Website updaten vanuit eigen woonplaatsen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door titan1980, 11 okt 2006.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik weet niet waar ik precies moet zijn voor mijn vraag dus ik dacht dat hij hier het best zou passen.

Ik ben bezig om een website te gaan bouwen, ik werk met goede software dus de site komt van de grond, alleen bestaat mijn crew uit meerdere mensen. We wonen niet bijelkaar om de hoek dus moeten we iets hebben zodat we de site kunnen updaten vanuit onze eigen woonplaats.

Ik denk dat dit een user data base heet, zodat je dmv username en password de site vanuit je eigen stoel kan updaten.

wie kan me hierbij helpen, mss een plekje in onze crew te nemen of gewoon wat tips voor ons gemotiveerde boys :thumbs:

2. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je de site gewoon upload toch?

Ik weet niet precies wat je met je site wilt gaan doen en wat ik onder "updaten" moet verstaan. Nieuwe berichten posten? Of af en toe de informatie aanpassen?

In principe kan iedereen natuurlijk de huidige site downloaden (als iedereen de codes heeft om te uploaden), dan kan er informatie aangepast of toegevoegd worden en dan weer geupload. Daar heb je geen extra dingen voor nodig.

Als je echt online dingen gaat aanpassen, dan kom je bij een Content Management System uit, maar dat zijn dure geintjes.

Als je af en toe een nieuwsbericht wilt toevoegen, dan kan dat met PHP geregeld worden. Je kan dan inderdaad gebruikers toevoegen en dus aangeven wie er kan posten.

Als je wat specifiekere informatie hebt, kunnen we hier je denk ik iets beter helpen! Maar we zien het vanzelf wel verschijnen :)

3. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33

wij willen idd dagelijks news updaten/plaatjes plaatsen etc. dus ik neem aan dat je daar een username en pass voor nodig bent. ik weet alleen echt nie hoe dat werkt, en ik heb er geen kaas van gegeten.

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je een content management systeem nodig.

5. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    In dat geval kun je het beste een Content Management System gebruiken, zoals Tsux al zei.

Op http://www.joomla.org kun je een erg goede CMS downloaden, die kan ik je zeker aanraden. Hiermee is het mogelijk om veschillende users toe te voegen, zodat iedere user apart nieuws kan toevoegen, zoals jij wilt. Dit kan trouwens met alle CMS'en, maar ik vind Joomla persoonlijk het beste.

6. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen nieuwsberichten gaat plaatsen met af en toe een plaatje erin is een CMS overbodig, als je misschien exact kunt vertellen wat je wilt doen (of PM-en als je het idee niet met iedereen wil delen), dan kan ik misschien ook exact vertellen wat je kunt doen.

Deel Deze Pagina