Welke Dolby Set?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Darkon 83, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik ben nogal film gek dus zou ik krijg 5.1 (of hoger) geluid willen hebben voor mijn tv. Ik heb nu een DVD speler, zoals je hier ziet:

Ik heb natuurlijk ook al een TV. Voor de rest heb ik nog niets. Ik wil graag mooi geluid hebben maar heb daar 0% verstand van. Wat zijn goede speakers? Is een versterker nou nodig? Wat is DTS geluid? Als DTS geluid mooier is, wil ik dat wel. Kortom ik snap er heel erg weinig van. Het moet natuurlijk ook nog leuk blijven, dus het moet betaalbaar zijn. Wat raden jullie mij aan? En waar kan ik die set kopen. Als het kan zou ik ook graag een beetje uitleg willen hebben waarom die nou beter is.

Alvast bedankt!

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je surround wilt heb je zoiezo een versterker nodig, want anders komt er geen geluid uit je speakers;).
    5.1 is meer dan genoeg. Er zijn nog bijna geen films die 7.1 ondersteunen.
    DTS is bijna hetzelfde als Dolby digital, alleen dan met een hogere bandbreedte. In de meeste gevallen is er maar een klein verschil tussen te horen, vooral op goedkopere setjes. DTS en Dolby Digital zijn alletwee 5.1, daar zit verder geen verschil tussen.
    Voor setjes en andere vragen, check deze thread:

http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=80248

3. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, ben vergeten te zoeken |:-

Sorry :'-(

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3