Welke kabel voor beste geluid en beeld?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XobX, 18 mei 2002.

1. XobX

XobX Xbox & Sum41 RULE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las in het Official UK Xbox Magazine, dat je met de RGB Scart kabel het beste beeld hebt, nou vraag ik mij af of iemand van jullie weet of je daarmee ook dolby digital 5.1 sound krijgt? En of daar anders een andere kabel voor is (met beter beeld dan de advanced scart kabel) Ook vroeg ik me nog af wat het verschil is tussen gewoon dolby sound en dolby digital 5.1. Werkt dit altijd of alleen bij spellen waar het voor is gemaakt?

Alvast bedankt

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Advanced Scart kabel is RGB + 5.1 kassie met digitale out..

3. Brembo

Brembo X-box dude

Leuk Bevonden:
    0
    In de Advanced scart kabel zit een kastje waarop een optische digitale geluids uitgang zit. Dmv van een (niet bijgeleverd) glasvezel kabel van (afhankelijk van de lengte) ca €15 kan je de X-box op een Dolby digital DTS receiver/ versterkker aansluiten.
    Deze receiver moet wel een DD 5.1 en/of DTS decoder hebben om ook daadwerkelijk digitaal geluid te hebben.

Bij dolby digitaal zijn alle 6 de kanalen apart gescheiden. Je hebt voor en achter stereo. Bij dolby surround prologic is dit niet 't geval. Het geluid van DD 5.1 en DTS is een stuk mooier dan van Proplogic. De kosten van aanschaf, denk aan speakers zijn wel hoger.

4. XobX

XobX Xbox & Sum41 RULE

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een philips TV (aardig nieuwe) met 2 boxen achter en er zit in de tv een optische ingang, kan dat ook, of moet ik echt een heel apart boxensysteem aanschaffen?

5. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    yep dies goed

6. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    laten we het erop houden dat het kan...
    of het ook 'echt' goed is.. tv luisprekers... tsjaah..

7. XobX

XobX Xbox & Sum41 RULE

Leuk Bevonden:
    0
    nou ja in ieder geval bedankt. wat moet ik doen om echt iets meer uit dolby 5.1 te halen?

8. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    een dolby digital 5.1 versterker (en als je er dan toch een koopt.. neem er eentje die ook DTS ondersteunt)..
    en een goed stel speakers (2 front, 2 rear, 1 center) en een subwoofer...
    maar goed.. dan ben je al weer enkele duizenden guldens verder..
    en je moet er een beetje de ruimte voor hebben, en de buren moeten op mindstends 50 meter afstand wonen:)

Deel Deze Pagina