- Layout is voor 800x600 gemaakt (toch?) maar de horizontale scrollbalk verdwijnt pas bij rond de 1100 pixels breedte van 't beeld) (kan niet precies zien, ik werk met 1920 breedte.
- Navigatie hangt los aan elkaar, wat voor verwarring en chaos zorgt. Probeer het op een of andere manier wat meer een geheel te laten vormen.
- Veel te veel van de groene identiteit valt weg bij een "cover" van een game, in dit geval RalliSport Challenge 2
- De special neemt teveel plaats in. Geef de Special-opties een paar knoppen onder de titelbanner en boven de reclamebanner, dan kun je veel meer doen met het menu links. Schrap dan de ruimte die het in de linkerkolom gebruikt.
- De opties onder de Special (Artikelen, wat als enige van de functies Artikelen, Previews en Reviews een (door de massale special-graphics) vrij onopvallende maar toch grafische titel heeft. Geef allemaal een grafische titel en zorg dat de laatste 5 tot 10 reviews (en) previews (en) artikelen in een lijstje staan. In totaal dus 15-30 items.
- De artikelen zijn onoverzichtelijke platte tekst met een groene bullet ervoor. RalliSport Challenge 2 heeft nu bijvoorbeeld een artikel van 2 lijnen. Door de witte achtergrond komt dit alles nogal "los" en "kaal" over. Geef het tabelletje met artikelen ook een background image, met een afscheiding tussen elk artikel. Haal de bullet desnoods weg, deze heeft geen functie.
- De padding van de images in de nieuwslijst kan groter, de tekst zit nu om het plaatje heen geklemd. Zet deze op 5 pixels en het doet al meteen minder druk aan
- Ik hoef niet op www.xbw.nl al te weten wie het artikel heeft geschreven, of hoeveel reacties er zijn geplaatst. Dat is nutteloze informatie. Dat zie ik wel nadat ik op het nieuwsitem heb geklikt. Vul het hele kleine blokje naast het plaatje gewoon met tekst en zet daarachter het "Lees verder" tekstje
- De achtergrond achter de nieuwsitems heeft totaal geen nut en zorgt er niet voor dat de pagina mooier wordt. De enige zichtbare functie die het heeft is ervoor zorgen dat het tabelrandje linksboven in een rondje kan lopen. Je moet je layout nooit laten leiden of lijden onder kleine grafische details als het rond af laten lopen van de tabel.
- De tabel rechts begint goed met de zoekfunctie, maar wordt al snel daarna erg druk. Waar slaat "Hosted" op? De enige link met dit woord die ik kan leggen is een Xbox Live Gamehost, of webhosting, maar niet met plaatjes van games die eronder staan.
- De kleur van de poll valt compleet uit de toon. Alles moet tegenwoordig een andere kleur hebben. Als je dat dan doet, laat de kleur van de poll (gifgroen) dan ook niet uit de toon vallen en maak er een neutralere kleur van (witte achtergrond en grijs-achtige balken ofzoiets).
- Laatste headlines van het forum zijn zo kort, dat het vrij nutteloos is om er op die plaats een lijstje van te hebben.
Mijn suggestie is, vul het hele rechterrijtje met de laatste releases of de opkomende releases en wijdt deze tabel daar helemaal aan (m.a.w. verplaats de informatie van onderaan de linkertabel naar de rechtertabel, en geef er een grafische draai aan net zoals nu met de Driv3r en DTM2 plaatjes).
Wat ik trouwens wel een groot compliment waard vind is dat het allemaal voro het grootste deel probleemloos werkt onder Mozilla Firefox
Laatst bewerkt: 21 mei 2004
2 mensen vinden dit leuk.