Als een developer een spel wil uitbrengen, dan doen ze dat in de eerste plaats op de PS2, omdat die veruit het meest verkocht is. De laatste tijd merk ik dat er veel spellen worden gemaakt voor de PS2 en de Xbox, maar niet zoveel voor de GC. De Xbox en GC zijn ongeveer evenveel verkocht, maar waarom dan alleen de Xbox en PS2? -Komt dit omdat die spellen meer voor een oudere doelgroep zijn. -Willen ze een kunstwerkje leveren op de Xbox, dat die de beste specs heeft. - Heeft het misschien iets met LIVE te maken? Zeg maar wat je hier van vind of voeg hier iets aan toe.
Misschien door de schijfjes van de GameCube, hier past namelijk maar 1,5GB op ipv de standaard 4,7GB van een normale dvd
Omdat er op de Gamecube minder games verkocht worden. Mensen kopen een Nintendo console voor Nintendo games...
Da's een goeie daar had ik nog niet aangedacht. Dan zou de grote van het spel op de DVD niet beter van kwaliteit (grafisch) zijn, omdat de GC meer aan kan dan de PS2.
terwijl de xbox toch de beste console is op grafisch gebiet dus eigenlijks dom aan de andere kant als je op zoveel mogelijk consoles je game uit brengt heb je ook meer kans dat het mee verkocht wordt
Omdat MS dikke pieken dokt als je een goede game aflevert en vooral als je hem xbox only maakt. Alleen de grote kunnen dat weerstaan zoals EA en ubisoft.
Maar is het verwachte aantal spellen per console ook waard om het daarvoor te produceren? GC bezitters hebben denk ik ook wel behoefte aan third party, al zal het minder zijn dan bij Xbox en PS2. De meeste GC bezitters hebben niet een Xbox of PS2 erbij en willen, waarschijnlijk niet alleen maar Nintendo spellen spelen. Een veel kleinere groep mensen heeft een GC erbij voor de Nintendo spellen, de rest kopen ze voor een andere console.
Slimpie dat doen ze allemaal. EN waar denk je dat Rainbow Six vandaan komt? (die nu opeens ook op PS2 komt) En gok eens waarom beyond good and evil en prince of persia in nederland nu pas uitkomen terwijl ze al een aantal maanden in de states te krijgen zijn? MONAYYYYYY!!!!!!!! Iedereen doet dat. EA brengt alles overal op uit omdat ze meer geld willen, MEER MEER MEER. Alles draait om geld.
Ik heb voor school ooit eens een artikel over Nintendo moeten lezen, en daaruit bleek dat Nintendo een hoge marge opeiste van iedere verkochte game. Microsoft en Sony eisen een lagere marge op, daarom is het voor developers aantrekkelijker om voor deze bedrijven te ontwikkelen. Ze houden immers meer van het verkoopbedrag voor zichzelf over.