Welke controller moet ik kopen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door -Xray-, 22 apr 2005.

1. -Xray-

-Xray- Guest

Ik heb 2 controllers die allebei kapot zijn (als ik met een spel bezig ben staat er vaak: 'Please reconnect the controller to the Xbox and press A'). Ik heb contact opgenomen met de Xbox klantenservice waar ze zeiden dat ik waarschijnlijk nieuwe controllers moest kopen. (ik heb mijn controllers bij een vriend geprobeerd, zoals de klantenservice mij opdroeg om te kijken waar te probleem zat, en daar werkten ze ook niet).

Aangezien een officiele controller aardig aan de prijs is (39,99 euro volgens mij) vroeg ik mij af of ik niet beter een controller van een ander merk zou kunnen kopen, bijvoorbeeld Madcatz of Logitech. Deze zijn namelijk vaak een stuk goedkoper.

Ik zou graag willen weten welke Xbox controller ik het beste kan kopen en welke juist NIET! Dus laat weten welke controller je hebt, en of je er tevreden over bent.

Kan ik beter een officiele controller kopen of toch een andere?

2. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de BIG BEN XS controller. Ongeveer hetzelfde als de S controller alleen rubber aan de zijkanten. Een erg goede controller. Hij is trouwens maar 15 euro. Zeker zijn geld waard.

3. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet zeker maar ik heb er volgens mij een van het merk bigben die is goedkoper dan die je zei van 39 euro. volgens mij is die iets rond de 20 of zo.

4. -Xray-

-Xray- Guest

Dat kan kloppen ja. Ik heb op de site van dixons gekeken en daar staat die Big Ben ook bij. Ziet er idd net zo uit als de S, en veel goedkoper.

5. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ten eerste: je moet niks (ff over je titel)
    En ik zou gewoon een officiele kopen want ik had ook eerst een of andere controller (dacht van Logitec ofzo) en die werkte heel slecht, knoppen waren omgedraait enzo, dus kben gelijk teruggegaan om een officiele xbox controller. Je betaalt wat meer, maar dan heb je ook wat.

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zoek eigenlijk ook een "goede" controller. Ik zag laatst in een BartSmit krantje dat er een te koop was van 15 euro ofzo, is dit dezelfde als een paar posts hierboven en is deze dus aan te raden, doet iet het goed enz?

7. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    :)
    Ik heb deze ook (in het cristal).

Één woord: Perfect !!!

8. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik koop altijd officiele, vind het gewoon mooier staan (allemaal hetzelfde) en met official zit je altijd goed. Heb nooit zin om te kijken of andere controllers ook net zo goed zijn. Maar ik dacht dat logitech altijd wel goed was als 3th party hardware leverancier.

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van de Neo S controller? Die scoort overal goed en is volgens mij niet al te duur.

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Plaats een advertentie in Xbazaar, of zoek naar aanbiedingen er zijn altijd wel goede controllers tegen een nette prijs te vinden.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    gewoon de neo S kopen.. kost maar 20 euro en werkt net zo goed, en soms zelfs beter dan de officiele..

12. -Xray-

-Xray- Guest

Ok, ik moet niks, maar het is toch wel fijn om een controller te hebben die werkt.

Ik twijfel ook altijd een beetje bij 3rd party leveranciers over de kwaliteit. En als die ene post moet geloven is Logitech niet zo goed, wat ik niet had verwacht.

Ik denk dan ook dat ik of een Big Ben koop, of een originele. Maakt het dan nog uit qua prijs tussen verschilde winkelketens? Ik bedoel, die officiele controller kost overal 'gewoon' 40 euri, of zijn er nog een winkels die em goedkoper aanbieden?

13. DuckyWarrior

DuckyWarrior ]HuT[ Mysteri0uZ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de gewone officiele MS Controllers het beste. De MS controllers hebben gewoon een wat betere kwaliteit, en met bv. controllers van logitech of BIG BEN heb je som ook dat de Thumbsticks heel vast zitten en dus moeilijk te bewegen zijn...

14. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    ik heb zo'n logitech compact controller met turbo....

die is echt super fijn maar je moet dan wel aan high sesetivitie gewent zijn, die joysticks reageren al bij de lichtste aanraking net als de knoppen, en wat je zou kunnen doen is je ouwe controllers open maken en dan alle kabels die erin gaan loshalen, en opnieuw solderen, heb ik gdaan bij een grote ms controller en een "S", ze doen het allebij weer... en een tip is om niet je controller bij de kabel op te tillen

15. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de gewone MS S-Controllers hartstikke fijn.

Je kan ook de BigBen kopen, 14,99 bij de Dixons, is een koopje, en zeer vergelijkbaar met de S-Controller van MS. :)

16. lauw538

lauw538 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook beter die van microsoft kopen, want die doet het ten minste,
    ik heb ook al vaak problemen gehad met andere merken die goedkoper waren, maar uiteindelijk blijft die van MS het best en heeft de langste levensduur volgens mij

17. -Xray-

-Xray- Guest

Mja, dat is idd geen slecht idee. Ik heb toch niks te verliezen. Bij 1 controller zijn echter de draden binnenin de groene kabel naar je Xbox komen bloot te liggen, vlak voor het punt dat de kabel je controller in gaat. Is dat nog een probleem?

Mijn gedachte dat die onofficiele controllers wat slechter waren lijkt niet helemaal ongegrond, afgaande op bepaalde posts. Grootste nadeel van die officiele MS controller blijft dat ze zo ontzettend duur zijn vergeleken met de concurrentie.

18. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, voor 88 gulden(40 euro) koop je bijna een compleet nieuwe console, en idd ik koop alleen controllers van het merk dat de console levert.
    Andere merken zijn bijna zonder uitzondering klote, degene die anders beweren zijn jaloers dat ze geen originele controller kunnen kopen en hemelen een goedkope op, het is misschien wat cru gezegd maar zo liggen de zaken........

19. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je dit eigenlijk niet beter in de winkel vragen (waar je hem van plan bent te kopen)? :confused: lijkt me wel handig(A)

20. -Xray-

-Xray- Guest

Kan, maar ik wil liever de mening van gamers horen dan van een of andere gladde verkoper ;)

Deel Deze Pagina