1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

welke cpu is beter

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CylonNL, 14 dec 2003.

  1. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    ehy ik heb ff een vraagje ik krijg volgende volgende maand een nieuwe pc en nu is de vraag wel ke is beter?

    p4 3.2 met ht
    athlon 64 bit 3200+
     
  2. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    ik had vorige week mijn nieuwe pc gekocht/binnen.
    Heb AMD 64 3200+ erin. Op verschillende sites kan je tests zien van de verschillende processoren.

    Uit de test komt eigenlijk uit dat het aan elkaar gewaagd is maar dat de P4 3,2 Ghz met HT net ietsie sneller is.

    Ik heb persoonlijk voor de 64 gekozen omdat ik over 3 jaar deze pc wil gebruiken met de 64 bit apps die er dan hopelijk zijn. (in grotere getalen).

    ik ben tevreden met mijn pc tje :)
     
  3. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    persoonlijk was ik voor de pentium gegaan. Omdat de Amd Duron die ik nu heb (1300+) soms wel es trager lijkt dan mijn pentium 2(350 mhz) :confused: maarja dat ligt mischien ook wel aan XP
     
  4. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Duron is ook een Bezuinigingsprocessor eh.
    De Celeron bij intel is dat.... zijn (veel) langzamer dan de P4 en AMD XP en amd 64.

    maar dit is nieuwe generatie...
    dan kan je denk ik niet echt een P2 en een AMD Duron vergelijken voor de keuze van nu.
    Dan gaat het om de Goodwill waar je je nu op baseerd.
     
  5. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks
     
  6. obi thor

    obi thor Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben hier nieuw kunnen jullie zich voorstellen aub
     
  7. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    :+:+:+

    Welkom op dit forum, obi thor!
    Ik raad je aan om eerst de FAQ te lezen om te begrijpen hoe het beleid wordt uitgevoert hier, veel plezier/succes!

    Groet, Max
     
  8. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Bytheway Ik zou voor AMD gaan, dat 64 bit is toch wel lekker om in de toekomst te gebruiken, de meeste programma's zullen denk ik wel op 64 bit draaien, nieuwe staandaard misschien?
     
  9. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    AMD is sneller op spellen, de Pentium sneller op bv. video encoding/decoding.

    Kheb nu een systeem met een Athlon 64 FX-51 en moet zeggen ding is rete snel.
     
  10. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo werkt het niet altijd! Het hangt natuurlijk ook af van de andere componenten in je systeem. Ik denk dat als je een FX-51 met een 9700 Pro hebt, minder presteert dan met een P4 3.2 HT en een 9800 Pro.

    Krijgen we zeker weer zo een AMD/Intel discussie.}:]
     
  11. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    WHOOOHAHAHAAAA!!! dan heb je dus over 3 jaar een PC die 64 bits apps heel traag kan draaien... :D

    Moore's Law
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2003
  12. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    ROFL!!

    Dus je koopt nu een pc die je pas over 3 jaar gaat gebruiken ??

    hahahaha
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2003
  13. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    neeh je gebruikt hem nu ook , maar voordeel is dat je hem over 3 jaar NOG steeds kan gebruiken voor 64 bits Appz, ;)


    en nu zijn er ook al apps voor, maar schaars.
    Maar is nu ook geluik/sneller aan de P4 3,2.
    dus daarom voor mij AMD 64

    dus inod3 ... je interpreteerde het verkeerd :p
     
  14. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    JA ik ga toch maar voor de amd ten eerste ik ben gamer:D en ten tweede met oog op de toekomst
     
  15. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb mijn amd 64 3200+ en hij is toch wel sneller met Halo dan de pentium 3.2 :cool: de spec zijn voor de rest gewoon gelijk :D
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Persoonlijk zou ik voor geen van beiden gaan.

    Als je voor de Pentium gaat, kan je beter een 3,0(6) nemen omdat die 200 MHz niet voor echt veel meer prestatie zorgt en tegen dat de 3,0(6) te traag is, is de 3,2 ook te traag (vooral als je veel games speelt). De prijs scheelt ook ongeveer €200/150.

    Als je voor de AMD gaat, kan je beter een XP 3200 of 3000 pakken, want tegen dat 64-bit standaard is (wat ooit zal gebeuren), is de AMD 64 bit 3200+ te traag (vooral als je veel games speelt).

    De Pentium is hier mijn aanrader.


    Als je toch voor 1 van die 2 gaat die jij hebt opgenoemd, dan zou ik voor de AMD gaan. Omdat je er dan misschien ooit voordelen mee gaat hebben omdat ie 64-bit is en omdat AMD iets beter is om games mee te spelen.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2003

Deel Deze Pagina