruiken (zowel Chasers al Racers):
    - motorfietsen, voor snelle verkenning van het gebied en het vinden van vijandelijke eenheden en tactisch belangrijke punten als het Drop-Off Point, HQs en files.
    - Humvees, dit voor het zwaarde schietwerk. Humvees kunnen uitgerust worden met rocketlaunchers en machineguns.
    - Snelle bolides (verschillende typen), deze zul je het meest gebruiken. Snel, goede wegligging, dus je kan obstakels en vijandelijke eenheden vermijden.
    - Busjes, goed voor vervoer van veel manschappen tegelijk naar belangrijke plekken.
    - Vrachtwagens, goed voor het rammen en klemrijden van andere voertuigen en om roadblocks mee op te zetten.
    De Politie heeft alleen Helikopters, SWAT-busjes (voor `troepenvervoer`) en natuurlijk hordes gewoon patrol cruisers.
    De Chasers kunnen ook Helikopters kopen.

En voordat een developper dit leest en mijn idee pikt
    Copyright 2003 by LemanRuss

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Robbertos. Dat vind ik echt geniaal. Gewoon een game waar je echt het gevoel van oorlog hebt en uiterst voorzichtig moet zijn om te overleven. Gewoon een levensechte inval van Omaha Beach. Dat zou ik echt willen meemaken. _O_

14. thabo

thabo Zwabbo

Leuk Bevonden:
    0
    ja??

@ LemanRuss
    En jij verwacht dat wij al jou hersenspinsels aandachtig gaan lezen? :confused: :confused: :confused:

Laatst bewerkt: 4 jun 2004
  15. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En het 2e level zeker de slag bij Stalingrad ofzo.
    Maar het lijkt me wel leuk met zoveel, maar dan moet je wel erg snelle servers en stuff hebben, verder lijkt de tijd met wachten totdat je spawnt ook een probleem, of je moet zoiets doen dat als een bepaald gedeelte van de manschappen dood is(driekwart ofzo) de tegenstander zich terugtrekt, anders zijn er 19.999 mensen dood en zit er nog in bang in een hoekje zich te verstoppen en moet je daar nog op wachten, ook moet je dan veel voertuigen kunnen besturen om die schepen al te kunnen zinken en aanvallen te doen bij de landig met afweergeschut en dergelijk(en ook vanaf de ander kant natuurlijk, met artillerievuur van de kruisers enzo).
    Op zo'n manier zouden die potjes ook weer niet al te lang duren

16. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Leuk voor degene die duitser spelen, die weten van te voren dat ze niet kunnen winnen

17. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit lijkt me wel vet maar hoe wil je dit gaan doen. Er komt waarschijnlijk vet veel lag. Het is een fantastisch idee maar hoe zou dit uitgewerkt moeten worden. :)

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    True Fantasy Live Online leek voor mij ideaal te worden. Allereerst ben ik gek op MMORPG's. Daar komen nog de anime-achtige graphics bij en de tal van mogelijkheden. Echt zonde wat Microsoft heeft gedaan. :{ :mad:

19. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    _O_

hmm... ze kunnen de geschiedenis veranderen? (tenzij ik meedoe, dan zijn ze allemaal ten dode opgeschreven:p;))

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    @lemanruss, klinkt wel aardig, maar ik zou het toch third person houden. Je kan allicht je concept is opsturen naar een paar developers, mayb zien ze er wel wat in :)

@topicstarter: 20.000 man in een game? Is wel kicken maar niet bij een fps waarin iemand zich amper kan onderscheiden. En online gamen draait voor de meeste mensen om competitie, dus zichzelf onderscheiden van de rest.

Laatst bewerkt: 5 jun 2004

Deel Deze Pagina