Website laten bouwen, domein registreren enz.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door fredfenster, 20 jun 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hallo,

Ik wil een website laten bouwen (voor een webshop), maar ik ben daar niet zo in thuis helaas. Ik heb al wel redelijk in mijn hoofd wat de bedoeling is en ik wil graag dat domein vast registreren omdat ik bang ben dat het anders straks wordt gekaapt ;)

Ik zag dat transip die mogelijkheid biedt, maar daar worden ook allerlei abonnementen aangeboden en ik weet niet precies wat ik nodig heb. Ik wil in ieder geval in mijn adressen het volgende mogelijk maken:

onderdeel1.webshop.com
    onderdeel2.webshop.com
    onderdeel3.webshop.com

Als ik gewoon die webnaam (webshop.com) registreer bij dat transip, kan ik dan altijd nog die adressen zo maken straks (met onderdeel1..., enz.), of kan dat bij transip niet ofzo?

En ik wil de website laten 'bouwen' of misschien via mijnwinkel.nl ofzo. Maar dat kan allemaal nog even duren, omdat ik nog allerlei zaken aan het regelen ben met leveranciers, informatie enz. Dus het beste zou zijn om nu die naam alleen te registreren denk ik hè?

Ik ben zoals blijkt tamelijk noob hierin. Die adressen zijn nogal van belang i.v.m. SEO enzo, dus ik vraag me af, wanneer ik bij transip registreer, dan blijkt straks niet dat ik bijvoorbeeld zulke adressen niet kan maken:

onderdeel1.webshop.com/artikelsoort/artikel

Oké, hoop dat het allemaal duidelijk is, zo niet vraag het me even.

@Mods: Heb even een nieuw topic aangemaakt, omdat ik het niet echt in een van de centrale topics vond passen, hoop dat dat oké is.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat onderdeel1 enzo zijn gewoon subdomeinen. Deze kan je bij elke host zelf aanmaken in het admin panel! Dus je kan je domein gewoon vast registreren. Als je ook webruimte erbij wil zou je ook eens moeten kijken bij antagonist.nl. Deze hebben super service voor een redelijk lage prijs.
    Zit zelf al 3-4 jaar bij hun!

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Je kunt niet bij elke host subdomeinen aanmaken! Let daar op als je de lijst aan diensten doorleest!

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Transip ondersteunt subdomeinen, wij hosten er ook een website.

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké thanks allemaal. Dus als ik nu bij transip alleen de domeinnaam laat registreren, dan kan ik later in overleg met een webdesignkantoor altijd nog kijken naar wat voor abonnement ik bij transip nodig heb?

Het is niet zo dat dat kantoor dan met transip geen zaken wil doen ofzo, omdat het met een vaste 'domeinnaamleverancier' zaken doet?

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat moet je met dat kantoor bespreken. Dat kunnen wij natuurlijk niet voor je beslissen :p

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar dat is ook geen probleem, dan verhuis je gewoon op dat moment het domein naar een andere registrar.

Dus gewoon snel het domein registreren bij Transip zionder hostingspakket, dan staat hij alvast op je naam.

Dan kun je altijd later nog kijken waar je de site wilt hosten.

Ik doe ook erg veel met transip maar gebruik ze alleen voor DNS en domeinregistratie, hosten gebeurt elders. Dat kun je altijd later nog bekijken

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké top, dan ga ik het registreren!

9. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    wij hebben sinds nov 2010 ook een webshop.
    Wij hebben magento gebruikt en zijn gewoon zelf aan het puzzelen gegaan.
    Ik moet zeggen dat ik trots ben op het resultaat. Wij hebben specifiek gezocht naar een hosting partij die goed is in webshops omdat je nogal met wat verkeer te maken krijgt. Ook is het goed om te kijken of je hosting partij je ook kan helpen met SSL en met een betaalmodule.

iDeal is niet gratis meer en kost je via de nomrlae weg iig 20 euro permaand abo kosten. Wij hebben een payment provider (XIB) waarbij ik geen abo kosten heb alleen mijn transactiekosten zijn wat duurder.

http://www.blokjesenzo.nl

als je nog tips nodig hebt, misschien kan ik je verder helpen?

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Bedankt voor het aanbod. De site ziet er iig erg tof uit! Goed gedaan. Ben zelf nog echt aan het kijken met wat ik ga aanbieden en leveranciers etc, dus het echte bouwen zal nog even op zich moeten laten wachten.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Werkt magento lekker? Heb er veel goede dingen over gehoord iig. Zou graag willen weten wat de voordelen zijn tegenover een andere CMS zoals Joomla of Wordpress. Zeker dat je minder plugins nodig hebt voor een vloeiend draaiende webshop. Maar zijn de kosten niet hoger?

12. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Magento werkt uitstekend. Vooral de BACK-END is vrij makkelijk te begrijpen. Online betalingen kan men met verschillende partijen integreren. Ik kan je vertellen dat Paypal het duurst is. Maar voor een werkend webshop is het eigenlijk een must om een simpel, doeltreffend en vooral makkelijke Checkout te hebben.

Creditcard zou ik neit aan beginnen, vooral niet in hebt begin als je ook neit weet wat de aanloop is. iDeal is prima. Buckaroo is een verdomd goeie partij hiervoor. Begrijp wel dat je voor een Creditcard/iDeal aansluiting wel de benodigde voorwaarden moet voldoen.

-zichtbare link naar algemene voorwaarden
    -een werkend winkelwagen/kassa/checkout systeem
    -kvk nr en contactgegevens zichtbaar op de webshop.

Wel is het ordersysteem vrij tijsdrovend, uiteraard zijn hier plug-ins voor. Ik zou gewoon een shortlist maken van wat je allemaal wil en een orienterend gesprek voeren met een Magento-ontwikkelaar/webshop ontwikkelaar. Vooral ook veel forums afstruinen. Genoeg freelance ontwikkelaars.

Web-browser compatibility
    Check ook op alle web-browsers of datgene wat geschreven is, ook daadwerkelijk zo uitgelijnd word. Wat je in IE8 ziet, kan in safari iets anders uitvallen.

zorg ook voor een buglist. Hierin kun je alles loggen.

Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben zelf dan wel de ontwikkelaar heh! Joomla lukt me iig wel.

Maar momenteel heb ik toch geen ambitie om iets te doen met online retail aangezien ik een complete noob ben met inkopen. Heb geen flauw idee hoe dat werkt. Misschien leer ik dat wel op school ooit.

14. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het gaat niet om wat je inkoopt, maar hoe je het presenteert en naar buiten zet. (traffic-terugkerende consumers)

Ik verkoop je eigen onderbroek nog aan jou.

Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  16. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    You said it man,

Je .... zus.

17. Le Lastpak