website vormt geen geheel.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Yada_Yada, 21 mei 2004.

1. Yada_Yada

Yada_Yada Yada Yada BlaBlaaa..

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind zelf dat de website geen geheel vormt..
    als jullie begrijpen wat ik bedoel..
    als dit niet hier hoort sorry.. wou het gewoon ff kwijt :)

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind juist dat het forum mooi geintegreerd is met de website en dat alles mooi bij elkaar past. Geef de zingen eens wat duidelijker aan.

3. Yada_Yada

Yada_Yada Yada Yada BlaBlaaa..

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon het is niet erg overzichtelijk
    eerst had je een hokje voor review als het ware
    nu zweeft het gewoon ergens
    weet niet hoe ik het uit moet leggen :)

4. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Je kan nergens duidelijk vinden dat dit het forum is van xbw.nl<-- zoiets? :cool:

5. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp et wel. Hij bedoelt dat et net lijkt alsof et apart is. Omdat het niet aan elkaar zit, begrijpie ? Als je de meeste site gwent ben zit alles aan elkaar.

6. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Het zijn allemaal losse delen die 'zweven'. Het forum is echter wel in orde!

7. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind vooral de frontpage verschrikkelijk.
    zoals de andere al zeiden onoverzichtelijk.

8. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Helaas hebben de makers weinig kaas gegeten van layouts, en gebruikersvriendelijke en makkelijk te leren indelingen van de functies. Jammer, want de content is gewoon goed. Ik bezoek de frontpage van XBW in ieder geval een stuk minder sinds V3.

Het forum is wel een ontzettende vooruitgang. Hopelijk gaan ze voor 't forum wat mildere kleuren gebruiken als eerst, beetje de Xlife.nl kleurstelling ofzo. Want dit zachte blauw is wel relaxt voor je ogen :)

Overigens is het COMPLEET wisselen van kleur voor websites vrij desastreus voor het imago. Elke keer weer een totaal andere kleur van elk onderdeel van de frontpage, dat moet je gewoon niet doen. Je verliest er je identiteit mee.

Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  9. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik het helemaal mee eens..

10. Dat heb ik ook. Op de één of andere manier kom ik veel minder nu met de V3.

Vroeger kon je in één oogopslag zien of er nog nieuws was. Die andere frontpage is saai maar wel overzichtelijk enzovoort.

11. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Om eerlijk de zijn stoor ik me ook aan de frontpage van xbw.nl.
    Het is echt onoverzichtelijk geworden.
    Ook om plaatjes te kijken van games vindt ik zo irritant dat ik het van ellende niet meer doet. En dat is toch eigenlijk niet de bedoeling.
    En waarom zie ik die sleepbalk onder in het beeld bij de frontpage?
    Ik vindt alleen wel jammer om te zeggen omdat ze er wel veel tijd en energie in hebben gestoken.

12. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik kom ook steeds minder op xbw sinds v3, het forum vind ik irritanter en de mainpage is zo overzichtloos. Geef mij maar weer de goede oude degelijke V2

13. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij zit het het nieuws ongeveer 40 cm te ver naar beneden en 10 cm te ver opzij

14. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    - Layout is voor 800x600 gemaakt (toch?) maar de horizontale scrollbalk verdwijnt pas bij rond de 1100 pixels breedte van 't beeld) (kan niet precies zien, ik werk met 1920 breedte.

- Navigatie hangt los aan elkaar, wat voor verwarring en chaos zorgt. Probeer het op een of andere manier wat meer een geheel te laten vormen.

- Veel te veel van de groene identiteit valt weg bij een "cover" van een game, in dit geval RalliSport Challenge 2

- De special neemt teveel plaats in. Geef de Special-opties een paar knoppen onder de titelbanner en boven de reclamebanner, dan kun je veel meer doen met het menu links. Schrap dan de ruimte die het in de linkerkolom gebruikt.

- De opties onder de Special (Artikelen, wat als enige van de functies Artikelen, Previews en Reviews een (door de massale special-graphics) vrij onopvallende maar toch grafische titel heeft. Geef allemaal een grafische titel en zorg dat de laatste 5 tot 10 reviews (en) previews (en) artikelen in een lijstje staan. In totaal dus 15-30 items.

- De artikelen zijn onoverzichtelijke platte tekst met een groene bullet ervoor. RalliSport Challenge 2 heeft nu bijvoorbeeld een artikel van 2 lijnen. Door de witte achtergrond komt dit alles nogal "los" en "kaal" over. Geef het tabelletje met artikelen ook een background image, met een afscheiding tussen elk artikel. Haal de bullet desnoods weg, deze heeft geen functie.

- De padding van de images in de nieuwslijst kan groter, de tekst zit nu om het plaatje heen geklemd. Zet deze op 5 pixels en het doet al meteen minder druk aan

- Ik hoef niet op www.xbw.nl al te weten wie het artikel heeft geschreven, of hoeveel reacties er zijn geplaatst. Dat is nutteloze informatie. Dat zie ik wel nadat ik op het nieuwsitem heb geklikt. Vul het hele kleine blokje naast het plaatje gewoon met tekst en zet daarachter het "Lees verder" tekstje

- De achtergrond achter de nieuwsitems heeft totaal geen nut en zorgt er niet voor dat de pagina mooier wordt. De enige zichtbare functie die het heeft is ervoor zorgen dat het tabelrandje linksboven in een rondje kan lopen. Je moet je layout nooit laten leiden of lijden onder kleine grafische details als het rond af laten lopen van de tabel.

- De tabel rechts begint goed met de zoekfunctie, maar wordt al snel daarna erg druk. Waar slaat "Hosted" op? De enige link met dit woord die ik kan leggen is een Xbox Live Gamehost, of webhosting, maar niet met plaatjes van games die eronder staan.

- De kleur van de poll valt compleet uit de toon. Alles moet tegenwoordig een andere kleur hebben. Als je dat dan doet, laat de kleur van de poll (gifgroen) dan ook niet uit de toon vallen en maak er een neutralere kleur van (witte achtergrond en grijs-achtige balken ofzoiets).

- Laatste headlines van het forum zijn zo kort, dat het vrij nutteloos is om er op die plaats een lijstje van te hebben.

Mijn suggestie is, vul het hele rechterrijtje met de laatste releases of de opkomende releases en wijdt deze tabel daar helemaal aan (m.a.w. verplaats de informatie van onderaan de linkertabel naar de rechtertabel, en geef er een grafische draai aan net zoals nu met de Driv3r en DTM2 plaatjes).

Wat ik trouwens wel een groot compliment waard vind is dat het allemaal voro het grootste deel probleemloos werkt onder Mozilla Firefox :)

2 mensen vinden dit leuk.
  15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Twi, dat je dit kan tikken en kan rondcrossen rond de Duomo vind ik knap.

16. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben van alle markten thuis lief Walrusje _O_

1 persoon vindt dit leuk.
  17. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Hmmm, zijn er nog crewleden die willen reageren op deze keiharde uitspraken?

Edit: twi krijgt een reputatiepunt! ;)

Laatst bewerkt: 22 mei 2004
  18. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    En mischien is het een idee om dat witte rechthoekige vak weg te halen? onder de top banner?

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Grappig :{ jullie wilden het allemaal in het midden hebben...

20. hutkofer

hutkofer Guest

Lol, wat een gezeik opeens...Als je het niet zint hoepel je maar op, er zullen genoeg mensen blijven, alleen al omdat er ook nog leuke mensen rondhangen hier. Onee, daar gaat het niet om, het gaat om de kleuren, die moet iets zachter :{

Deel Deze Pagina