Welke console heeft de meest exclusieve games?

Discussie in 'Algemeen' gestart door boss, 1 jul 2005.

  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ps3 of xbox 360: Welke console heeft de meest exclusieve games,...?!?

    Je koopt een console toch nog altijd voor de games! Maar welke gaat nu de meest exlusieve games hebben? van het bedrijf zelf en van third party?
    de xbox 360:
    Heeft ontwikkelaar rare:
    -die zullen zowizo voor een hele boel games gaan zorgen waaronder deze 2 met de launch:
    *kameo
    *perfect dark
    -Dan hebben ze ook nog project gotham 3 en waarschijnlijk ook forza 2,...
    -Dan bungie met:
    *halo3,...
    -Dan fighting game:
    *dead or alive,...
    -Epic games met het sublieme:
    *Gears of war
    ...(ook nog de final fantasy, de huidige vader van final fantasy met zijn games,...)
    De ps3:
    -Sony heeft enorm veel ontwikkelaars:
    -evolution studios met:
    *motorstorm
    *en hun wrc games
    -Polyphony met :
    *granturismo 5,...
    -Guerilla games met :
    killzone,...
    -En dan nog de makers van ratchet:
    *met I-8
    -De makers van jak and daxter
    -De makers van extermination
    -De makers van the getaway
    ...
    Dan ook nog third party exclusief:
    -factor 5 maakt 2 exclusieve games voor de ps3
    -capcom met devil may cry
    -final fantasy voor de ps3(andere dan op de xbox)
    -metal gear solid 4!!!(hideo kojima's meesterwerk)
    -heavenly sword
    -tekken, en misschien ook soul caliber
    -...
    Beide consoles hebben enorm goede games, maar sony heeft toch denk ik de meeste,maarja, het zijn de games die u aanstaan waar je de console voor koopt. En beide consoles hebben veel waar je jaloers voor zou kunnen zijn.
    Maar welke heeft de meeste, welke staat u het hardst aan,...?
    (misschien heeft nintendo wel de meeste,maar je moet er voor zijn natuurlijk)
    ...
     
  2. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat is t doel van dit topic?? dat iedereen zn favoriete gaat opnoemen?? het is een xbox forum dus t merendeel zal xbox zeggen, of als ze meerdere consoles hebben degene waar ze t meest op spelen.
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    wat er ook gebeurt, ik ga voor 'xbox360'. en dan omdat daar de game: THE ELDER SCROLL 4: OBLIVION uitkomt :) (en natuurlijk HALO3:))
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    het doel van dit topic, de exclusieve games een beetje bespreken, en zeggen waarom je ze leuk,... vindt.
     
  5. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Omg, volgens mij heb je het topic niet gelezen :{
    Dat is misschien wel het laatste dat in dit topic moet worden besproken, het is denk ik meer gericht op exclusieve games voor de xbox360 of ps3,

    ..maar dan kom je met de vraag of daar dan wel een extra topic over hoeft te komen.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dice's Rallisport Challenge 3 gaat toch exclusief naar Xbox 360, omdat dat een onderdeel van Microsoft Games Studios is. Oftwel dat is een titel waarvoor ik alleen al de Xbox360 koop, ook al is ie nog niet officieel aangekondigt. RSC3 zal er toch wel komen, ik heb daar wel vertrouwen in. ;)

    En om deze vraag "Maar welke heeft de meeste, welke staat u het hardst aan,...?" even te beantwoorden:

    En wil niet negatief over Sony doen, maar die bergen Japanse/Chinese/Zimbabwaanse RPG's die hun exclusief krijgen boeien mij persoonlijk toch niks. En zo zijn er meerdere series die dan mischien wel Sony's Exclusief zijn maar die mij totaal niet boeien.

    Dus mijn uitkomst is "een spelcomputer mag dan nog zovele exclusieve titels hebben maaaarruh.... ze moeten bovenal GOED zijn" das namelijk vele malen belangrijker dan de hoeveelheid. ;)
     
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind ik dus ook _O_ Ik ga voor xbox omdat ze de 'betere' exclusieve games hebben. Het gaat niet om kwantiteit maar kwaliteit. En ik vind dat de exclusieve games op xbox veel beter zijn dan al die overtollige games van playStation. En ook de beste online ondersteuning. :cool: ;)
     
  8. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, Xbox Only om vervolgens maanden later op de PC uit te komen :{
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ja,dat van die online ondersteuning is wel waar,maar je gaat me toch niet zeggen, dat je ratchet and clank, jak, metal gear solid,... slecht vind??? Komaan?? Maarja ik ga waarschijnlijk ook wel een xbox 360 kopen dus whatever
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd maar... hebben we het hier over spelcomputers? is de pc een spelcomputer? is RSC2 al uit op de pc? En aangezien daar maanden (soms zelfs een jaar "Halo zelfs 2jaar "overgaat), heb ik uhm al lang en uitgebreid op me xbox gespeelt dus boeit mij het niet of er een pc versie is.

    Maar ja ik geef je wel gelijk dat die Xbox Only eigelijk ook echt Only moet blijven dan en niet de pc erbij moet betrekken. Aangezien je voor zulke spellen een console koopt en denkt dat ze daar ook echt exclusief op zijn.
     
  11. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat in het leven van de xbox 360 Microsoft steeds meer exclusieve bedrijven(dus ook de spellen) aantrekken... en uiteindelijk zorgen, met het nodige geld, de gehele markt tot zich toe te trekken. Maar ik denk dat je daar nog wel een poos op kunt wachten totdat dat gebeurt.
     
  12. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoals bij Windows :+
     
  13. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    je lijst klopt al niet echt, oa gears of war en halo3 zullen geen launch games zijn :)
     
  14. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat mij niet echt om een aantal, maar welke de beste exclusieve heeft die mij dan ook nog moeten aanspreken. Zo heeft sony "the getaway" exclusief maar daar maak je de keuze niet voor natuulijk...
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Elderscrolls 4: Oblivian is toch wel een hele sterke titel voor onze xbox :)
     
  16. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn over ps3 en de 360 niet al heel veel treads. Zijn er al niet heel veel van die treads, waar ook bij word gekeken naar de games, ja dus......... Slotje (denk ik)

    greetz wooly
     
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Ten eerste heb ik dus niets van je reactie kunnen begrijpen en ten tweede, wat wil je met je post bereiken? Het enige dat ik nog heb uit kunnen halen uit je post is het woord: "slotje"

    Er is al een paar post geleden aangegeven dat er al een topic gaat over de games voor de xbox360 (en de ps3?) en toen werd daarop gereageerd dat dit topic meer gericht is op de exclusieve games en exclusiviteit algemeen. Als een mod nou had gevonden dat dit topic een slotje nodig heeft had hij 'm wel gegeven, geloof me, hij heeft niet gewacht tot jij kwam aanzetten met het woord "slotje".

    Jah, maar het maakt denk ik toch behoorlijk een verschil,
    toen ik hoorde dat Gta:confused:a na een paar maanden later pas op de xbox zou verdwijnen voelde ik me wel ff klote. Dit soort dingen kunnen denk ik wel de doorslag geven bij je keuze voor een bepaalde console. Al geldt de exclusiviteit alleen voor een paar maanden.

    Ik bijvoorbeeld heb nu ook helemaal geen zin meer in SA, ik heb m dan ook helemaal niet meer gekocht. Als hij nou gelijk op de xbox was verschenen had ik 'm toch gekocht.

    Maar goed, zo denk ik er dus over. ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Merci kerel, Ik kan het niet beter zeggen!
    Dit topic is er dus zeker voor "de exclusieve games". Want dat interresseert me toch fel. Zodra er nieuws is over bepaalde exclusieve games(wat zowizo gaat komen, microsoft heeft het meeste geld, dus die kopen toch nog bepaalde bedrijven misschien op en sony heeft nog veel dingen niet gezegd) dan kan dat hier terecht.
     
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk idd dat ik het doel van dit topic een btje verkeerd heb begrepen, mn excuses daarvoor. Maar door bovenstaande quote dacht ik dat t meer een lijst ging worden van gt5 is beter dus ik koop een ps3.

    Ikzelf ga voor de 360 omdat daar meer betere racegames op verschijnen(pgr3,forza2,test drive) en op de ps3 alleen gt5 als grote titel(zonder rally titels bedoel ik dan) en ik graag doa speel, en deze verschijnt op de 360.
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind die games echt drie keer niks 8) . Ik ben totaal geen PlayStation gamer. Al die games die daar op uitkomen, die niet op andere console's zijn, vind ik bagger.
     

Deel Deze Pagina