wat zouden jullie doen??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door boccaccio, 19 jun 2004.

1. boccaccio

boccaccio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo

ik heb nu een nieuw systeem besteld:
    AMD Athlon XP 3200+, 400Mhz, 512Kb, SocketA, Box
    Twinmos Dual-Channel 1024Mb Kit, 2x512Mb PC3200
    Sapphire Radeon 9800 Atlantis Pro, 128Mb, DVI, Tvo
    AOpen MidiTower ATX, 300Watt, wit (QF50B),
    Asus A7N8X-E Deluxe,SockA,nForce2,Aud,SATARAID,LAN
    Lite-On DVD/CD Recorder 8x4x12x DVD+/-RW, Retail,
    Philips 109E50 19''CRT Monitor, .25dp, New Design
    Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8Mb,ATA133

alleen ben ik nog aan het twijfelen of ik niet de x800 pro zou kopen??

die is 230 euro duurder. Ik wl graag weten of het echt een groot verschil is!! Ik vind het veel geld als ik het niet echt merk! (Ik heb nu een geforce2 32 mb :p) Of is het zo dat je het pas gaat merken met games over 1 a 2 jaar??

wat zouden jullie doen???

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    ja en de andere prijs dan?

1000 euro verschil is dat veel? ja bij 1 en 1001 wel maar niet bij 1.000.000 en 1.001.000

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Eerst en vooral: je budget??? En wat moet er allemaal bij, buiten de pc (muis, toetsenbord, scherm...). Een scherm moet er zo te zien al bij.

De X800 Pro is 2 tot 3x sneller dan de 9800 Pro, zeker op een hoge resolutie en met AA en AF op het maximum. Maar als je geldt hebt voor een X800 Pro dan zou ik persoonlijk gaan voor een Geforce 6800 Gt. Deze kan je met gemak overclocken naar Ultra speeds met de standaard cooler.

Als je een X800 Pro neemt, neem dan Asus. Die kaarten hebben een betere cooler (neem NOOIT geen Asus bij de 9xxx reeksen).

Als je een 6800 GT neemt dan is het merk eigenlijk eender.

Als je een 9800 Pro neemt dan pak je het best Sapphire of Club 3D.

Nu een comment over het systeem:
    Kan je niet beter een Athlon 64 processor nemen. Neem dan een 3000+ of een 3200+ (zelfs de A64 3000+ presteert beter dan een XP 3200+).

Als je een A64 systeem neemt, verander dat Twinmos geheugen in Corsair geheugen, want Twinmos ondersteunt de A64 NIET (of was het nou andersom?).

Dan zal je ook een ander moederbord moeten nemen: een Asus K8V (SE) Deluxe of een MSI K8N (Nforce3 ) Neo Platinum.

Als je een X800 of 6800 GT neemt, pak dan een zwaardere voeding. Minimaal 350 Watt (maar 400 Watt is veiliger). Als je een 9800 Pro neemt dan kan je misschien toch nog ook een beter voeding nemen. Antec, Enermax of Thermaltake voedingen zijn de beste.

Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  4. boccaccio

boccaccio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alright dank u wel!!!!

ik heb mijn x800 besteld!!! hoelang duurt het voordat hij een beetje leverbaar is?? weet iemand dat?

Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Op dit moment heeft het verschil tussen die 2 kaarten geen nut.
    Komt pas over een tijdje als de nieuwste games alles gaan vragen.

Hoe kunnen wij weten hoelang het duurt voordat jij die kaart hebt?
    Ik zou dat aan het bedrijf vragen waar je het hebt besteld.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Tussen welke 2 kaarten?

7. boccaccio

boccaccio Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ehh ik bedoel in het algemeen, ze zijn nog nergens te krijgen!!

8. Xelif

Xelif I'm born to be me

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste zal ik als ik jouw was een s-ata harddisk nemen is sneller en aan je buget ligt welke 3d-kaart je koopt

9. REFEREE

REFEREE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    YEP dacht ik ook aan .
    Voor 50 euro extra heb je een snellere en 80 gig meer.
    Ik zou zoiezo nog geen amd 64 bit processor pakken.
    Je kan windows xp wel 64bit laten draaien maar er zijn nog te weinig tot geen 64bit applicaties en je koopt hem toch omdat ie 64bit is.
    Mmm maar zoveel in prijs scheelt het ook weer niet.
    Ik zou ook nooit het laatste van het laatste nemen, is pure geld verspilling.
    een pentium 750 die ik had was toendertijd 1599 gulden :'-(

Voor die 230 euro extra kan je met gemak naar spanje last minute.

Maar veel plezier met je x800 kaart, 1600x1200 moet dan perfect draaien, als je dat wilt.
    Als je een geforce2 gewent was dan is dit een revolutie voor jou.
    Mmm voor die kaart alleen heb ik al een complete pc.

10. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm leuk :)
    Ik zit ook te denke welke ik moet kope ;P
    de x800 of de 6800gt
    maarja duurt ook nog wel ff wanneer ik die kan betale :p
    tis nu beetje telaat maarja oke ik zeg het nog ff :p
    waarom kijk je niet op tweakers ? ;\ staat goeie info daar en ook veel meningen van mense

En over die AMD64 ..
    Hoezo zou je die niet kope als je het kan betale ? :|
    Ik heb er zelf ook een en ben er wel tevrede mee.

Laatst bewerkt: 20 jun 2004
  11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat wordt dus dan 200GB. Als je dat doet dan moet je geen maxtor nemen omdat hun harde schijven van 200GB een hoge failure rate hebben.

Het heb jij de benchmarks nog niet goed bekeken. De A64 3000+ scoort er veel beter in dan de XP3200. Die (ongeveer) €30 maar voor de A64 3000+ vind ik dan toch geen weg gegooid geld. Ook scoren de A64's pakken beter in decoding/encoding dan de XP's.

De 6800 GT is standaard beter dan de X800 Pro en de GT kan je met gemak overclocken naar Ultra speeds (misschien zelfs naar Ultra Extreme). Sommige X800 Pro's kan je modden naar een XT, maar dan moet je geluk hebben dat het mogelijk is met jouw model.

De 6800 GT en de X800 Pro (en hoger) zijn gewoon gemaakt om in 1600*1200 met AA en AF op maximum (zelfs Far Cry zou je met die kaarten zo moeten kunnen spelen) te spelen. Als je bv. op 1024x768 speelt dan wordt hun kracht gewoon tegen gehouden door de te trage processors van nu.

12. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    hmm jij zegt dat de 6800 gt beter is en ja die kan je misschien tweake maar als je het verkeerd doe ben je de lul ;p

en als je de benchmark scores kijk van HL2 is de x800xt nog altijd beter dan de 6800 het scheelt nie veel maar hijs wel beter :)

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat kan je nu verkeerd doen bij overclocken. Het enigste dat je kan fout doen is oftewel te veel in keer naar boven gaan of gewoon te ver overclocken. Maar als je er een klein beetje verstand van hebt dan zou er niets fout moeten gaan.

De X800 is al gevaarlijker. Je moet daar iets extra gaan verbinden op je kaart (en je moet iets weg schrapen) en dan is de kans dus ook groter dat je je kaart verneukt.

Is HL² de enigste game???
    In Doom³ presteert de 6800 dan weer beter, ... .
    Dat komt gewoon door dat HL² een D3D game is en Doom³ een OpenGL game is. Algemeen gezien presteert de 6800 GT iets beter dan de X800 Pro.

14. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    JA true als je beetje verstand van heb dan kan je dat wel ..

en oke hl2 is niet de enigste game maarja het is wel een van de zwaarste games die uit ga komen.
    maar het ligt er ook een beetje aan wie de game sponsers zijn want als je bv ut2k4 heb die presteerd beter op een nvidia kaart dan op een ati omdat het een sponser er van is , niet dat je veel verschil merkt maar het blijkt wel zo te zijn.

maarja dit kan een eeuwige discussie worden :p

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat Far Cry zwaarder is dan HL².

Je hebt gelijk dat dit een eeuwige discussie kan worden.

Maar nu de feiten:
    De 6800 GT is op standaard speeds een beetje beter den de X800 Pro op standaad speeds (bij sommige games is het andersom, maar meestal de 6800).

De X800 is sowieso beter op 1600x1200 (en zeker op 2048x1600) met AA en AF op het maximum.

De 6800 ondersteunt DX9c en de X800 niet. Dus de 6800 GT is beter toekomstig gericht.

M.a.w.: het hangt er vanaf of je van plan bent je kaart lang te houden (dan is de 6800 je ding) of je binnen een jaartje terug een kaart gaat kopen (dan is de X800 je ding).

16. boccaccio

boccaccio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey kerels!!

hahahaha, ik weet niks van overclocken of modden of waar jullie het over hebben hahaha.. dus daar ga ik denk ik niet aan beginnen!!

bedankt voor jullie info... ik ga van geforce2 32 mb naar x800 256 mb hehe... volgens mij val ik van mijn stoel af als ik de eerste game speel!! hehe

heeft iemand nog info over hoelang het ongeveer duurt voordat die kaarten goed leverbaar zijn???

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    je valt van je stoel, raakt per ongeluk je pc aan
    en opeens zie je ERROR staan :+

ff zonder grappen : je zal versteld staan als je alles aan hebt staan en alle instelling op 'high' :D

18. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    Mja je maakt idd wel een grote stap van 32 mb naar 256 :)

ik heb zelf nu nog de geforce 4 TI4600 en die trekt de meeste spellen nog wel :)

Geen problemen met farcry ofzo dusja ik hou dees nog een paar maandjes en dan ff kijke wat ik nog ga kopen :)

19. boccaccio

boccaccio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maakt het merk veel uit??

sapphire of asus??

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    zie post van the answer

Deel Deze Pagina